Συνανάγνωση, στοχασμός και συμπάθεια

Συζητώντας με δύο αγαπημένα μέλη της Λέσχης, τη Θεία @Έλλη Μ και τον @Ιαβερης, καταλήξαμε (κατόπιν ωριμουσκεψεως) πως θα πρέπει να διαβάσουμε το βιβλίο "Τα εις εαυτόν" του Μάρκου Αυρηλίου.
Δεν θα είναι μια απλή συνανάγνωση!!:όχιόχι:
Θα γίνει μια καταβύθιση σε δύσκολες έννοιες και νοήματα όπως η ηθική, η εξουσία και πάει λέγοντας. Και όχι μόνο αυτό! Η συζήτηση θα κινηθεί σε πάρα, μα πάρα πολύ υψηλά επίπεδα, οπότε όσοι θέλετε να ακολουθήσετε να το σκεφτείτε καλά. :))))

Επίσης, σε έναν ένα γαλαξία μακριά από δω, έπεσε μια ακόμη πρόταση για +ανάγνωση.
"Επικίνδυνες σχέσεις" του Σοντερλό ντε Λακλό (καλά το έγραψα στα γαλλικά @Έλλη Μ ;;).

Σιγά σιγά λοιπόν, ας οργανωθούμε και αρχικά ας λειτουργήσει το συγκεκριμένο νήμα ως μια πρώτη ανίχνευση για συμμετοχές. Νομίζω πως θα αρχίσουμε να αναδιοργανωνόμαστε στις αρχές του επόμενου μήνα.

Αν πάλι δεν υπάρξουν καθόλου συμμετοχές δεν πειράζει.
Κάτι άλλο θα βρούμε να κάνουμε!!:))))
 
Ηθελα να ανοιξω εγώ το νήμα αυτό και με πρόλαβες...Αντε καλά. Δεν πειράζει.

Θα γίνει μια καταβύθιση σε δύσκολες έννοιες
Δηλαδή, "πάρτε μασκες και φιάλες οξυγόνου"

]και νοήματα όπως η ηθική,
Δηλαδή, "απαγορεύεται το σαικς κατα τη διαρκεια της συνανάγνωσης".

η εξουσία
Δηλαδή, "ποιος εχει τη μεγαλύτερη εκσουσία".

και πάει λέγοντας.
Δηλαδή, "βλέποντας και κάνοντας".

Και όχι μόνο αυτό! Η συζήτηση θα κινηθεί σε πάρα, μα πάρα πολύ υψηλά επίπεδα
Οσο και να προσπαθεις να τρομοκρατησεις εμενα την ημιψηλη, δεν θα τα καταφερεις, σκαρφισου κατι καλυτερο

Επίσης, σε έναν ένα γαλαξία μακριά από δω, έπεσε μια ακόμη πρόταση για +ανάγνωση.
"Επικίνδυνες σχέσεις" του Σοντερλό ντε Λακλό (καλά το έγραψα στα γαλλικά @Έλλη Μ ;;).
Εμ, βασικά το έγραψες στα ελληνικά. Στα γαλλικά αποδίδεται {Pierre Ambroise François} Choderlos de Laclos, το πρώτο ο στο Choderlos ειναι ενρινο, οπότε θελει να το πεις καπως με τη μυτη κι ακουγεται καλά σκάω.

Με χαρα θα συμμετασχω στον Μαρκο Αυρηλιο, ομως αν προτιμηθει τελικά η πρόταση για τον Λακλό, απο μένα ειναι οκ Θα διαβάσω τον Αυρηλιο μόνη μου. :κόλλα5:
Και τον Μάρκο. :ρ
 
Last edited:
Λοιπόν, ανασκευάζω λίγο την αρχική μου ανάρτηση.

Η Έλλη θα διαβάσει μόνη της και μεις οι υπόλοιποι θα κάνουμε τις ωραίες μας συναναγνώσεις!! :φιρουλί::φιρουλί:

Νομίζεις θα διαβάσεις μόνη σου!! :ninjaeyes:
 
Θα ήθελα να συμμετάσχω στην συνανάγνωση του Μάρκου Αυρηλίου. Τα εις εαυτόν είναι ένα από τα βιβλία που βρίσκονται πάντοτε δίπλα από το κρεβάτι μου οπότε θα ήθελα πολύ να μοιραστώ τις σκέψεις μου για αυτό το διαμάντι της στωικής φιλοσοφίας. Το έχω από εκδόσεις Θύραθεν, έχει κάποιος να προτείνει κάποια καλύτερη έκδοση;
 
Ο αυτοκράτορας Αδριανός, λοιπόν, βλεποντας το τέλος του να πλησιάζει και υποφέροντας από προβλήματα υγείας, υιοθέτησε έναν πρώην πραίτωρα νυν ύπατο, τον Λούκιο Κεϊόνιο Κόμμοδο, που πήρε το όνομα Αιλιος Καισαρας και τον όρισε διάδοχό του.

