Αναφορικά με τον Κινγκ, έχει παρατηρήσει κανείς άλλος στα πιο πρόσφατα βιβλία του ότι τον πιάνει μια νοσταλγία και γράφει όπως ζωγραφίζει ο Νόρμαν Ρόκγουελ?
O Ρόκγουελ ζωγράφιζε κατά κύριο λόγο αρμονικές και ειδυλλιακές σκηνές της αμερικάνικης ζωής όπως αυτός ο πίνακας
αλλά καταπιανόταν και με πιο σοβαρά θέματα όπως ο ρατσισμός
Ο Κινγκ μου έχει δώσει την εντύπωση ότι κάνει κάτι αντίστοιχο. Στην Αναβίωση, το 5% της πλοκής είναι τρόμος, το 5% επιστημονική φαντασία (έχει πολλές επιρροές από Σέλλευ και Μάχεν) και το υπόλοιπο 90% νοσταλγική απεικόνιση της ειδυλλιακής παιδικής ηλικίας του πρωταγωνιστή. Και που και που θα στηλιτεύσει τις μικροκακίες της Αμερικάνικης επαρχίας αλλά πάντα υπερέχει η όμορφη ανάμνηση της κούνιας λάστιχο στην αυλή.
Στο 11/22/63 πάλι επικρατεί η νοσταλγία. Μπορεί να υπήρχε ρατσισμός και σεξισμός εκείνη την περίοδο, αλλά ο Κινγκ (και ο αφηγητής) φαίνεται να προτιμάει το παρελθόν όπου όλα φάνταζαν τόσο απλά και αγνά.
Στο Joyland (στο οποίο αναφέρεται με νοσταλγία ένας από τους πρωταγωνιστές της Αναβίωσης) για μια ακόμη φορά έχουμε γερή δόση νοσταλγίας με λίγο πασπάλισμα μεταφυσικού τρόμου και μυστηρίου.
Σε σύγκριση με τα παλαιότερα βιβλία του, πχ Σάλεμς Λοτ, Κάρι, Χρήσιμα Αντικείμενα, ο Κινγκ φαίνεται ασυνείδητα ίσως, να νοσταλγεί το παρελθόν και αντί να εστιάσει στην πλοκή περιγράφει πόσο όμορφα ήταν τα πράγματα παλιά. Ναι μεν στο Αυτό και στο Στάσου Πλαί μου ο Κινγκ νοσταλγεί, αλλά νοσταλγεί την παιδική ηλικία, στα νέα βιβλία του φαίνεται να νοσταλγεί όχι τις παιδικές αναμνήσεις αλλά μια ολόκληρη εποχή.
Δεν έχω διαβάσει όλα τα καινούργια του βιβλία, αλλά μου έκανε εντύπωση ότι και τα τρία που διάλεξα αφορούν άντρες που αναπολούν το παρελθόν με διάφορους τρόπους. Για αυτό τον λόγο τώρα πια νιώθω σαν να βλέπω πίνακα του Ρόκγουελ όταν διαβάζω Κινγκ.