Τί είπε η Κική Δημουλά για τους μετανάστες στην Κυψέλη

Διαβάζοντας τον λόγο της Κ. Δημουλά, ομολογώ ότι σίγουρα σε κανένα σημείο δεν μπορεσα να την συνδέσω με την Χ.Α., αλλά ούτε και να την κατηγορήσω για ρατσισμό. Μια ελαφριά ξενοφοβία που δεν μπορώ να πώ εαν είναι δικαιολογημένη ή αδικαιολόγητη διέκρινα...
Το να μετατρέπουμε όμως τα λεγόμενά της σε μέγα ζήτημα χρησιμοποιώντας κομματια που μας βολεύουν δυστυχώς θυμίζει την Χ.Α. και τα όσα πρεσβεύει...
Τώρα για το θεματάκι που πρέκυψε στο νημάτιο περί του μνημονίου και των υπογραφών υπερ του από διάφορες προσωπικότητες "ελπίζω" η δικαιολογία τους να είναι ότι δεν "πρόλαβαν" να το διαβάσουν και ότι "εμπιστεύτηκαν" αυτούς που το ψήφισαν...
 
Μόλις τώρα διάβασα των κείμενο που γράψανε οι 32 διανόητοι (και όχι διανοούμενοι) για το μνημόνιο...
 
Ρεαλιστικό και όχι ρατσιστικό μου φάνηκε. Αυτό που μου έκανε κάποια εντύπωση είναι αυτά που είπε η Κική Δημουλά:

Επεισα τον απρόθυμο Αθω Δημουλά και πήραμε ένα δάνειο και πήραμε ένα διαμέρισμα στην Αγία Παρασκευή όπου ζούσε και ο γιος μου εκεί παντρεμένος.

Αγοράσαμε λοιπόν με κόπο και ένα δάνειο ένα σπίτι στην Αγία Παρασκευή και σε έξι μήνες ξαναμετακόμισα στην οδό Πυθίας 26.

Η ερώτησή μου είναι γιατί δεν παρέμεινε στην Αγία Παρασκευή? Και δεύτερο, ενώ αναφέρεται σε πληθυντικό: "πήραμε δάνειο", "πήραμε διαμέρισμα", "αγοράσαμε", μετά λέει στον ενικό "ξαναμετακόμισα" στην οδό Πυθίας 26 (Κυψέλη).
 
Τώρα ανακάλυψα το νήμα!!! Το κείμενο της Δημουλά είναι πολύ γλαφυρό, όλα τα παραπάνω που έχουν γραφεί από τα παιδιά είναι πολύ ενδιαφέροντα!!! Νομίζω όμως πως όλη η ουσία βρίσκεται εκεί που περιγράφει την προσωπική της ζωή : Ζω σε μία περιοχή του Κέντρου της Αθήνας, μεγαλοπιάνομαι, παίρνω δάνειο για να μετακομίσω στα Βόρεια Προάστεια, να είμαι κοντά και στο παιδί μου (μη χάσω και τον έλεγχο). Αυτή είναι η αντίστοιχη ιστορία εκατομμυρίων Ελλήνων, το όνειρου του μικροαστού που πιστεύει πως είναι πια ισότιμος Ευρωπαίος, η παλιά του γειτονιά δεν είναι πια αντάξια του. Ωστόσο στη φύση και στην κοινωνία δεν υπάρχουν κενά. Η κυρία Δημουλά ενοχλείται από το πλήθος των μεταναστών στην Πλατεία Κυψέλης, αλλά δε μας εξηγεί γιατί ο γιος της δεν έμεινε εκεί και μετακόμισε στην Αγία Παρασκευή. Το κύμα εξόδου των πολιτών προς τα προάστεια - σε Αθήνα - κι άλλες πόλεις - ξεκίνησε με τη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου από τα τέλη της δεκαετίας του '70 και δεν έχει σχέση με τους μετανάστες. Ήδη τη δεκαετία του '80 θυμάμαι, περιοχές όπως ο Άγιος Παντελεήμονας και η Κυψέλη ήταν εξαιρετικά κακόφημες κυρίως λόγω ναρκωτικών και πορνείας. Οι μετανάστες βρήκαν πολλά άδεια κι εγκαταλειμμένα σπίτια, άλλωστε τους κατηύθυναν προς τα εκεί.

Δε θέλω να πω περισσότερα από σεβασμό προς την ηλικία της, απ'ότι φάνηκε πάντως δεν έχει ζοριστεί πολύ στη ζωή της, αντιμετωπίζει τα πράγματα με μία αριστοκρατική αποστασιοποίηση, νοσταλγεί το ωραίο παρελθόν. Για την υπογραφή στο Μνημόνιο ας μη σχολιάσω καλύτερα...
 
Το ότι περιγράφει μια κατάσταση και κάποιοι στραβώνουν είναι αναμενόμενο σε αυτή την απίθανη χώρα.

Μελανό σημείο το "μακάρι οι φυλές του κόσμου να ήταν ανακατωμένες".
 
Last edited:
Γιατι μελανο σημειο Αετε; Το αντιθετο θα έλεγα. Νομιζω οτι εννοει μακαρι να μπορουσαν να ζησουν ολοι μαζι αρμονικα χωρις να υπαρχουν φυλετικα και ρατσιστικα ζητηματα, να μην διακρινετε ο ανθρωπος απο την φυλή του.
 

Αντέρωτας

Ξωτικό του Φωτός
Προσωπικό λέσχης
Αν εκφραζόταν ρατσιστικά, θα μπορούσε να κατηγορηθεί για εχθροπάθεια κατά τον αντιρατσιστικό νόμο. Οπότε το αποφεύγει όσο το δυνατόν περισσότερο.
Επειδη το θεμα ειναι παλιο, ειμαι σιγουρος οτι δεν υπηρχε ακομα ο αντιρατσιστικός νόμος οταν ειχε ανοιξει αυτο το θεμα.
 
Έχουμε μπερδέψει τις έννοιες. Η δημοκρατία δεν σημαίνει οτι ο καθένας κάνει οτι θέλει, αυτό λέγεται ασυδοκρατία στο δικό μου λεξιλόγιο. Μια διαμαρτυρία της Δημουλά γνωστών απόψεων που εγώ προσωπικά δεν με βρίσκουν σύμφωνω, δεν σημαίνει "ρατσιστική βία". Η γυναίκα έζησε μιά άλλη εποχή και συγκρίνει το τότε με το σήμερα, τον εκφυλισμό και τον εκπεσμό της περιοχής σε ένα ανοιχτό γκέττο.
Το πρόβλημα σε αυτό τον τόπο είναι πως υπάρχει ΑΤΙΜΩΡΗΣΙΑ παντού. Απο τον τελευταίο ως τον πρώτο. Κι όσον αφορά τα παιχνιδάκια του κεφαλαίου με τον δήθεν ανθρωπισμό είς βάρος των γηγενών και τα γνωρίζουμε και τα καταγγέλουμε. Η Ελλάδα, η Αθήνα, η γειτονιά σας όσο και να θέλει δεν μπορεί να δεχτεί όλους αυτούς τους πληθυσμούς. Κάπου θα οδηγήσει άσχημα όλο αυτό κι όποιος δεν το κατανοεί ή πληρώνεται για να μην το κατανοεί ή δεν έχει αντίληψη των πραγμάτων.

Οι ξένοι πάντως (λές και μείς είμαστε τίποτε φίλοι της Ελλάδας και γνωστοί της) είναι οι λιγότερο φταίχτες. Έτσι βρήκαν, έτσι κάνουν.
 
Top