(«Για καλή τυχη, το Κράτος πέτυχε να βρεί το σωστό κανόνα της αυτοκρατορικής διαδοχης, την υιοθεσία. Αναγνωριζω σε αυτήν τη φρόνηση της Ρώμης. Ξέρω τους κινδύνους της εκλογης και τα πιθανα λάθη της. Δεν αγνοώ πως δεν είναι μοναδικό προνόμιο του πατέρα η τύφλωση. Αλλά αυτή η απόφαση, που κατευθυνεται από την αντίληψη, ή που έστω η αντίληψη παίζει καποιο ρόλο σ’ αυτήν, θα μου φαίνεται πάντοτε άπειρα πιο σωστή από τις σκοτεινές βουλές της τύχης και της νωθρής φύσης.»)

Ο Λουκιος δεν εμελλε να ζήσει πολύ, έτσι, μετά τον θάνατό του, επέλεξε έναν αλλον συγκλητικό, περι τα πενήντα, τον Αντωνίνο και στην προσπάθειά του να ελέγξει όσο το δυνατόν περισσότερο την «ασφάλεια του κόσμου» όσο και να επεκτεινει τη γραμμή της υιοθεσίας, του επέβαλλε την υιοθεσία του γιου του θανόντος Λουκιου (Λουκιος Βερος) καθώς και τον αγαπημενο του Μάρκο Άννιο Βέρο (γιος μιας από οικογένειας που ηταν πολύ κοντά με τον Αδριανό) κι ο οποίος μετονομάστηκε Μαρκος Αυρηλιος (Αντωνίνος Αύγουστος).

Ο Λουκιος και ο Μαρκος Αυρηλιος από κοινού ανέλαβαν τον θρονο, όταν ο Αντωνίνος απεβιωσε.
 
Μέχρι στιγμής είμαστε τρεις και η 'Έλλη!!! 🥶🥶🥶

Λέω να περιμένουμε λίγο ακόμα μπας και εμφανιστεί κανένας άλλος και μετά το επίσημο τέλος του καλοκαιριού ξεκινάμε ένα νέο νήμα.

@Πληθων
Από ΘΥΡΑΔΕΝ κυκλοφορούν δύο εκδόσεις αυτού του βιβλίου.
 
Θα ήθελα να συμμετάσχω και εγώ στην συνανάγνωση για τον Αυρήλιο. Δεν το εχω ξαναδιαβάσει οπότε δεν ξερω τον βαθμό δυσκολίας (αν έχει), αλλά καιρό ήθελα να το διαβάσω. Ελπίζω να μπορέσω να ακολουθήσω τις συζητήσεις σας.
 
Καλησπέρα! Θα ήθελα κ εγώ να δηλώσω συμμετοχή. Θα μπορώ από Οκτώβριο όμως. Αν ωστόσο το ξεκινήσετε Σεπτεμβρίο θα συμπληρώσω κ εγώ το λιθαράκι μου όταν το τελειώσω.
 
@Σελεφά Πιθανολογώ οτι ο μοναδικός λογος που σε τρομοκράτησε η χρήση της λέξης "καταβύθιση" ειναι γιατι σε εχει γλιτώσει οθεοςκιηπαναζίακιοιαγιοισαράντα,δηλαδήάγιοειχεςκαιτηντυχημετομέροςσου απο το να πέσεις πάνω στις αλληγορικες :ωιμέ: μεταφορές :ωιμέ: του Νικόλα για χημικές ενώσεις όμορφες σαν πίνακες ζωγραφικης, ΒανΓκογκ, Μαναί! (sic) και Μαέβιους Παχατουριδη
Συνεχίζοντας το ίδιο βιολί, δηλαδή να εικάζω, ο Νικόλας έκανε χρήση της λεξης "καταβύθιση" ώς μια αναγωγη κι ανακληση στο παρελθον του. Ως, αρρεν, δηλαδή άνδρας, νοστάλγησε εξαίφνης τα χρόνια που εξέτιε την ποινή θητεία του, στο Βασιλικό Ναυτικό, τότες. Άσε που, ως ανθρωπος των επιστημών, των τεχνων και του λόγου, εχει πάντα καλές προθεσεις, γι' αυτό φροντίζει το λεξιλόγιό του να περιέχει και συνθετες λέξεις με το πρώτο συνθετικό ως τέτοιο, πρόθεση.
@Νικόλας Δε Κιντ :φατσουλαπουφέρνειμιαπεριστροφήγύρωαποτονεαυτοτηςαλλά!δενπέφτεικαιστέκεταιστούψοςτης:

