πολιτική ορθότητα και ευφημισμοί

Παρωνύμιος

Όμορφο Νιάτο
Υποθετω οτι μιλας για τον Αγιο Σπυριδωνα, Παρωνυμιε :) εχω ακουσει για την ιστορια αυτη
You guessed wisely...

Στράτη, υπάρχουν τόσα διαφορετικά παπούτσια σε τόσα διαφορετικά μεγέθη, για κάθε γούστο και κάθε πορτοφόλι. Σε όλη σου τη ζωή δεν πρόκειται να επιλέξεις και να φορέσεις παρά μερικά μόνο ζευγάρια· όλα, ωστόσο, κάθε φορά, θα είναι στο σωστό μέγεθος.

Σημ. Το βιβλίο που αναφέρεις έχω διαβάσει αποσπασματικά και φυσικά, έχοντας περάσει πολλά χρόνια από τότε, έχω ξεχάσει τα περισσότερα. Το φάρμακο, για τη δική μου αρρώστια, υπήρξε η Τρικυμία του Σαίξπηρ.
 
Last edited:

Αντίβαρο

Κοινωνός
Πόσο τέλεια θεματάρα.

Λοιπόν θα μοιραστώ μια εμπειρία μαζί σας για το politically correct.

Οι γονείς μου πήγαν πριν λίγο καιρό Κομοτηνή, και καθότι η μαμά μου έχει μια ιδιαίτερη σχέση με τη μουσουλμανική και τουρκική κουλτούρα πήγε στην μουσουλμανική αγορά της Κομοτηνής για να μου πάρει καφέ. Σε μια φάση ήθελε να ρωτήσει το παλικάρι, πώς να πάει στα Πομακοχώρια και τα αποκάλεσε "μουσουλμανικά χωριά", προκειμένου να μη φέρει σε δύσκολη θέση το παλικάρι.
Όταν γύρισαν με ρώτησε άμα έκανε καλά και εγώ της είπα ότι έπραξε καλά.
Από την άλλη ο μπαμπάς μου πιστεύει ότι τα χωριά δεν είναι μουσουλμανικά, αφού βρίσκονται εντός ελληνικών συνόρων.
Εγώ έσπευσα να διατυπώσω την εξής άποψη: ότι είναι μουσουλμανικά καθώς το μεγαλύτερο ποσοστό κατοίκων είναι μουσουλμάνοι. Και ότι είναι Έλληνες μουσουλμάνοι.
Εκείνος να μου λέει ότι δεν είναι Έλληνες και δεν θα νιώσουν ποτέ Έλληνες.
Εγώ από την άλλη να του λέω ότι δεν έχει να κάνει με το πώς νιώθουν αλλά για το γεγονός του πως φαίνονται στα χαρτιά. ότι δεύτερες και τρίτες γενιές παιδιών γεννήθηκαν και μεγάλωσαν εδώ, γεγονός που τους καθιστά Έλληνες μουσουλμάνους. Όπως εγώ που στα χαρτιά φαίνομαι Ελληνίδα χρηστιανή ορθόδοξη (ασχέτως ιδεολογιών). Επιπλέον, η λέξη Πομάκος είναι προσβλητική για τους ίδιους τους μουσουλμάνους. (Τουλάχιστον από τα λίγα που έχω ακούσει και διαβάσει)

Εσείς πώς θα είχατε διαχειριστεί ανάλογη περίπτωση;
 

Φαροφύλακας

Απαρέμφατος Δροσουλίτης του πιο Μόρμυρου Φθόγγου
Προσωπικό λέσχης
Καταρχήν μοιάζει να ταυτίζεις τους Πομάκους με τους Μουσουλμάνους της περιοχής. Δίχως να ξέρω πολλά, οι Πομάκοι αποτελούν μόνο μια μερίδα των εκεί μουσουλμάνων. Οπότε εάν κάποιος μουσουλμάνος δεν είναι Πομάκος και είναι τουρκογενής, λογικό να προσβληθεί. Πιστεύω πως οι ίδιοι οι Πομάκοι όχι απλά δεν προσβάλλονται από το όνομα Πομάκος, αλλά είναι περήφανοι γι' αυτό. Με μια ματιά στον Ιστό βλέπω άρθρα που συνηγορούν περί αυτού (π.χ.) αν και βέβαια, θα πρέπει να ελεγχθεί θετικά, από κάποιον που ενδιαφέρεται σχετικά.

