Ποιο βιβλίο τελείωσες σήμερα;

Τελείωσα χθές την περιπλανώμενη φλόγα, το δεύτερο βιβλίο του Υφαντού της Φιόναβαρ.
Χαζό, τραβηγμένο απ'τα μαλλιά, αχρείαστα υπερβολικό, αλλά δεν μπορώ να μην επισημάνω τις συγγραφικές αρετές του Kay.

Τελείωσα και το περί μέθης του Παπαγιώργη.
Πολύ όμορφο βιβλιαράκι. Χωρίς να είναι τίποτε εντυπωσιακό ή σπουδαίο ως προς το περιεχόμενο (17 μικρά κείμενα με ιστορίες μέθυσων), η γραφή του Παπαγιώργη είναι τόσο σαγηνευτική που το ερωτεύτηκα και πρόσθεσα το όνομα του συγγραφέα στη λίστα με τα "πρός άμεσον αγοράν".
 
Τελείωσα μπακ του μπακ δυο βιβλία για τόνωση του θρησκευτικού συναισθήματος: το παιδί του διαβόλου του Πέτρου Τατσόπουλου και το γιατί δεν είμαι Χριστιανός του Μπερτραντ Ράσελ.
Στο μεν πρώτο ο Τατσόπουλος με τη γνωστή του αρκετά "δημοσιογραφική" πένα και εξ αφορμής διαφόρων γεγονότων με αρχή την περιπέτεια της υγείας του και αποκορύφωμα τη μήνυση που έφαγε για βλασφημία, ξεμπροστιάζει όλο το σύστημα των ρασοφόρων και των μεσαιωνικών αντιλήψεων συμπαθούντων που από τη μία έχουν στήσει μια τεράστια μπίζνα θαυμάτων και από την άλλη έχουν ισχυρότατο λόγο σε μια χώρα που θέλει να λέγεται σύγχρονο δυτικό κράτος αλλά κλείνει συνωμοτικά το ματάκι στη θεοκρατία. Αν θέλετε περισσότερες πληροφορίες εδώ
Σημείωση: Μα πόσο επίκαιρο το βιβλίο μετά τα όσα έκανε ο βουλευτής της Νίκης στην Εθνική Πινακοθήκη (και κατηγορήθηκε για πλημμέλημα - αν πήγαινα εγώ και κατέστρεφα ένα τυχαίο σύγχρονο έργο είμαι σίγουρος ότι θα έγραφα αυτή τη στιγμή πίσω από τα σίδερα).

Μειονέκτημα τα σημεία που κάνει παραθέσεις (διαφόρων) αυτούσιων κειμένων που κουράζουν και που έχεις την αίσθηση ότι μπαίνουν στο βιβλίο για να αβγατίζουν τις σελίδες.

Και εδώ αρχόμαστε στο δεύτερο μικρούλι βιβλιαράκι που είναι την πραγματικότητα ένας λόγος που έδωσε ο σύγχρονος φιλόσοφος (Μπερτραντ Ράσελ) όπου αποδομεί συστηματικά μία μία τις θέσεις της πίστης στον Χριστιανισμό (και κατ' επέκταση στις θρησκείες) - τα επιχειρήματα δηλαδή που χρησιμοποιούν η επίσημη εκκλησία ή όλοι αυτοί που πιστεύουν και που θέλουν να διαδώσουν αυτή τους την πίστη. Μικρό, μεστό, σίγουρα όχι τόσο ευκολοδιάβαστο όπως το πρώτο, αλλά από αυτά τα βιβλιαράκια που σε βγάζουν σοφότερο-πλουσιότερο.
 
Διαβασα το αριστουργηματικό "Μερες διχως τελος" του Σεμπαστιαν Μπαρυ. Απιστευτο βιβλίο, με καθηλωσε. Μου θύμισε τον Ματωμενο μεσημβρινο αλλα τουτο είναι πολυ καλύτερο απο το βιβλιο του Μακαρθι.
 
Δεν τελείωσα απόψε τον πιο σκοτεινό δρόμο, το τρίτο βιβλίο του υφαντού της φιόναβαρ και νιώθω άσχημα επειδή σιχαίνομαι όταν δεν τελειώνω ένα βιβλίο, επειδή έδωσα κάποια χρήματα που έκοψα από κάπου αλλού (γιατί δεν μου περισσεύουν) και υποτίθεται, επίσης, ότι τα βιβλία έχουν "φτιαχτεί" για να διαβάζονται, όχι να κάθονται σε ένα ράφι.

