Πρέπει να διδάσκεται το μάθημα των Θρησκευτικών στο δημόσιο σχολείο;

Πρέπει να διδάσκεται το μάθημα των θρησκευτικών στο σχολείο;


  • Total voters
    17
Status
Κλειστό για αναρτήσεις.

Διατσέντα

Λαίδη Βιβλιοδέτρα
Για να μην κουράζεσαι να γυρίζεις πίσω στο Νο6, στη τέταρτη παράγραφο, παραθέτω αντιγραφή:

Μακριά εξήγηση για να πω ό,τι θα πω, που είναι πως θα προτιμούσα αυτό που ονομάζετε Θρησκευτικά να εντασσόταν στο μάθημα της Φιλοσοφίας. Η ύλη να καθοριζόταν σε καθαρά επιστημονική βάση. Να επαφίεται η κατήχηση και η λειτουργική διδασκαλία στις ίδιες τις εκκλησίες. Με τρόπους σύγχρονους και δημιουργικούς, αλλά πάνω απ’ όλα επ’ ουδενί αντικοινωνικούς. Για να γίνω σαφής. Δεν γίνεται στους άμβωνες των εκκλησιών οι “ποιμένες” να οδηγούν τους πιστούς με διλήμματα σύγχρονης πολιτικής εκεί που το σύστημα επιθυμεί να τους κάνει φορείς κατεύθυνσης του ποιμνίου τους. Ποίμνιο. Φοβερή λέξη. Δεν γνωρίζω αν το μάθημα της Φιλοσοφίας υπάρχει σήμερα. Στα χρόνια μου υπήρχε και ήταν κι αυτό κατευθυνόμενο και υποταγμένο στην κυρίαρχη ιδεολογία. Δίδασκε όλες τις φιλοσοφικές τάσεις με σχολιασμούς όμως συγκεκριμένους. Το μάθημα των Θρησκευτικών στα χρόνια μου είχε δυο σκέλη που μελετώντουσαν με δυο βιβλία. Αυτό της Κατήχησης κι αυτό της Λειτουργικής. Αυστηρά όμως της Ορθόδοξης Χριστιανικής Θρησκείας. Τίποτε άλλο. Πώς θα ήταν σήμερα λοιπόν το μάθημα των Θρησκευτικών; Στα χρόνια μου δεν είχαμε πολυεθνική μαθητική κοινότητα. Είμασταν μπετόν αρμέ Χριστιανοί Ορθόδοξοι όλοι. Άντε και κανένα παιδί Καθολικό, σαν τη μύγα μες το γάλα...κυριολεκτικά όμως. Σήμερα τι γίνεται, χωρίς να καθηλώνονται κουλτούρες και πίστεις άλλων προελεύσεων; Γιατί αυτή η κοινωνία που τους έφερε εδώ, έτσι όπως τους έφερε, οφείλει και να τους ενσωματώσει με σεβασμό.

Αλλά ναι ψήφισα όχι. Ακριβώς γιατί το θέλω όλο αυτό σαν άλλο μάθημα κι όχι σαν Θρησκευτικά, που αφήνει πολύ κενό για ερμηνείες κάθε τύπου.
 

Διατσέντα

Λαίδη Βιβλιοδέτρα
Πάντως δεν μπορούσα να διανοηθώ πως η αντίθεσή μου με το να συνδεθεί η ποιότητα της διδασκαλίας των θρησκευτικών κοσμοθεωριών στα σχολειά με τις πολιτικές πρακτικές μέσα και στη γειτονιά της χώρας μπορούσε να διεγείρει πιθανά την αναγκαιότητα παρέμβασης των συντονιστών. Εκπλήσσομαι. Αρνητικά ή θετικά; Το μελετώ ακόμα. Ίσως πάλι οι κανόνες του διαδικτύου ή του συγκεκριμένου διαδικτυακού χώρου μου είναι ακόμα άγνωστοι.

Καλό ξημέρωμα.
 
Last edited by a moderator:
@Διατσεντα δες την αναρτηση σου νουμερο 26.Ειναι λογικο να ξεχνας τι λες οταν βαζεις πολλες σαλσες αναμεσα σε αυτα που εχεις να πεις.Οχι πως ειναι κακο αυτο.Μην με κατηγορεις ομως για πραγματα που δεν εκανα.
 

