Αυτό με τα κρυμμένα νοήματα που γίνεται εμμονή σε πολλούς "ειδικούς" και "κριτικούς", ειδικά σε έργα όπου οι δημιουργοί έχουν αποδημήσει εις Κύριον, και δεν μπορεί να υπάρξει η οποιαδήποτε επιβεβαίωση ή έστω ο οποιοσδήποτε αντίλογος, έχει πολύ πλάκα.Αρχικά, το κείμενο μοιάζει χλευαστικό προς τους κριτικους που ψάχνουν τα κρυμμένα νοήματα και την αληθεια πίσω απο κάθε λέξη ενός συγγραφέα (ενας κριτικός σε αναζήτησή της, αυτό ειναι το Main plot), το οποίο απο μόνο του εγείρει πολλές αφορμές για συζητησεις (προθεσεις του συγγραφέα, αν το κείμενο ειναι ανεξαρτητο απο αυτές, αν το νοημα υπάρχει αφ' εαυτου του, αν ολοι πρεπει να καταλαβαινουμε ιδια πράγματα και, βεβαιως, αν δουλειά του κριτικού ειναι να απογυμνωνει ενα λογοτεχνικό εργό, να το ερμηνευει, αποδομώντας το στα εξ ων συνετεθη, παραδίδοντας έτσι, στον αναγνώστη, ένα άδειο κέλυφος) όμως, εγω, καθοτι απλοϊκότερος άνθρωπος, προτιμησα να το διαβάσω ως μια συντομη πραγματεία πάνω στην ανθρώπινη εμμονή και διαρκή αναζήτηση του άπιαστου.
Επίσης, κάθε κριτική, σχόλιο, εισαγωγή, κλπ είναι ξένα προς κάθε δημιουργία.
Ό,τι ήθελε να πει ο δημιουργός είναι μέσα στο έργο του, και αυτό που προσωπικά για μένα έχει αξία είναι ο τρόπος με τον οποίο φρόντισε να το "πει". Γιατί εκτός των άλλων, όπως είχε πει και ο Τζιμάκος απευθυνόμενος στο κοινό του, "η τέχνη δεν έχει κανένα νόημα, για σας το λέω εγώ το ήξερα"!

Και κάτι ακόμα!
Για μένα ο, ας πούμε επιτυχημένος κριτικός, είναι αυτός που θα σου μεταδώσει τον ενθουσιασμό του για ένα έργο που του άρεσε, όχι αυτός που θα προσπαθήσει να σε πείσει πως η δική του κρίση είναι θέσφατο και με αυτήν πρέπει να εναρμονίζονται όλοι οι υπόλοιποι!
Περάσαν τόσο πολύ τα χρόνια ή ήταν μικρή η γραμματοσειρά;;Τα τεσσερα δοκίμια που συνοδευουν την έκδοση διαβάζονται αν φοράΩ γυαλιά και κρατΩ ταυτόχρονα μεγεθυντικη laminatedσελίδα πάνω από τις σελιδες του βιβλίου. Δηλαδή, ντρόπή.
![]()