Αλλά η συγκεκριμένη τριλογία απεδείχθη σήμερα προσβολή της νοημοσύνης μου, πυροδότησε υπαρξιακά ερωτήματα και προκάλεσε διαμαρτυρία των πολύ ωραίων και άκρως ενδιαφερόντων (κατά γενική ομολογία) βιβλίων που περιμένουν να διαβαστούν στο κομοδίνο μου.

Στο πρώτο βιβλίο μαθαίνουμε για 5 φίλους από το Τορόντο που βρίσκονται με μαγικό τρόπο σ'έναν άλλο κόσμο, όπου θα παίξουν σημαίνοντα ρόλο σ΄έναν πόλεμο ανάμεσα στο φως και το σκοτάδι. Τους συμβαίνουν διάφορα εξωπραγματικά, η μοίρα τους είναι μοναδική και ιδιαίτερη. Μαθαίνουμε επίσης ότι αυτός ο κόσμος έχει ένα κακό μέρος όπου ο κακός της υπόθεσης έχει φτιάξει ένα απεχθές ζιγκουράτ (θυμίζει κάτι;), υπάρχουν όντα που θυμίζουν ξωτικά (θυμίζει κάτι;), υπάρχουν νάνοι (θυμίζει κάτι;), υπάρχει ένας καλός μάγος με ασημένια μπέρτα που καπνίζει πίπα κι ένας κακός που προκαλεί κακό χαμό με μια χύτρα (θυμίζει κάτι;), υπάρχει μια φυλή καβαλάρηδων (θυμίζει κάτι;), υπάρχει η φυλή των ανθρώπων (θυμίζει κάτι;), υπάρχουν μιαρά, τερατώδη πλάσματα (θυμίζει κάτι;).
ΟΚ. Το καταπίνω.

Στο δεύτερο βιβλίο εμφανίζεται ένας μονόκερος. Εμφανίζεται ο βασιλιάς Αρθούρος και η Γκουίνεβιρ. Εμφανίζεται ένας δράκος της θάλασσας που σκοτώνει τα όντα που θυμίζουν ξωτικά, που κάνουν το ταξίδι πέρα από τη θάλασσα για να "πεθάνουν" (θυμίζει κάτι;), υπάρχουν και γίγαντες σ'ενα βουνό που το λένε Καθ Μίγκολ (δεν θυμίζει κάτι, ε;).
Το καταπίνω κι αυτό.

Στο τρίτο βιβλίο εμφανίζεται ο Λάνσελοτ και εξεγείρεται η συνείδησή μου. Τι θα ακολουθούσε αν συνέχιζα την ανάγνωση; Ο Διγενής Ακρίτας, ο μαρμαρωμένος βασιλιάς, ο Ζίγκφριντ, ο Ρώμος κι ο Ρωμύλος με τη μάνα τους τη Λύκαινα, καμιά Λίλιθ, ο Αδάμ και η Εύα, η κιβωτός με το Νώε κι όλα τα ζωντανά, ο Γκιλγκαμές, ο Ανούβης, ο Άμμων-Ρα, ο Μαμ-Ρα; Γιατί δεν διαβάζω τον Κανταρέ; Τη βιογραφία του Βιττγκεσταϊν; Τη βιογραφία του Νίτσε; Τον Ρουσσώ; Τον Παπαγιώργη; Τι στην ευχή κάνει ο Λάνσελοτ εδώ πέρα που, όχι μόνο ανασταίνεται απ'τους νεκρούς (Νάρνια φάση; wtf?), ανασταίνει κι έναν νάνο που απόθανε; Δεν μπορώ να καταλάβω (ούτε θα προσπαθήσω να καταλάβω) τι θέλησε να κάνει ο Καναδός ραψωδός, τι προσπάθησε να φτιάξει και για ποιο λόγο. Προφανώς αντέγραψε τον Τόλκιν. Προφανώς πήρε ένα τυπικό θέμα (την πάλη του καλού με το κακό) και αξιοποιήσε (είμαι ευγενής) πλάσματα και ανθρωποξωτικοτερατογεωγραφία του Τόλκιν. ΟΚ, fair enough που λένε στο χωριό μου. Αλλά τι δουλειά έχει ο Αρθούρος και ο Λάνσελοτ κι οι μονόκεροι :ζντόινγκ: Για ποιο λόγο παίζεις με τη νοημοσύνη μου ρε συ Guy Gabriel; Τι είδους μεγαλόπνοη σύνθεση είναι αυτή που επιχείρησες να εκπονήσεις και πόσο επιτυχημένη θεώρησες αυτή την προσπάθεια (ή πόσο μ@λ@κες κι αφελείς νόμισες ότι είναι οι αναγνώστες -που τελικά είναι, γιατί πλερώσαμε κάμποσα ευρά), ώστε να τη δημοσιεύσεις;