Διατσέντα

Λαίδη Βιβλιοδέτρα
Καλημέρα Ντοστογιέφσκι, η ανάρτησή μου και δεν την ξεχνώ και δεν βλέπω πού απευθύνεται σε σένα προσωπικά. Δεν απευθύνεται σε σένα προσωπικά, αλλά στον Στοχαστικό και δεν έπεται του δικού σου σχολίου, αλλά της Ιζι, που τουλάχιστον στη δική μου αίσθηση σε ανακαλεί να αφήσεις τον ειρωνικό τόνο για να μην χαλάσει η συζήτηση. Και φυσικά κάνω μια γενική τοποθέτηση. Δεν λέω πως φοβάμαι για την κουβέντα σ’ αυτό το νήμα. Μια χαρά πηγαίνει και ξεκαθαρίζονται και μια σειρά από πράγματα κι ας υπάρχουν διαφωνίες, που στο κάτω-κάτω τι περιμένει κάποιος που κάνει μια σοβαρή πρόταση ότι όλοι θα πουν, τι ωραία ας την στηρίξουμε; Ειδικά σε ένα τέτοιο θέμα; Εν πάσει περιπτώσει και για ν’ αποφύγω τις σάλτσες που με χαρακτηρίζουν, όπως λες, αν ήταν να απευθυνθώ σε σένα θα το είχα κάνει ευθέως μετά το επίμαχο σχόλιό σου. Δεν με αφορούσε να απευθυνθώ σε σένα προσωπικά κι έτσι δεν το έκανα. Τα σέβη μου χωρίς σάλτσες.

Καλημέρα Στράτη, η άλλη μου ιδιότητα είναι αυτή της μάγισσας φυσικά. Φέρω ισχυρές δυνάμεις διάμεσου (καλά μετέφρασα το μέντιουμ;) μπορώ πολύ καλά να προφητεύω κύρια με χαρτομαντεία, ανάγνωση της σπάλας του πασχαλινού αρνιού αφού το έχω γευματίσει με μπόλικη μουστάρδα με σιναπόσπορο και συνδιαλέγομαι με τα ολόγιομα φεγγάρια. Το προηγούμενο ήταν εξαιρετικά πετυχημένο φεγγάρι, εννοώ στις 10 Αυγούστου. Κυνήγησα τον Νέρο τον μαύρο γάτο για να τον κάνω δικό μου, δεν λέει μάγισσα χωρίς μαύρο γάτο, αλλά εκεί απέτυχα ομολογώ. Το παλεύω σαν μάγισσα, πού θα μου πάει...Χτες όταν κλείσαμε την επικοινωνία μας, έσκαγα απ’ τη ζέστη κι αναφώνησα “Γεννηθήτω δροσιά!” Την νιώσατε νομίζω όλοι. Έτσι δεν είναι; Δικό μου έργο ήταν...Καλημέρα καλή βδομάδα. Λίγο χιούμορ έως πολύ δεν βλάπτει. Μ’ αρέσει σφόδρα!!!
 
Last edited by a moderator:
Ήρθα για μάχη μέχρι τέλους.

Καλημέρα σε όλους.
Πρωί πρωί με τα όπλα στα χέρια; Χοχο χο
Πάμε!

@Διατσέντα, κοπελάρα γλυκιά δεν υπάρχει καμία κόντρα ή κάτι άλλο αρνητικό, απόψεις λέμε.
Ο Ντοστογιέφσκι δεν έχει κι άδικο, θυμήσου κι αυτά που εσύ τόνισες:

Εξατάξιο σχολείο θηλέων, με εξειδικευμένα μαθήματα, [1970 (επταετία δικτατορίας)]. Αποχή από παρελάσεις και κατηχητικό. Μελετημένη εκτροπή και καμία εύνοια από πουθενά (ακόμα κι από καθηγητές που γνώριζαν τη δυναμική τής μαθήτριας). Εκεί ήρθε και η αθεΐα.

Επιστροφή στην πίστη, αρκετά χρόνια αργότερα, με τρόπο απόλυτα φυσικό, χάρις στη μητέρα και την Παναγία. Χωρίς παρεμβάσεις κανενός, από ένστικτο και χωρίς βίαιες παρεμβάσεις.

