Σήμερα ξεκίνησα το δεύτερο βιβλίο απο τα 4π. (πρώτο μέρος του τρίτου βιβλίου)
Η πιο ζωντανές σκηνές που διάβασα την προηγούμενη εβδομάδα ήταν στην περιγραφή του κυνηγιού των λύκων και η επίσκεψη στο σπίτι του θείου. Μακριά από λαμπερά σαλόνια βλέπουμε ένα απλό σπίτι και μια ρώσικη οικογένεια να διασκεδάζει.
Δυστχώς η Νατάσα, χαρακτήρας παθιασμένος, ερωτεύται παράφορα τον Ανατόλ και να σβήνει τον Αντρέι αβασάνιστα. Γυναίκα μοιραία, μέσα στην αθωότητα της, δε μπορεί να κερδίσει τη συμπάθεια μου ακόμα και όταν αρρωσταίνει (αν ο συγγραφέας ήθελε να συμπονέσουμε την αθώα μικρή, έχασε. χάθηκα όμως στην περιγραφή των συναισθημάτων της όσο περίμενε να έρθει ο Ανατόλ και μετά την αποκάλυψη του γάμου του), αντίθετα λυπήθηκα για τον Μπαλκόνσκι που φαίνεται πως βρήκε το κέφι του για τη ζωή μόνο και μόνο για να ζήσει μια χειρότερη προδοσία.
Ο Πιέρ απογοητεύεται από τους μασόνους και ξαναγυρνά στην παλιά του ζωή μόνο που τώρα έχει και την "πνευματώδη" σύζυγο να τον κρατάει μακριά από το σπίτι. Ξεχώρησα αυτό το απόσπασμα που ίσως βοηθάει να καταλάβουμε τον τρόπο που σκέφτεται και αντιδρά :
"Ο Πιέρ είχε την ατυχή ικανότητα πολλών ανθρώπων, και Ρώσων προπάντων, να βλέπει και να πιστεύει στη δυνατότητα του καλού και της αλήθειας, και να βλέπει υπερβολικά ξεκάθαρα το κακό και την ψευτιά της ζωής, έτσι που να μην έχει τη δύναμη να πάρει σοβαρά μέρος σ 'αυτήν.{...} Οτιδήποτε κι αν επιχείρησε να γίνει με οτιδήποτε κι αν καταπιάστηκε, το κακό και η ψευτιά τον απωθούσαν και του φράζαν όλους τους δρόμους της δράσης. Κι ωστόσο έπρεπε να ζήσει, έπρεπε κάτι να κάνει".
Στο τέλος του κεφαλαίου πάντως τον βλεπουμε αισιόδοξο αλλά δεν ξέρω αν έχει καταλάβει πως είναι ερωτευμένος με τη Νατάσα.
Δυστχώς η Νατάσα, χαρακτήρας παθιασμένος, ερωτεύται παράφορα τον Ανατόλ και να σβήνει τον Αντρέι αβασάνιστα. Γυναίκα μοιραία, μέσα στην αθωότητα της, δε μπορεί να κερδίσει τη συμπάθεια μου ακόμα και όταν αρρωσταίνει (αν ο συγγραφέας ήθελε να συμπονέσουμε την αθώα μικρή, έχασε. χάθηκα όμως στην περιγραφή των συναισθημάτων της όσο περίμενε να έρθει ο Ανατόλ και μετά την αποκάλυψη του γάμου του), αντίθετα λυπήθηκα για τον Μπαλκόνσκι που φαίνεται πως βρήκε το κέφι του για τη ζωή μόνο και μόνο για να ζήσει μια χειρότερη προδοσία.
Ο Πιέρ απογοητεύεται από τους μασόνους και ξαναγυρνά στην παλιά του ζωή μόνο που τώρα έχει και την "πνευματώδη" σύζυγο να τον κρατάει μακριά από το σπίτι. Ξεχώρησα αυτό το απόσπασμα που ίσως βοηθάει να καταλάβουμε τον τρόπο που σκέφτεται και αντιδρά :
"Ο Πιέρ είχε την ατυχή ικανότητα πολλών ανθρώπων, και Ρώσων προπάντων, να βλέπει και να πιστεύει στη δυνατότητα του καλού και της αλήθειας, και να βλέπει υπερβολικά ξεκάθαρα το κακό και την ψευτιά της ζωής, έτσι που να μην έχει τη δύναμη να πάρει σοβαρά μέρος σ 'αυτήν.{...} Οτιδήποτε κι αν επιχείρησε να γίνει με οτιδήποτε κι αν καταπιάστηκε, το κακό και η ψευτιά τον απωθούσαν και του φράζαν όλους τους δρόμους της δράσης. Κι ωστόσο έπρεπε να ζήσει, έπρεπε κάτι να κάνει".
Στο τέλος του κεφαλαίου πάντως τον βλεπουμε αισιόδοξο αλλά δεν ξέρω αν έχει καταλάβει πως είναι ερωτευμένος με τη Νατάσα.