Συνανάγνωση : ''Εγώ, το Ρομπότ (I Robot)'' Ισαάκ Ασίμωφ (Isaac Asimov)

Σας άρεσε το βιβλίο;

  • Άψογο!

    Votes: 0 0,0%
  • Νταξ, έτσι κι έτσι.

    Votes: 0 0,0%
  • Άθλιο

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    7

Νιλς

Κοινωνός
Κυρίες και κύριοι,
Καλησπέρα σας.

Επειδή, από ότι φαίνεται, δεν θα έχουμε περισσότερες συμμετοχές, προτείνω να προχωρήσουμε. Το βιβλίο που θα (συν)αναγνωσθεί είναι το "Εγώ το Ρομπότ (I Robot)" του Αμερικανού συγγραφέα, Ισαάκ Ασίμωφ. Όσοι θέλετε να συμμετάσχετε στην παρούσα συνανάγνωση, αλλά δεν έχετε το συγκεκριμένο βιβλίο, στείλτε μου προσωπικό μήνυμα (pm, όπως το λέτε οι νέοι) και θα μπορέσω να βοηθήσω.

Το βιβλίο, λοιπόν, αρχικά αποτελείτο από μικρές ιστορίες, οι οποίες, στην συνέχεια, συνενώθηκαν. Όσοι έχετε δει την ομώνυμη ταινία με τον γίγαντα Ουίλ Σμιθ, μην περιμένετε ότι θα διαβάσετε κάτι όμοιο, καθώς η ταινία έχει στοιχεία και μόνο του συγγράμματος.

Το βιβλίο μας έχει εκδοθεί στην Ελλάδα από δύο (εξ όσων γνωρίζω) εκδοτικούς οίκους. Τις εκδόσεις "Κάκτος" και τις εκδόσεις "Anubis". Η δομή ανάμεσα στις δύο εκδόσεις είναι η ίδια, απλώς η έκδοση του "Anubis" έχει τυπωθεί σε περισσότερες σελίδες.

Οι οδηγίες (σύμφωνα με προγενέστερες συναναγνώσεις) έχουν ως εξής:
1. Διαβάζουμε μια συγκεκριμένη ύλη.
2. Σχολιάζουμε την ύλη αυτή χωρίς να αναφερθούμε σε μέρος της πλοκής, προκειμένου να αποφευχθούν σπόιλερς (θα παρακαλούσα να μην δούμε εκφράσεις του τύπου "έπαθα σοκ στην σελίδα 89 όπου αποκαλύπτεται ότι ο Μπρους Γουίλις ήταν νεκρός εξαρχής").
3. Διαβάζουμε την επόμενη ύλη.
4. Σχολιάζουμε. Και ούτω καθ' εξής.

Όποια από τις δύο εκδόσεις και αν έχετε, θα δείτε ότι περιλαμβάνει την εισαγωγή και 9 κεφάλαια. Συνεπώς, προτείνω να προχωρήσουμε, ως εξής:
Παρασκευή (10.04) - Μ. Δευτέρα (13.04):
Εισαγωγή και ανάγνωση των τριών πρώτων κεφαλαίων (δεν παραπέμπω σε σελίδες, διότι, ως προελέχθη, υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στις δύο εκδόσεις).
Μ. Τρίτη (14.04) - Μ. Τετάρτη (15.04):
Σχολιασμός της πιο πάνω ύλης.
Μ. Πέμπτη (16.04) - Δευτέρα του Πάσχα (20.04):
Ψήσιμο αρνιού και ανάγνωση κεφαλαίων 4, 5 και 6.
Τρίτη (21.04) - Τετάρτη (22.04):
Σχολιασμός της πιο πάνω ύλης.
Πέμπτη (23.04) - Δευτέρα (27.04):
Ανάγνωση κεφαλαίων 7, 8 και 9.
Τρίτη (28.04) - όσο πάει :
Σχολιασμός της πιο πάνω ύλης.

Αν κάποιος, επιθυμεί
διαφοροποίηση στις ανωτέρω ημερομηνίες, ας ενημερώσει. Επίσης, αν ο οποιοσδήποτε, έστω και καθυστερημένα, θέλει να δηλώσει συμμετοχή ή απλώς να εκθέσει τη γνώμη του, προφανώς είναι ευπρόσδεκτος, υπό τον όρο, ότι θα σεβαστεί τους κανόνες της συναναγνώσεως.

Για απορίες και διευκρινίσεις στην διάθεσή σας. Για τυχόν λάθη στην διαδικασία, δείξτε κατανόηση. Είναι η πρώτη συνανάγνωση που διοργανώνουμε..

Καλή μας διασκέδαση.
 