Όλο το σκεπτικό, προτίμηση αυτού που ονομάζεται μάθημα Θρησκευτικών να εντασσόταν σε μάθημα της Φιλοσοφίας (ύλη, καθαρά με επιστημονική βάση) / εκείνα τα χρόνια, και το μάθημα της Φιλοσοφίας ήταν κατευθυνόμενο και υποταγμένο στην κυρίαρχη ιδεολογία (στα χρόνια μου δεν είχαμε πολυεθνική κοινότητα / όλοι ήμασταν Χ.Ο.). Σήμερα τι γίνεται;

Ελεύθερη επιλογή λοιπόν, διδασκαλία όλων, έτσι που να καλλιεργείται ο μηχανισμός της ελεύθερης επιλογής.

Άλλοι έχουν περάσει απ’ την κατήχηση/φυλακή, άλλη απ’ τη χαλαρή κατήχηση και το μόρφωμα του έθνους κράτους, προσωπικά μ’ αφήνει παγερά αδιάφορη.

Αντίθετα αυτό που με συγκλονίζει είναι η συνείδησή μου του περιβάλλοντος μικρόκοσμου και απειρόκοσμου.


Σημ. Αν θέλεις απαντάς. Για τον Καρτέσιο, / πιστεύεις στα περί μηχανών και στην υπόθεση του κακού δαίμονα;

Σημ.2 Να ξεκαθαρίσω κι εγώ τα του οίκου μου, όπως κι εσύ. Και να ήθελα δεν μπορώ να είμαι φασίστας, ανωτέρα βία.


 

Διατσέντα

Λαίδη Βιβλιοδέτρα
Τι να απαντήσω; Ποιές μηχανές και δαίμονες; Μιλώ για τον ορισμό του της συνείδησης, ότι παρά τις διαφωνίες που προκύπτουν εμένα μου πάει καλύτερα. Η σημείωση 2 πού κολλάει; Κι όλα τα άλλα γιατί τα παραθέτεις και τόσο αποσπασματικά; Τι έχουν που θέλουν επαναφορά κι ανάλυση. Βιωματική αναφορά είναι και τοποθέτηση της δικής μου πορείας. Δεν είμαι άθεη. Είμαι ιδιόμορφα ένθεη, με πολύ θαυμασμό για τις σχέσεις της πρωτοχριστιανικής περιόδου. Σε τι όλα αυτά ξεκαθαρίζουν τον οίκο το δικό σου, που δεν θέλεις να είσαι και φασίστας; Ποιός στο καταλόγισε αυτό;
 
α. Βασικό κομμάτι απ' την πίτα Καρτέσιου, τα περί μηχανών και κακού δαίμονα.
β. Δεν έβαλα τίποτα δικό μου.
γ. Ό,τι κι αν είναι ο άλλος είναι θέμα καθαρά προσωπικό κι αν νιώθει την ανάγκη να το πει το λέει (όπως έκανες / κανένα πρόβλημα).
δ. Τα περί φασίστα τα είπα εγώ, αβίαστα.
 
Κατι τελευταιο απο εμενα σε αυτο το νημα γιατι το φτωχο μου μυαλο αλλα καταλαβαινει

1ον και πιο σπουδαιο.Δεν ειπα ποτε οτι ειναι κακο να εισαι αθεος η να πιστευεις σε καποια αλλη θρησκεια.

2ον Οι διαχειρηστες δεν ειναι δικαστες για να μας επαναφερουν στην ταξη.

Και μια συμβουλη.Δεν ειναι ωραιο σε μια κουβεντα που εχουν παρει μερος τοσα μελη να γυρνας και να λες οτι σου αρεσαι μονο η συνομιλια που ειχες μονο με τον εναν απο αυτους (τονιζοντας το κιολας).Ειναι σαν να λες πως για τους υπολοιπους αδιαφορεις (ασχετο που 5 ποστ πιο κατω λες το αντιθετο)
 

Φαροφύλακας

Υποθετικός Σοφέρ
Προσωπικό λέσχης
βρε Ντοστογιέφσκι, όμως το ίδιο και χειρότερο δεν κάνεις κι εσύ εδώ;

Υ.Γ 1 Φαντινα χανεις τον χρονο σου.
Απαξιώνεις όλους τους "αντιπάλους" της Φαντίνας (και δικούς σου). Δεν καταλαβαίνουν, η συζήτηση μαζί τους είναι χάσιμο χρόνου.

Τέσπα, προσωπικά νομίζω πως για άλλη μια φορά επιβεβαιώνεται πως η κουβέντα πάνω στο θέμα του θεού είναι δύσκολη. Κατά κύριο λόγο οι χριστιανοί τα βρίσκουν μεταξύ τους, πως μόνο αυτοί μιλούν λογικά, και κάτι αντίστοιχο γίνεται κι από τους άθεους, ενώ το θέμα δεν έχει να κάνει τόσο με λογική όσο με πίστη.

