Διαβάζω τον γιο του Ακορντεονίστα του Ατσάγα το οποιο καμία σχέση έχει με το Ομπαμπακοακ. Εδώ, πρόκειται για καθαρόαιμο μυθιστόρημα, βραδυφλεγές σε εξέλιξη και αναπτυξη χαρακτηρων και εγκυρη καταγραφή μιας δυσκολης περιοδου για την Ισπανία και τι κληρονομιά αφησε πίσω η φρανκική δικτατορία. Αν με εχει μπερδεψει κάπου ειναι το εξής: Το βιβλίο εχει γραφτει απο τον χαρακτήρα Α ο οποιος πεθανε, στα βασκικα, και το παίρνει ο παιδικός φίλος του για να το διαβασει, να δωρισει ενα αντιτυπο στη βιβλιοθηκη της κοινής τους γενετειρας και ενημερώνει την οικογένεια ότι θα εμπλουτίσει αυτό το χρονικό και με τις δικες του αναμνησεις. Ειμαι αρκετά μετά τη μεση, δεν εχω καταφερει να διαχωρισω τις φωνές αλλά δεν φαινεται να έχει και ιδιαίτερη σημασία.
Παράλληλα, διαβάζω και το
Μπάσταρδο της Dorothy Alison, το οποίο ειναι πολύ σκληρό, προβλέψιμο στην πλοκή και τα έχει όλα. Κακοποιηση, φτώχεια, αμερικανικο νοτο του 50-60, πολύ πόνο και σκοτάδι μάλλον. Και φυσικά, ποσοι κατεστραμμενοι ανθρωποι υπάρχουν εκει έξω γιατι κάποιοι άλλοι, ακομη πιο κατεστραμενοι, αποφασιζουν να γινουν γονείς, κανουν λάθος επιλογές συντρόφων κλπ κλπ. Δεν μοιάζει και τόσο πίσω στο παρελθον αυτο το βιβλιο