Το χειρότερο δεν είναι ότι προέκυψαν τρια βιβλία χωρίς συνοχή, βουτηγμένα στη σαχλαμάρα και σε αχρείαστες υπερβολές. Το χειρότερο είναι ότι αυτό το έκτρωμα συγκρίνεται με τον Άρχοντα. Επειδή διάβασα τον Άρχοντα στην τρυφερή ηλικία των 13 ετών, όταν ο νους έδινε λυσσαλέες (και άνισες, συχνά) μάχες με τις ορμόνες κι επειδή μεγάλωσα με Τόλκιν (και Λάβκραφτ και Μούρκοκ), προσβάλλομαι σφόδρα.

Κι έλεγα, ο αδαής, ότι το Ύζαμπελ ήταν ηλίθιο...
Αίσχος.
 
Και σίγουρα δε θα σου θύμιζε τίποτα, έτσι για αλλαγή :ρ:παρηγοριά:
Αν ήμουν ο Kay θα μου θύμιζε την ηρωίδα μάνα του μπολσεβίκου (ή μενσεβίκου, ό,τι προτιμάει κανείς) Ιβάν που έψηνε κάθε πρωι μπορς και έπλεκε κόκκινα κασκόλ. Κάπου θα κόλλαγε στην ιστορία :ρ
 
Τελείωσα σήμερα τα καπάκια του Παπαγιώργη.
Ας πω την αμαρτία μου: δεν μ΄άρεσε όσο το περί μέθης, που ήταν πιο απλωμένο χρονικά και θεματολογικά. Αλλά πρόκειται για πάρα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο, πλούσιο σε περιεχόμενο (που δύσκολα θα το βρει κανείς, αν δεν διαβάσει πάρα πολύ, πολύ εξειδικευμένες μελέτες). Και είναι πολύ ενδιαφέρον, διαφωτιστικό και κομματάκι ενοχλητικό να διαβάζεις πράγματα για την ελληνική επανάσταση που πίστευες ότι ίσχυαν, αλλά τελικά δεν είναι έτσι όπως μας τα διδάξανε.

Τελείωσα επίσης, χθες, την κόχη της ντροπής του Κανταρέ. Κάτι έχει αυτός ο άνθρωπος και με μαγνητίζει. Υφολογικά δεν είναι τίποτα σπουδαίο, ούτε και διεκδικεί τίποτε λογοτεχνικές δάφνες. Αλλά με κάποιον τρόπο βρίσκω πολύ δύσκολο να ξεκολλήσω, ακόμα κι όταν το συγκεκριμένο βιβλίο έκανε μια μικρή κοιλιά. Βέβαια, το θέμα του (και εδώ) είναι εθνοκεντρικό, αφορά στην Αλβανία και ενδεχομένως σε κάποιον να φανεί ψιλοπαράξενο. Αλλά αξίζει, πραγματικά, μια ανάγνωση αυτός ο συγγραφέας.

Τελείωσα, τις προηγούμενες ημέρες, και την πινακίδα του Καμιλλιέρι, ένα μικρό βιβλιαράκι αστείο, σπαρταριστό, απ΄αυτά που περιμένω από τον Καμιλλιέρι.