Μέχρι τώρα από αντίστοιχες κουβέντες, το μόνο που είδα να προκύπτει είναι να χαλάμε τις καρδιές μας άνθρωποι που έξω από την θρησκεία συμπαθιόμαστε, και τίποτα θετικό, αν και μπορεί να υπήρξε και να μου διέφυγε. Ακόμα κι εδώ, σ' αυτό το νήμα, αναρωτιέμαι ποιο είναι το θετικό μιας τέτοιας κουβέντας. Όχι πως είναι επιλήψιμο να συζητάμε, αλίμονο. Απλά με ενδιαφέρει η αποτίμηση.
 

Διατσέντα

Λαίδη Βιβλιοδέτρα
Ντοστογιέφσκι, αν σε ανακουφίζει να με βρεις σκάρτη στην επικοινωνία μου σ’ αυτό το νήμα, δεν θα σ’ εμποδίσω. Πάντως το να ευχαριστώ το συγκεκριμένο μέλος δεν το βρίσκω υποτιμητικό για τους άλλους. Απλά είχε αξία ο βραδυνός μας διάλογος, γιατί το νήμα είχε μόλις ξεκινήσει, κι αν και διαφωνούσαμε, στο δια ταύτα βρήκαμε κοινούς τόπους με εξαιρετική γλώσσα αν παρατηρήσεις στην συνδιαλλαγή μας. Αυτό μ’ άρεσε. Γι’ αυτό τον ευχαρίστησα. Είμαι ίσως πιο εκδηλωτική απ’ ό,τι θα έπρεπε στη χαρά μου κυρίως. Και ξέρεις και κάτι άλλο; Δεν ξέρω ποιός, που θα υποτιμούσε τους συνομιλητές του, θα απαντούσε στις τόσο εξονυχιστικές ερωτήσεις που εγώ απαντώ από χτες το βράδυ, με χαρά κι ευχαριστώ που ασχολείστε τόσο με τις ατέλειές μου. Με κάνετε ίσως πιο προσεκτική.
 
@ Αγαπητή Διατσέντα, έχω να σου πω ορισμένα πράγματα.Έχω κάνει πολλά λάθη στη ζωή μου και τα περισσότερα τα έχω πληρώσει.Ένα πράγμα τουλάχιστον το έμαθα,να μην προσβάλλω προσωπικά το συνομιλητή μου-προφορικό ή γραπτό-ιδίως από τη στιγμή που οι προσβολές είναι άσχετες με την ουσία της ανάρτησης μου.

Δεν έχω διδάξει σε κολλέγια,η εκπαιδευτική μου εμπειρία στο δημόσιο έχει να κάνει με τον Ασπρόπυργο και το Μενίδι,περιοχές υποβαθμισμένες ειδικά στην περιφέρεια τους.Εκεί έχουν εγκατασταθεί (Ρωσο)Πόντιοι και Αλβανοί,βάλε και Τσιγγάνους σε ορισμένες περιπτώσεις.Οι μαθητές μου προέρχονταν από αυτές τις κατηγορίες μαζί με λίγα "Ελληνάκια" με τεράστια οικογενειακά προβλήματα(π.χ.ιερόδουλες μητέρες).Πολλές φορές δεν κάναμε γαλλικά (η ειδικότητα μου) γιατί έπρεπε να συμβιβάζω διαφορές,να τιμωρώ ενίοτε βιαιοπραγίες,να εξηγώ γιατί όλοι οι συμμαθητές είναι ίσοι μεταξύ τους και πρέπει να σέβεται ο ένας τον άλλον κ.λ.π.Θεωρώ την εμπειρία μου αυτή μεγάλο κοινωνικό μάθημα,πιστεύω πως με έκανε καλύτερο άνθρωπο...

Μην ανησυχείς λοιπόν,δεν είμαι "μισαλλόδοξος".Αν ήμουν δεν θα είχα απαντήσει(τουλάχιστον) στον μαθητή που με ρώτησε πως λέγεται ο"Αλβανός" στα γαλλικά και θα είχα αφήσει τους 3 Ρωσοπόντιους που του όρμησαν μόλις έκανε την ερώτηση να τον σπάσουν στο ξύλο...
 