Κόρτο Μαλτέζε

Μεγάλος Βεζίρης της Βαγδάτης
Αν μου επιτρέπετε μια επισήμανση:
2. Σχολιάζουμε την ύλη αυτή χωρίς να αναφερθούμε σε μέρος της πλοκής, προκειμένου να αποφευχθούν σπόιλερς (θα παρακαλούσα να μην δούμε εκφράσεις του τύπου "έπαθα σοκ στην σελίδα 89 όπου αποκαλύπτεται ότι ο Μπρους Γουίλις ήταν νεκρός εξαρχής").
Λόγω του ότι είναι δύσκολο να σχολιαστεί ένα βιβλίο χωρίς να αναφερθούν σημεία της πλοκής του, οι αναφορές περί σχολιασμού χωρίς χρήση πλοκής που υπάρχουν σε προηγούμενες συναναγνώσεις εννοούσε χωρίς την χρήση του κουμπιού
Spoiler
που ονομαζόταν "Πλοκή" σε παλιότερες εκδόσεις του λογισμικού που χρησιμοποιεί το φόρουμ. Η επισήμανση είχε το νόημα ότι όποιος ενοχλείται από αποκαλύψεις σχετικά με την πλοκή (ή δεν έχει φτάσει έως το σημείο τον υπόλοιπων συαναναγνωστών) καλό είναι να μην διαβάζει τα ποστ. Όταν καλώς εχόντων των πραγμάτων όλοι έχουν δει ότι ο Μπρους Γουίλις μένει τελικά στον αστεροειδή αλλά δεν τον νοιάζει γατί είναι άφθαρτος, δεν υπάρχει νόημα να μην επιτραπεί ο σχολιασμός.

Αν παρόλα αυτά θεωρείτε (οι συμμετέχοντες στην συνανάγνωση) ότι δεν θέλετε να σχολιάζετε συγκεκριμένα κομμάτια της πλοκής, αγνοείστε τα παραπάνω, δικιά σας είναι η συνανάγνωση.
 

Νιλς

Κοινωνός
Αγαπητέ Κόρτο
Η επισήμανση είχε το νόημα ότι όποιος ενοχλείται από αποκαλύψεις σχετικά με την πλοκή (ή δεν έχει φτάσει έως το σημείο τον υπόλοιπων συαναναγνωστών) καλό είναι να μην διαβάζει τα ποστ.
Μα κι εμείς τα σπόιλερς θέλουμε να αποφύγουμε. Αν μπορεί κάποιος να αναφερθεί στην πλοκή, χωρίς σπόιλερ (ή έστω καλύπτοντας το όπως έδειξες), νομίζω είμαστε οκ

Όταν καλώς εχόντων των πραγμάτων όλοι έχουν δει ότι ο Μπρους Γουίλις μένει τελικά στον αστεροειδή αλλά δεν τον νοιάζει γατί είναι άφθαρτος, δεν υπάρχει νόημα να μην επιτραπεί ο σχολιασμός.
Σπόιλερ σπόιλερ!!! (αλλά γέλασα πολύ)

Αν παρόλα αυτά θεωρείτε (οι συμμετέχοντες στην συνανάγνωση) ότι δεν θέλετε να σχολιάζετε συγκεκριμένα κομμάτια της πλοκής, αγνοείστε τα παραπάνω, δικιά σας είναι η συνανάγνωση.
Σε αυτό διαφωνώ που λες. Μήπως είναι συνετό όλες οι συναναγνώσεις να έχουν κοινούς κανόνες; Στο κάτω κάτω μία φαμίλια είμαστε εδώ. Δεν υπάρχει δικό σου και δικό μου. Ευχαριστούμε πάντως για τις χρήσιμες επισημάνσεις. Εννοείται πως αν θέλεις, συμμετέχεις, ως πρόσωπο VIP που είσαι (άτιμες διακρίσεις!).
 

Λήδα

Κοινωνός
Αν και προσπαθω να μην αποκαλύπτω τίποτα σημαντικο, θα συμφωνησω με τον Κορτο οτι ειναι δύσκολο να σχολιάσουμε χωρίς να αναφερθούμε στην πλοκή ή στους χαρακτήρες της ιστοριας. Αλλιως θα ειναι review, οχι ανάλυση και σχολιασμός.

Ξεκιναω το διαβασμα αυριο. Ελπίζω να μείνουμε 2-3 μεχρι το τέλος :)
 

Νιλς

Κοινωνός
@Λήδα ναι έχεις δίκιο. Αρκεί να μην μάθουμε πρώιμα τι συμβαίνει με τον Μπρους Γουίλις. Ήδη μας έκανε αρκετά σπόιλερς ο @Κόρτο Μαλτέζε που αποκάλυψε ότι τελικά δεν τα φτιάχνουν με την Σύμπιλ Σέπαρντ στο τέλος.