Έριξα χθες το βράδι και μια ματιά στο excel-άκι και εντόπισα μερικά (λέμε τώρα....) βιβλία που θα'θελα να ξαναδιαβάσω. Είπα να ανοίξω ένα καινούργιο νήμα, αλλά σύντομα μ'έπιασε κατάθλιψη γιατί δεν ξέρω πότε (και αν) θα μπορέσω να το κάνω... :ντροπή:
 

Έλλη Μ

Συντονιστής
Τελείωσα σήμερα τα καπάκια του Παπαγιώργη.
Ας πω την αμαρτία μου: δεν μ΄άρεσε όσο το περί μέθης, που ήταν πιο απλωμένο χρονικά και θεματολογικά. Αλλά πρόκειται για πάρα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο, πλούσιο σε περιεχόμενο (που δύσκολα θα το βρει κανείς, αν δεν διαβάσει πάρα πολύ, πολύ εξειδικευμένες μελέτες). Και είναι πολύ ενδιαφέρον, διαφωτιστικό και κομματάκι ενοχλητικό να διαβάζεις πράγματα για την ελληνική επανάσταση που πίστευες ότι ίσχυαν, αλλά τελικά δεν είναι έτσι όπως μας τα διδάξανε.
Εχω διαβάσει αρκετο Παπαγιώργη, αυτό ειναι απο τα βιβλία του που δεν εχω διαβασει.
Οπως και τον Ασημάκη, τα Ζωα, την αλεπού, την αγοραφοβία, τον Δεληγιαννη κ.α.
Αν συνεχισεις μαζι του, νομιζω οτι δεν θα έπρεπε να παραλειψεις το Ιμερος και Κλινοπάλη
 
Τελείωσα τον "Αιματοβαμμένο Μεσημβρινό" του Cormac McCarthy (εκδόσεις GUTENBERG μετάφραση Γιώργος Κυριαζής). Δεν ήξερα τι πραγματεύεται, ούτε και λεπτομέρειες, άκουσα πρώτη φορά από τη λέσχη. Αρχικά με κέρδισε ο λόγος που είναι άμεσος και δωρικός. Οι περιγραφές της φύσης, που γενικά τις ψιλοβαριέμαι, είναι υπέροχες και με φοβερές παρομοιώσεις. Είναι ένα χρονικό από το 1850 περίπου στο νότο των ΗΠΑ. Γεωγραφικά κινείται στα σύνορα που προέκυψαν μετά τον πόλεμο ΗΠΑ - Μεξικού, με κερδισμένες τις πρώτες. Ουσιαστικά στην ύπαιθρο δεν υπάρχει κράτος ούτε νόμοι, παρά μόνο Ινδιάνοι, Μεξικανοί και Αμερικάνοι (ΗΠΑ). Η κυβέρνηση αδυνατώντας να εκκαθαρίσει στρατιωτικά τα εδάφη της, πληρώνει οποιονδήποτε φέρνει κεφάλια του εχθρού ή σκαλπ - κυριολεκτικά με το κεφάλι. Δεν υπάρχει πιο εύφορο έδαφος για την επικράτηση του χάους και του κακού. Οι περιγραφές των μαχών αν και άκρως παραστατικές, δεν με ενόχλησαν αν και τράβηξαν σε μάκρος δηλ. με κούρασαν λίγο. Ο συγγραφέας είναι λίγο σαν κινηματογραφιστής, δηλαδή περιγράφει ότι συμβαίνει και προς το τέλος πραγματεύεται τη μάχη καλού - κακού, στη μαμά ιστορία και στη δική του. Δεν έχω διαβάσει κάτι παρόμοιο, είχα καιρό να αισθανθώ πως διαβάζω νέο για εμένα αναγνωστικό είδος. Α, η μετάφραση κορυφαία. Σε μια δεύτερη ζωή θα ήθελα να το διαβάσω στα Αγγλικά.
 