Διατσέντα

Λαίδη Βιβλιοδέτρα
Μπου Ράντλυ. Πού ακριβώς σε πρόσβαλα προσωπικά δεν καταλαβαίνω. Επεσήμανα τη διαφωνία μου και θεώρησα μισαλλόδοξο το να συνδέει κάποιος την ποιότητα της διδασκαλίας των θρησκειών με τις πολιτικές των άλλων μισαλλόδοξων στη χώρα μας. Και είπα ότι εμείς θεωρώ πως είμαστε αρκετά ευφυείς σαν λαός, για να επιλέξουμε άλλες λύσεις απ’ τις μιμητικές. Έθιξες ένα συσχετισμό που τον βρίσκω (κι όχι εγώ μόνο προσωπικά) να ενέχεται σε πολιτικές μισαλλοδοξίας. Δεν σε γνωρίζω, για να ξέρω, αν εσύ προσωπικά δρας σαν μισαλλόδοξος. Ας το δούμε. Συγνώμη αλλά έχω κουραστεί να το επισημαίνω από χτες το βράδυ, συζητώντας μέχρι τις πρωϊνές ώρες με το Στράτη. Σε συγχαίρω για την στάση σου σ’ αυτό που περιγράφεις. Είναι σκληρά τα πράγματα. Ας μην γίνονται σκληρότερα.

Υπάρχει ένα αντίστοιχο σχόλιο του Φαροφύλακα περί μισαλλοδοξίας. Δεν τον έστησε κανείς σας στα δέκα μέτρα. Τι σας ενοχλεί στα δικά μου σχόλια ακριβώς; Να το δούμε όσο αναλυτικά θέλετε. Τι είναι όλο αυτό, μηχανισμός εξουθένωσης, για να μην ξαναγράφω τις διαφωνίες μου ή τι νομίζω πως εκπροσωπεί η μια ή η άλλη σαφέστατη πολιτική τοποθέτηση; Γιατί είναι πολιτική τοποθέτηση όλο αυτό. Έχει κανείς αμφιβολία;

Εσύ διάλεξες να ψηφίσεις ουδέτερα γι’ αυτούς τους λόγους. Εγώ δεν είμαι εκπαιδευτικός και δεν έχω τις δεσμεύσεις που έχει ένας εκπαιδευτικός. Σαν πολίτης μιλώ. Να αυτοφιμωθώ; Είναι όντως κουραστική όλη αυτή η διαδικασία να “ομολογώ” από χτες τι εννοώ και τι όχι. Μίλησα προσωπικά; Όχι. Μίλησα για σαφείς θέσεις και τίποτε άλλο. Κι αναλογίστηκα τη δύσκολη θέση που θα βρισκόταν κάποιος με τέτοιες θέσεις στο να ασκήσει ουδέτερη διδασκαλία.

Για το Θεό. Μιλάμε όλοι την ίδια γλώσσα.
 
Αγαπητέ Φαροφύλακα διαφωνώ με αυτό το συμπέρασμα.
Θα το πω όσες φορές χρειαστεί, δεν είδα πουθενά καβγά, πουθενά κακούς και καλούς.
Γιατί να καταδικάζουμε μία συζήτηση, ένα θέμα σπουδαίο που αφορά ένα βιβλίο;
Το νήμα, ίσως κάποιοι το βρίσκουν καφενείο ή συνάντηση “σοφών” για επίλυση όλων των εκπαιδευτικών θεμάτων, κάποιοι άλλοι πως τέτοια θέματα δεν έχουν τίποτα θετικό να δώσουν.
Γιατί απαξιώνουμε θέματα, απόψεις, ερωτήματα μελών, (αρκετά από αυτά, έχουν σημαντικά πράγματα να πουν σαν δάσκαλοι, σαν γονείς, σαν μαθητές), γιατί απαξιώνουμε τη ΛτΒ;

Δυστυχώς, εγώ βλέπω χέρια να τρίβονται με ικανοποίηση, άλλη μία επιτυχία τους.