Ναι αύριο ξεκινάμε!
 

Κόρτο Μαλτέζε

Μεγάλος Βεζίρης της Βαγδάτης
Το σκεπτικό της ανάρτησής μου είναι ότι ένα τέτοιο νήμα (νήμα συνανάνγνωσης) κυρίως σκοπό έχει τον σχολιασμό του βιβλίου από αυτούς που συμμετέχουν. Αφού η ανάγνωση προχωρά παράλληλα (αυτό το νόημα έχει ο χωρισμός σε εβδομαδιαία ύλη) οι πχ 10 συμμετέχοντες έχουν φτάσει οι περισσότεροι στην σελίδα που αποκαλύπτεται το α μυστικό. Είναι παράλογο να μην μπορούν να σχολιάσουν το πώς τους φάνηκε αυτό το μυστικό και να ανταλλάξουν απόψεις για την εντύπωση που αποκόμισαν και ίσα ίσα αυτά τα σχόλια κάνουν την συνανάγνωση πιο ενδιαφέρουσα. Ο περιορισμός την 1η εβδομάδα σχολιάζουμε έως την σελίδα Χ και την 2η έως την 1,75Χ έχει τον σκοπό να διασφαλίσει ότι ο γρήγορος αναγνώστης που ενδεχομένως να μπορεί να τελειώσει το βιβλίο σε 2 μέρες να μην αποκαλύψει πρόωρα σημαντικά σημεία της πλοκής. Κατά τα άλλα ο αναγνώστης που δεν μπορέσει να διαβάσει την ύλη μέσα στο προτεινόμενο διάστημα, (πρέπει να) γνωρίζει ότι θα εκτεθεί σε σπόιλερ αν διαβάσει της αναρτήσεις πέρα από το σημείο που έχει διαβάσει οπότε παίρνει τις αποφάσεις του με γνώμονα το αν θέλει να του προδοθεί κάποιο σημείο κλειδί ή όχι. Ο άσχετος (με την συνανάγνωση) που θα μπει στο νήμα, αν δεν έχει διαβάσει ήδη το βιβλίο προειδοποιείται από την αρχική ανάρτηση και παίρνει και αυτός τις αποφάσεις του.

Αλλά επαναλαμβάνω, αυτά δεν είναι άρθρα του συντάγματος, αν οι συμμετέχοντες σε μια συνανάγνωση αποφασίσουν διαφορετικά, δεν υπάρχει θέμα από πλευράς κανονισμών. Ειδικά όταν εδώ, προσωπικά δεν συμμετέχω (το βιβλίο το έχω διαβάσει ήδη, όταν πήγαινα λύκειο).
 

Ιαβερης

Κοινωνός
Που 'σαι συνιδρυτή συναναγνώστη @Ιαβερης ;;;
Εδώ είμαι, εδώ είμαι! Προσωπικά μου αρέσει πολύ το χρονοδιάγραμμα της συνανάγνωσης, όσο για τον σχολιασμό πιστεύω ότι πρέπει να γίνεται ελεύθερα με σποϊλερς κλπ. Όσα χρόνια λειτουργεί η Λέσχη οι συναναγνώσεις γίνονται κατ'αυτόν τον τρόπο και φαίνεται ότι έχει δουλέψει καλά.
 

Νιλς

Κοινωνός
Καλώς παιδιά. Ότι θέτε. Απλά το είπα για να αποφευχθούν σπόιλερς για κάποιους που λόγω δουλειάς ή σχολής, ίσως να μην είναι σε θέση να τηρήσουν τις ημερομηνίες. Το πολύ πολύ για τα χοντρά σπόιλερς (αν υπάρχουν τετοια) ας το κάνουμε ως εξής, όπως είπε και ο Κόρτο:
Ο Κέβιν Σπέισι είναι ο Κάιζερ Σόζε! Σοκ σοκ!
 

Δρουλιάνοφ

Όμορφο Νιάτο
Καλησπέρα. Εγώ προτίμησα το αγγλικό κείμενο από αυτό του κάκτου, όχι ότι το ελληνικό ήταν άσχημο, απλώς γύρισα στο αγγλικό για να επιβεβαιώσω το φύλο του Ρόμπυ και κόλλησα. Επίσης στο αγγλικό δεν αναφέρουν στην αρχή του κειμένου τους τρεις νόμους της ρομποτικής όπως το ελληνικό.

Είμαστε στο νούμερο 1 της Robot series του Ασίμωφ που περιλαμβάνει 37 μικρές ιστορίες και 6 μυθιστορήματα σύμφωνα με τη Wikipedia. Εδώ πιάνει για πρώτη φορά αυτό το υλικό και νομίζω το κάνει μια χαρά.