αν ειναι να μπεί ο Οκτωβρης για να διαβασουμε ενα βιβλιο 320 σελιδων, ε, ας αφησουμε να περάσει κι ο Νιοβρης που συμπίπτει με το λιομάζωμα...:))))
 
Last edited:
O Μάρκος Αυρήλιος, λοιπόν, ΜΑ από δω και μπρος, ζει μια ζωη μοιρασμένη ανάμεσα σε πολεμους κι εκστρατείες και τη μελέτη της φιλοσοφίας (ο άσχετος, αντί να μελετησει Μαθ-Φυσ-Χημ :ρ)

Το έργο του γράφτηκε στα ελληνικά, ένα έργο που –από όσο έχω καταλάβει- προοριζόταν για προσωπική χρήση κι όχι δημοσίευση. Πέραν αυτού, πρέπει να διασώζονται ελάχιστα πράγματα από αυτόν, ισως καποιες επιστολές του.

Όπως μας είπε και ο @Ιαβερης , ο ΜΑ ανήκει στον κύκλο των Στωικών φιλοσόφων ο οποίος (κυκλος) κλείνει μαζί του ενώ είχε ανοιξει (όπως θα πληροφορηθείτε στα επόμενα δευτερολεπτουδάκια) ο Ζήνων κάπου τον 3 αι. πΧ. Στους απολογητές της μΧ φιλοσοφίας ανηκουν ο Σενέκας κι ο Επίκτητος.

Νομίζω ότι η στωική φιλοσοφία, κι από κοντά η επικούρεια είναι η πιο ανθρωποκεντρική (αν υπάρχει αυτό το πράγμα), ως προσανατολισμένη στην ανθρώπινη ευδαιμονία η οποία, για να κερδηθεί, πρεπει ο άνθρωπος αρχικά να κατανοησει τα φυσικά φαινομενα που τον περιβάλλουν και να μην τα αποδίδει σε δεισιδαιμονιες, στον θεό, κλπ κλπ (σχεσεις αιτιου-αιτιατου). Εξηγώντας τα, απαλλάσσεται κανείς από ανέστιους φόβους. Όπως και η επικούρεια φιλοσοφία, οι στωικοι (στην πλειονότητά τους), δεν πιστεύουν στην αθανασία της ψυχής.

Ασχετο, αλλά διαβάσα φετος ένα καταπληκτικο βιβλίο για το πώς ανακάλυψε ενας μοναχός το χαμενο εργου του Λουκρήτιου «Περι Φύσεως» και το πόσο είχε επηρεαστεί από τη φιλοσοφία του Επικουρου. Ετσι, διαβασα αρκετά πράγματα για τον Επίκουρο και τη φιλοσοφία του, την πίστη του ότι τα πάντα είναι ύλη και την επιρροη που του ασκησε η δημοκρίτεια φιλοσοφία, η οποία πέρασε σε αυτόν αλλά και στον Λουκρητιου και είναι εντυπωσιακό ότι πράγματα που θεωρει κανεις αυτονόητα το 2022 είναι τα ιδια αυτονόητα για τα οποία εγραφε ο Λουκρητιος τότε που εζησε τελος πάντων, ενώ για άλλους εξακολουθουν και είναι μυστηριο.

Μυστήριο, ε;
 
Γειά σου @Βασίλισσα .Τις προάλλες που βρέθηκα στο παμπλικ είχαν δύο εκδόσεις :αυτήν και αυτήν. Εγώ προσωπικά διάλεξα τη πρώτη γιατί η μετάφραση μου φάνηκε πιο καλή συν του ότι η εισαγωγή ήταν μεγαλύτερη κι έδινε παραπάνω πληροφορίες για το έργο και τον συγγραφέα του.
 
Top