Σημ. Διατσέντα, αν πω πως δεν φταις πουθενά εσύ, θα είναι όλα καλά;


 

Διατσέντα

Λαίδη Βιβλιοδέτρα
Αλήθεια δεν θέλω να είναι κανείς γενναιόδωρος μαζί μου. Όμως από χτες μιλάμε και ξεκαθαρίζουμε. Το να πρέπει ν’ απολογούμαι συνέχεια για κάτι κι αυτό έχει κάποιο όριο δεν νομίζεις; Το θέμα είναι ποιός είναι λάθος ή σωστός; Ειπώθηκαν κάποιες θέσεις. Κι αντικρούστηκαν με κάποιες άλλες. Αντιβαίνει αυτό στους κανόνες της διαλεκτικής; Οι “σάλτσες” μου το κάνουν πιο ανυπόφορο; Τι γίνεται ακριβώς; Αν αυτό ενέχει λάθος ή σωστό, κάτι πάει λάθος με την αντίληψή μου περί διαλόγου τότε. Άρα είμαι λάθος. Εντάξει και ας τελειώσει εδώ. Δεν προτίθεμαι να εξηγήσω τίποτε άλλο. Όποιος θελήσει να με επικρίνει ή ανακρίνει ή να αντλήσει κάποιου είδους ομολογία μου λυπάμαι είμαι αρκετά κουρασμένη. Νιώθω ότι το έχω όλο κάνει φύλλο και φτερό. Αν δεν αρέσει δεν είναι πρόβλημά μου. Ειλικρινά. Ναι όντως υπάρχουν όρια και στους πιο υπομονετικούς όπως η αφεντιά μου.
 
Διατσέντα, ΔΕΝ ΦΤΑΙΣ ΠΟΥΘΕΝΑ.

Δεν ζήτησα ποτέ να απολογηθεί κανείς. Ο μόνος κακός είναι ο Στράτης.
Σαν υπομονετική που είσαι, θα σε παρακαλέσω να μην ασχοληθείς ξανά με τον Στράτη, δεν θα σε ενοχλήσω στο ελάχιστο, όσο θα είμαι στη ΛτΒ.

Παρακαλώ από καρδιάς.
 
ΔΙΑΤΣΕΝΤΑ.Λυπαμαι ,αλλα αρνεισαι να ακουσεις αυτό που σου φωναζουν 3 ανθρωποι.Θα σου το δηλωσω ευθεως.Εισαι εριστικη κ ακρως προσβλητικη-εχοντας βγει κι εκτος θεματος.Δε διακρινω κανενα ιχνος χιουμορ όταν γραφεις
ι είδους λογική είναι αυτή; Και ποιόν δάσκαλο τέτοιας μισαλόδοξης ιδεολογίας θα εμπιστευόταν νουνεχής γονιός, να διδάξει το παιδί του τις θρησκείες, τα προοδευτικά σε εισαγωγικά Θρησκευτικά που προτείνει αυτό το νήμα;
Το σχολιο σου,στις παρυφες της αγενειας, φανερωνει μια αλαζονεια και μια αναιτια επιθετικοτητα που δεν θελω να πιστευω ότι προσιδιαζει στο ηθος σου ως συνομιλητριας.
Εχεις ,ασφαλως το δικαιωμα να αποδομησεις μια αποψη ,ένα επιχειρημα,που δε σου αρεσει–είναι όμως ατοπο να προσβαλλεις αβασανιστα
τον αλλον και δε δικαιουσαι μειωνεις ως «επαγγελματιες και ανθρωπους» συνομιλητες σου που δε γνωριζεις και που
σε αντιμετωπισαν με σεβασμο ετσι κι αλλιως!!!!


Από πού κι ως που με κρινεις?Με γνωριζεις?...Ποια εισαι εσυ που θα μου πεις πως θα κανω τη δουλεια μου?Ποια εισαι εσυ που θα με απαξιωσεις τοσο δογματικα??
Αυτη η νοοτροπια να ειμαστε τιμητες των παντων εχει κανει πολυ κακο και στη χωρα και συγκεκριμενα στα σχολεια-κι εχει απαξιωσει πληρως τους θεσμους.
Λοιπον.Δεν ειμαι μισαλλοδοξη επειδη δε σου αρεσει η αποψη μου κι επειδη δεν την καταλαβαινεις.Δεν ειμαι μισαλλοδοξη επειδη αγαπαω την πατριδα μου,
επειδη δε θελω να την καταπατουν η επειδη δεν ειμαι ανερματιστη.
Ουτε ο Μπου Ραντλι παρανοησε –μαλλον εσυ παραποιησες τα λεγομενα του για να δημιουργησεις αφορμες κι εντυπωσεις.