Έλλη Μ

Συντονιστής
Τελείωσα την Άμυνα του Λουζιν, που στο τελευταιο τρίτο, έσωσε την παρτίδα. Οι εντυπώσεις μου ειναι μάλλον ανάμεικτες (σαν σαλάτα) και γεμάτες διπολα. Να ξανατονισω ότι τα σχόλιά μου ειναι εντελως υποκειμενικά και δεν αποτελουν θεσφατα.
Απο τη μία, πρόκειται για μια πολύ intriguing θεματολογία, απο την άλλη πρόκειται για ένα μετριο βιβλιο.
Απο τη μία, ο Ναμποκοφ γράφει καλή πρόζα, απο την άλλη χανεται σε αδιάφορες και δαιδαλώδεις έως ανόητες περιγραφές εσωτερικου διάκοσμου.
Απο τη μία, παρουσιάζει εναν χαρακτήρα (μάλλον) στο φάσμα του αυτισμου, που δεν μπορεί ευκολα να συγχρωτιστεί με κανεναν και δεν φαινεται να μπορει να αναπτυξει ισχυρούς δεσμους με ανθρώπινο όν, από την άλλη, εχει πλήρη επίγνωση της σκακιστικής του δεινότητας. Ο συγγραφέας επιλέγει να περιορίσει τοσο πολύ την επίγνωση του ήρωά του, σε τόσο μικρό ευρος, παρουσιάζοντας τον αδιάφορο ακομη και για την υγιεινή του, που, στα δικά μου μάτια, φαντάζει ακριβως όσο χάρτινος είναι. Και μονοδιάστατος.
Νομίζω τα πιο δυνατά του σημεία ηταν η περιγραφή του σκακιστικου αγώνα, όπου κατόρθωσα και μπήκα κι εγώ στο χώρο παρακολουθώντας την αγωνία του Λουζιν καθώς και η οριστική του παραιτηση απο οποιες αμυνες στις οποιες προσπαθουσε να κρατηθει και την αμετάκλητη απάγκιστρωση απο την πραγματικότητα.
 
Last edited:

Έλλη Μ

Συντονιστής
Τελείωσα το εξαιρετικό Να την προσέχει του Ζαν - Μπατίστ Αντρεά. Δεν θυμάμαι πότε ήταν η τελευταία φορά που διάβασα ένα τοσο συναρπαστικό, καθηλωτικο, πολυεπίπεδο σύγχρονο μυθιστόρημα, ίσως απο το Confiteor, που ταυτόχρονα να ειναι πολύ καλογραμμένο. Δηλαδή, η γλώσσα του, εκτός απο καλοδουλεμένη, εχει τετοια στόχευση ώστε καταφέρνει ο αναγνώστης να δει μέσα απο τα μάτια του αφηγητή τα πάντα, στην απολυτη λεπτομέρεια και στην σωστή αποχρωση, χωρις να αναλώνεται σε μακροσκελεις περιγραφες. Αν π.χ. περιέγραφε μουσική, θα την άκουγα στ' αυτιά μου κι αν περιέγραφε αρώματα, θα εφταναν πανευκολα στη μύτη μου.

Το βιβλίο διατρέχει μεγάλο μερος της συγχρονης ιταλικης ιστορίας (απο τις αρχές εως τα μέσα του 20ου αιωνα και τους δυο παγκοσμιους πολέμους - αυτό ειναι το ιστορικό πλαισιο) φτανοντας λιγο πριν το τελος του 1990, οπου ο πρωταγωνιστής, ενας μεγαλοφυής, δυσμορφος γλύπτης, λιγο πριν τον επιθανάτιο ρόγχο, αναδιηγειται τη ζωή του και την πορεία του. Με πλαισιο αυτή την Ιταλία, λοιπόν, ξετυλίγεται σιγά σιγά η ζωη του Μιμο (κι εδω προκειται για ενα bildungsroman) ο οποίος εχει ενα δαιμόνιο χάρισμα, όταν αγγίζει το μαρμαρο και το μεταμορφώνει. Ο αποκαλούμενος υποτιμητικά Φραντσέζος, ο Μιμο, παλευει πολύ για τη ζωή του, δεν του κερδίζεται τίποτε με ευκολία, όντως μετατρέπεται σε σπουδαιο και τρανο, αλλά παρόλη τη σπουδαιότητά του, ο συγγραφεάς τον παρουσιαζει πραγματικο ανθρωπο, με αδυναμίες, μικρότητες, αδιαφορο προς οτιδήποτε εκτός απο την τεχνη του και την αγαπημένη του φιλη Βιολα (κι εδώ, παρεισφρέει μια πολύ όμορφη, ιδιαιτερη και επιτέλους αλλιωτικη ιστορία αγάπης), εναν ανθρωπο που τάσσεται συχνά με τη λάθος πλευρα. Την καριέρα του ως γλύπτη κλεινει η Πιετά του, ένα έργο γυρω από το οποιο πλέκεται ενα γοητευτικο μυστήριο στο βιβλιο.