Καλή συνανάγωση.
 

Νιλς

Κοινωνός
απλώς γύρισα στο αγγλικό για να επιβεβαιώσω το φύλο του Ρόμπυ και κόλλησα.
Δηλαδή;;;

Συν ότι διαβάζοντας το συγκεκριμένο έργο σοκάρομαι από το γεγονός ότι τα διηγήματα αυτά του "I robot" γράφτηκαν ανάμεσα στις δεκαετίες 1940 και 1950. Δηλαδή, πόσο μπροστά ήσουν ρε Ισαάκ;
 

Δρουλιάνοφ

Όμορφο Νιάτο
Απλώς παρασύρθηκα στην ανάγνωση του πρωτότυπου. Η μετάφραση δεν έχει λάθη.
Ο Ρόμπυ είναι όντως γκουβερνάντα που αναγνωρίζουν ως αρσενικό ρομπότ (όλα αυτά βέβαια δεν έχουν να κάνουν με μια άμεση σχέση ανθρώπου μηχανής αλλά διαμεσολαβούνται από τον εμπορευματικό τους χαρακτήρα, όντας πρωτίστως εμπορεύματα)

Επίσης ο Ασίμωφ ήταν πολύ διαβαστερός, αυτό φαίνεται στα μη-λογοτεχνικά του έργα. Πρέπει να έχει τεράστιο ενδιαφέρον για έναν ιστορικό της μελλοντολογικής φαντασίας το που τελειώνει η γνώση των επιστημόνων φαντασία των επιστημόνων και ξεκινά η λογοτεχνική "επιστημονική φαντασία".
 

Νιλς

Κοινωνός
Ξέρεις @Δρουλιάνοφ για μένα είναι και πολύ σημαντικό στοιχείο οι σπουδές του κάθε συγγραφέα. Έτσι, γνωρίζω από πριν πάνω κάτω τι θα διαβάσω. Πχ. η Ούρσουλα ΛεΓκεν σπούδασε Λογοτεχνία και Ψυχολογία, άρα ήξερα ότι θα διαβάσω κάτι σε σοφτ-σάιενς και περισσότερο ανθρωποκεντρικό. Ενώ, με τους Άρθουρ Κλαρκ (ο οποίος ήταν τεχνικός σε ραντάρ αρχικά και μετά τον Β΄ Π.Π. σπούδασε μαθηματικά και φυσική) και τον Ισαάκ Ασίμωφ (ο οποίος σπούδασε και δίδαξε βιοχημεία) ήξερα ότι θα διαβάσω κάτι που λογοτεχνικά ήταν πιο ξερό ή πιο στεγνό, αλλά θα ήταν χαρντ-κορ σάι φάι (το οποίο και προτιμώ να σου πω την αλήθεια). Οπότε η δεύτερη παράγραφος σου με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο.
 

Αντέρωτας

Ξωτικό του Φωτός
Προσωπικό λέσχης
Οπως εχω πει και αλλου, εχει ενδιαφερον να συγκρινουμε το κατα ποσο μεσα και κατα ποσο εξω επεσε μεσα η παλια ΕΦ.

Απο οσο ειμαι σε θεση να γνωριζω για την ιστορια της πληροφορικης, εκεινη την εποχη δεν υπηρχε διαφορα μεταξυ software και hardware. Ετσι στο μυαλο του Ασιμωφ ο Ρομπι ειναι ενα "παλιο" ρομποτ ωστε φαινεται εξωτερικα (μη ανθρωποειδες) ενω παραδοξως η τεχνολογια ειναι τοσο προχωρημενη ωστε να καταλαβαινει ανθρωπινη ομιλια και να παρουσιαζει συναισθηματα.

Δηλαδη ενω η τεχνολογια του Ασιμωφ εχει προχωρησει τοσο πολυ ωστε να υπαρχει ενα ρομποτ με τετοια νοημοσυνη, δεν εχει προχωρησει τοσο πολυ ωστε να φαινεται μοντερνο και εξωτερικα.

Στην πραγματικοτητα το πως θα προγραμματιστει ένα ρομποτ ειναι μια εντελως ανεξαρτητη διαδικασία απο το πως θα κατασκευαστει το σασί. Σημερα εχουμε πολυ αληθοφανή ανθρωπόμορφα ρομπότ, που ειναι βέβαια δημιουργημα καλλιτεχνών και κατασκευαστών (και αποτελουν εμπορικά ατραξιόν). Ενώ δεν εχουμε πλησιασει ακομα τη νοημοσυνη του Ρομπι.
 
Top