Ως προς τα εκπαιδευτικα:Στο πρωτο μου ποστ εξεθεσα ακριβως την οπτικη μου προς το μαθημα,που ενθαρρυνει μια οικουμενικη συνειδηση- και τη συνοδευσα από μια αρτια επιστημονικη τεκμηριωση –πληρως εναρμονισμενη με τις επιταγες της Συγχρονης Παιδαγωγικης και τα δεδομενα της ελληνικης κοινωνιας.
Γι αυτό διευκρινησα πληρως ΟΤΙ ΔΙΑΧΩΡΙΖΩ ΤΗ ΔΑΣΚΑΛΑ από τον ιδιωτη.Ο ιδιωτης εχει δικαιωμα στην αποψη,όπως ακριβως οποιοσδηποτε επαγγελματιας.


Όπως ενας γιατρος πχ δεξιος θα χειρουργησει το ιδιο συνειδητα έναν κομμουνιστη ,ετσι και ο δασκαλος όταν είναι στην εδρα ,ξεχνα προσωπικες αντιληψεις –και προτασσει το καθηκον του απεναντι στον Ανθρωπο.Το ξερω καλυτερα απο σενα.
Δεν υπαρχει πολιτικη ή συνορα στο σχολειο- υπαρχουν μονο ανθρωποι και μαλιστα παιδια!!!
Σαν τη ρηση του Απ Παυλου"Δεν υπαρχει ανδρας κ γυναικα ,δουλος κ ελευθερος ,Ιουδαιος κι εθνικος"...
Αλλα ως πολιτης και ψηφοφορος-οσο μπορω να αρθρωνω προσωπικη γνωμη ,δε θα δεχθω στο ονομα κανενος πολυπολιτισμου να ισοπεδωθουν τα παντα.
Αυτο δε με κανει μισαλλοδοξη,Αφυπνισμενη με κανει.ουτε σημαινει οτι δε σεβομαι τους αλλους.Αντιθετως
.Οταν εχεις ΑΥΤΟσεβασμο,ξερεις να σεβεσαι και τους αλλους... Νομος απαραβατος σε καθε εκφανση της πραγματικοτητας μας.

Εχω την τυχη και την τιμη να εχω βιωσει εντονη αγαπη απο αλλοεθνεις κι αλλοθρησκους μαθητες μου,που τους λατρεψα κι εγω κι αυτό μετραει πανω από τη δικη σου επικριση.
Δεν θα αξιζε καν να ασχοληθω με ολο αυτο ,αλλα επειδη τα γραπτα μενουν θελησα να απαντησω και σε κάθε περιπτωση
το προσβλητικο σχολιο σου δεν εχει καμια θεση στη συζητηση αυτή και θα πρεπει να εισαι πιο προσεκτικη στο μελλον
.
Ας μενουν οι προσωπικες επιθεσεις μακρυα.Οπως βλεπεις κανενας δε σε κρινει ως προσωπικοτητα π.χ.,παροτι διαρκως εκθετεις προσωπικα σου δεδομενα.
Οποτε σε παρακαλω ,διατηρησε την ιδια διακριτικοτητα για να μενει η συζητηση σε επιπεδο κοσμιο και λειτουργικο παρολη τη διασταση αποψεων.

@Ντοστογιεφσκι εχεις δικιο.

@ΣΤΡΑΤΗ,βλεπω μια νηφαλια προσεγγιση του θεματος και εδω θα με βρεις συμφωνη.ΣΕ ευχαριστω για τη θεση που πηρες.

@Ναπολεων.
Ο ΜΕΤΤΕΡΝΙΧ εμεινε γνωστος για το μισος του προς τους φτωχους ,την αλαζονεια ,την απεχθεια του...Ηταν δε πολυ ραδιουργος.Καπου εχω αρθρο τη ζωη του σε ιστορικο περιοδικο του 1977.
Οσο για τα αλλα,δε μιλαμε για Τζιχναντιστες λιγων δεκαετιων,μιλαμε για κοσμοθεωρια απο καταβολης τους,τα εχουμε ξαναπει αναλυτικα -η δε Ιστορια ειναι αδιαψευστος μαρτυρας,η χωρα μου καθηλωθηκε απο δαυτους κι εχασε 4 αιωνες-οι λαοι στα μουσουλμανικα κρατη δεινοπαθουν κ οποιος θελει καταλαβαινειι,δεν μπορω να μπω ξανα σε αυτη τη συζητηση,απεχουμε ετη φωτος-ειναι ασκοπο.
 