Ομοίως, εκ πρώτης δεν πιστεύω πως η λ. "Πομακοχώρια" προσβάλει κάποιον και θα την χρησιμοποιούσα κανονικά, όπως θα έλεγα "Ζαγοροχώρια", εκτός εάν κάποιος με παραπέμψει σε πληροφόρηση η οποία με πείσει για κάτι διαφορετικό.

Η άποψη του πατέρα σου, λυπάμαι που το λέω, αλλά μοιάζει σχεδόν αφελής. Καταρχήν εάν σε ένα χωριό οι κάτοικοι είναι μουσουλμάνοι, αυτό είναι εξορισμού... μουσουλμανικό και βέβαια, εδώ λέω κάτι το αυτονόητο. Από εκεί και πέρα, ούτε οι λέξεις Πομάκος και Μουσουλμάνος ταυτίζονται, ούτε οι λέξεις Έλληνας και Χριστιανός. Οι Έλληνες υπήρξαν και με διαφορετική θρησκεία και το πιο πιθανό είναι πως θα βρεθούν να είναι λιγότεροι από μισοί Χριστανοί στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον (όπως κατέληξαν οι Ισλανδοί, οι Ολλανδοί κτλ. κι όπως είναι η γενικότερη τάση των Ευρωπαϊκών κρατών) και ποιος ξέρει τί θρησκεία θα έχουν σε ένα απώτερο μέλλον. Σε δημοσκόπηση που κάναμε κάποτε εδώ στο φόρουμ, από τα μέλη μας Χριστιανοί δήλωσε, εάν θυμάμαι καλά, μόλις το 1/3, που βέβαια δεν αντανακλά και στο ευρύτερο σύνολο της κοινωνίας, στο οποίο προσωπικά υπολογίζω πως οι Χριστιανοί είναι κάπου στα 2/3.
 
Last edited:

Ιαβερης

Κοινωνός
Έχω ζήσει 15 χρόνια περίπου στη Ξάνθη όπου ένα σεβαστό ποσοστό του πληθυσμού της αλλά και των γύρω χωριών, τα γνωστά Πομακοχώρια, είναι Πομάκοι κι είχα την ευκαιρία να δουλέψω πολλές φορές μαζί τους. Από τις συζητήσεις που έχω κάνει μαζί τους αλλά και παρατηρώντας τους έχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι είναι σε γενικές γραμμές αρκετά οκ με την καταγωγή τους. Το παράδοξο όμως είναι ότι όταν συστήνονται, οι παλαιότεροι κυρίως, προτιμούν να πουν κάποιο ελληνικό όνομα πχ. Μάκης, Τάκης, Μάρκος, μέχρι και Νεφέλη έχω συναντήσει, κι όχι Χασάν, Αλί κλπ. Αυτό μπορεί να κρύβει μια ανασφάλεια που έχουν για την καταγωγή τους αλλά προσωπικά πιστεύω ότι έχει να κάνει περισσότερο με την αντιμετώπιση που έχουν από τους χριστιανούς που συχνά τους αποκαλούν κατσίβελους, Τούρκους, γύφτους και πάει λέγοντας. Αυτό ευτυχώς ισχύει περισσότερο για τις παλιότερες γενιές. Η νέοι Πομάκοι αλλά και οι ορθόδοξοι Έλληνες έχουν αποδεχθεί ο ένας τον άλλον και δεν υπάρχει έντονος ρατσισμός ανάμεσά τους.
 
Top