Το απολαυσα με όλο μου το ειναι, αυτό το βιβλίο, όσο γυρνούσαν οι σελίδες και πλησιάζα προς το τέλος, τόσο με λυπουσε το γεγονός οτι θα τελειωσει κάποτε. Δεν ειμαι πολύ σιγουρη αν το βιβλιο αυτό εχει τη δυναμική να γινει ενα σπουδαίο μυθιστόρημα για το οποιο θα μιλάει ο κόσμος 40 χρόνια μετά, ειμαι σιγουρη όμως οτι πρόκεται για εργο ιδιαίτερης αισθητικης και ποιότητας.
 

Αντέρωτας

Ξωτικό του Φωτός
Προσωπικό λέσχης
Το χειρότερο δεν είναι ότι προέκυψαν τρια βιβλία χωρίς συνοχή, βουτηγμένα στη σαχλαμάρα και σε αχρείαστες υπερβολές. Το χειρότερο είναι ότι αυτό το έκτρωμα συγκρίνεται με τον Άρχοντα.
Μα νομιζω ακριβως ο λογος που το συγκρινουν με τον Αρχοντα ειναι οτι προσπαθησε τοσο πολυ να του μοιασει. Και βγηκε και σε 3 βιβλια. Απ' όσο ξέρω, ηταν της μοδας, τουλαχιστον μεχρι τα 80ς, στη φανταστικη λογοτεχνια να ακολουθουν το ιδιο μοτιβο του Αρχοντα, και ισως, οπως λενε, το Φιοναβαρ να θεωρειται το καλυτερο απο αυτα. Σε συγκριση παντα.

"Τα όντα που θυμίζουν ξωτικά" ΕΙΝΑΙ ξωτικα, αφου το ονομα τους παραπεμπει στα light elves της γερμανικης μυθολογιας, αν και τα γραφει lios αντι για ljos. Εγω εχω διαβασει μονο το πρωτο αλλα δεν με πολυτραβηξε, οποτε δε διαβασα τα υπολοιπα οπου εμφανιζεται ο Αρθουρος και σια. Απο ο,τι εχω ακουσει ομως, ο Αρθουρος εμφανιζεται καθοτι υποτιθεται η Φιοναβαρ ειναι ο κεντρικος κοσμος των αρχετυπων, οποτε λογικο ειναι να υπαρχουν crossovers απο διαφορους μυθους.
 

Έλλη Μ

Συντονιστής
Τελείωσα τη Σταυροφορία των παιδιών του Σβόμπ. Το βιβλίο περιέχει ένα ακομη διηγηματάκι, το ξύλινο αστέρι, γλυκιά, όμορφη, ονειρικη ιστορία και υπέρ το δέον ποιητική και φυσιολατρική πρόζα (για τα γούστα μου), στα χνάρια των γαλλων συμβολιστών, για ένα αγοράκι που ζει στα βαθη ενός πυκνου δασους, τόσο πυκνου που ο ουρανος είναι αφαντος, κι ένα βράδυ ανακαλυπτει την μαγική εικόνα του έναστρου ουρανου.

Η πρώτη κι ομότιτλη ιστορία, όπως κι εδώ, όπως στη Μονελ, πρωταγωνιστές είναι πάλι τα παιδιά, με αφορμή ένα πραγματικο γεγονός που έλαβε χώρα το 1212 (μια Σταυροφορία παιδιωn, όπως επικράτησε να λέγεται, με δυο πυλώνες – τάγματα, ένα από τη Γαλλία κι ένα από τη Γερμανια, με σκοπό να φτάσουν στην Ιερουσαληm. Λίγες είναι οι διαθεσιμες πηγες αναφορίκά με την ιστορία η οποία, παρόλ’ αυτά φαινεται να επιβεβαιώνεται).

Η ιστορία αναπλάθεται μέσα από τις διηγησεις πολλαπλών φωνών, πρωταγωνιστών ή μαρτύρων αυτού του γεγονότος και αναπαραγοντας σταδιακά σχεδόν ολόκληρη την εξέλιξη του ταξιδιου με την αναμενομενη, καταστροφική καταληξη, οπου κανεις δεν εφτασε ποτέ στους Αγιους Τοπους, αλλά ειτε πεθαναν στην προσπάθεια είτε πεσαν στα χερια εμπρόρων που τα πουλησαν σε σκλαβοπάζαρα. . Το βρήκα καταπληκτικο και με συγκινησε πολύ η τελευταία ιστορία, μια παπική ματια. Διαβαζα ότι από κει αντλησε εμπνευση ο μυθος του μαγεμένου αυλού.
 
Top