Last edited:

Φαροφύλακας

Υποθετικός Σοφέρ
Προσωπικό λέσχης
Γιατί να καταδικάζουμε μία συζήτηση, ένα θέμα σπουδαίο που αφορά ένα βιβλίο;
Καταδίκασα εγώ κάτι τέτοιο; :αργκ:

Τέσπα, εάν εσείς βρίσκετε πως η κουβέντα βγάζει κάπου καλά, καλώς. Εγώ δεν βλέπω κάτι τέτοιο.

Απάντησα πολύ μετρημένα αφήνοντας πολλά ασχολίαστα, ακριβώς για να αποφύγω την διάχυτη έντονη αντιπαλότητα. Και τώρα είναι η ώρα να αποσυρθώ. Καλή συνέχεια.
:)
 
Τιποτα σπουδαιο Αντερωτα...Μια ερευνα κανουμε για το μαθημα των θρησκευτικων..Απλα την κανουμε με τον δικο μας τροπο :φρύδια::φρύδια:

Διατσεντα δεν ειμαστε τιποτα αγρικοι ουτε εχουμε καμια ορεξη να τσακωνομαστε.Καλη συνεχεια.
 
Αγαπητέ Φαροφύλακα,
δεν μίλησα σε πρόσωπο, όταν πρέπει έχω το θάρρος και το λέω (το έχεις δει είμαι βέβαιος), παρ' όλα αυτά έχεις δίκιο κι εσύ, για την αοριστία σε πολλά από τα λόγια μας. Πιστεύω στη σπουδαία μας συζήτηση από το πρώτο λεπτό, δεν θα σταματήσω να πιστεύω. Όταν πάψω να πιστεύω, θα ζητήσω να με αποδεσμεύσεις από την παρέα.
Η ΛτΒ είναι σπουδαίος χώρος για αμέτρητα πράγματα, δεν είναι απλή συνάντηση για κουβεντούλα, πόσες φορές δεν έχουμε δει διαμάντια; Αμέτρητες.

Η δική μου απλοϊκή σκέψη:

Ένα βιβλίο με δύο αυτοτελείς ενότητες (ή ακόμα και δύο βιβλία).

Το 1ο μέρος, να αφορά την επίσημη Θρησκεία, (ιστορική διαδρομή, λαογραφία, μορφές της Χριστιανοσύνης, πίστη).
Το 2ο μέρος, όλες οι θρησκείες, (ιστορική διαδρομή, πολιτισμοί μέσα από τις θρησκείες, σημαντικές μορφές, πίστη).

Το μάθημα Θρησκευτικών, να υπάρχει σαν βασικό μάθημα, (η παρακολούθηση, με κάποιο τρόπο, να είναι προαιρετική / ή π.χ. να βαθμολογούνται όλοι οι μαθητές, μόνο στη δεύτερη ενότητα και με τυχαία επιλογή ερωτήσεων στην εξεταστέα ύλη).

Σημ. Αν και είναι αρκετά μικρή σαν σκέψη, πιστεύω στην ύπαρξη του μαθήματος Θρησκευτικών, η Θρησκεία συνδέεται με πολλά άλλα μαθήματα και σε πολλά θέματα πρέπει να ξεκινήσεις από εκεί, δεν μπορεί να τοποθετηθεί σαν κομμάτι άλλου μαθήματος, δεν είναι σκέτη Ιστορία ή λαογραφία ή πίστη, είναι πολύ περισσότερα. Με τις δύο διαφορετικές ενότητες, θα υπάρχει η πρόσβαση σε όλους και από όλους, χωρίς ιερά εξέταση με πιστούς και άπιστους. Καθαρή γνώση και ατομική πίστη σε κοινή πορεία, γνωρίζοντας παράλληλα και τα βασικά χαρακτηριστικά της χώρας.

Σημ.2 Όλα τα υπόλοιπα θέματα: αν πρέπει μία χώρα να έχει επίσημη Θρησκεία, αν πρέπει να υπάρχουν σύμβολα, σημαίες με σταυρούς, σύνορα, Σύνταγμα, αλλαγές Συντάγματος, ρατσιστική κοινωνία, πατριδοκάπηλοι, άθεοι, μυστήριο βαπτίσεως νηπίων, άνιση μεταχείριση, ανισότητα, φυλετικές διακρίσεις, Σταυροφορίες, Μεσαίωνας, άγγελοι και δαίμονες, μίσος, οτιδήποτε, δεν αφορά το βιβλίο, το βιβλίο είναι γνώση.
 
Last edited:
Status
Κλειστό για αναρτήσεις.
Top