Τίτλος: Ιστορία της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας
Συγγραφέας: Γιάνης Κορδάτος
Εκδόσεις: Μπουκουμάνης
Έτος έκδοσης: 1972
Διαστάσεις: 21*13
Αριθμός σελίδων: 539
ISBN: -
Λίγα λόγια για τον συγγραφέα (από τη βικιπαίδεια):
Ο Γιάννης Κ. Κορδάτος ή Γιάνης Κορδάτος, κατά προτίμηση του ιδίου (1891-1961), ήταν Έλληνας κοινωνιολόγος, ιστορικός, πολιτικός και νομικός.
Φοίτησε σε σχολεία της Σμύρνης και της Κωνσταντινούπολης, και τέλειωσε το γυμνάσιο στον Βόλο. Σπούδασε νομικά στην Αθήνα. Υπήρξε πολυγραφότατος, μελετητής της ελληνικής ιστορίας από την αρχαιότητα έως την σύγχρονη εποχή. Υπήρξε από τα ιδρυτικά στελέχη της "Φοιτητικής Συντροφιάς" και του Σοσιαλιστικού Εργατικού Κόμματος Ελλάδος - Κομμουνιστικό ή ΣΕΚΕ(Κ) (1920), προκατόχου του ΚΚΕ, και διετέλεσε γενικός γραμματέας του (1920-1924) και διευθυντής του Ριζοσπάστη (1922-1924). Το 1927, αποχώρησε από το ΚΚΕ, επειδή διαφώνησε με τις θέσεις του κόμματος για την Μακεδονία. Συνέχισε ωστόσο να είναι κοντά στο ΚΚΕ, και γι' αυτό φυλακίστηκε στα χρόνια της δικτατορίας του Μεταξά. Αν και αυτοδίδακτος ιστορικός, εντούτοις ήταν πολυγραφότατος. Το βιβλίο του "Η κοινωνική σημασία της Ελληνικής Επανάστασης", που κυκλοφόρησε το 1924, ήταν ένα από τα πρώτα δείγματα του "ιστορικού υλισμού" στην Ελλάδα, και προκάλεσε ποικίλες και έντονες αντιδράσεις. Παρόμοιες αντιδράσεις προκάλεσε και το βιβλίο του Ιησούς Χριστός και Χριστιανισμός, μια "κριτική έρευνα", όπως γράφει ο ίδιος, "πάνω στο μεγαλύτερο επαναστατικό κίνημα που συγκλόνισε τον κόσμο, τον χριστιανισμό και το λαϊκό ηγέτη και επαναστάτη Χριστό". Το βιβλίο αυτό, αν και αποτέλεσμα μόχθου 20 ετών, δεν κυκλοφόρησε παρά μόνο μετά τον θάνατό του, καθώς κανένας εκδότης δεν τολμούσε να αναλάβει την έκδοσή του. Ήταν επίσης μεγάλος γνώστης της Ελληνικής Γραμματείας, αρχαίας και νέας, και ασχολήθηκε επαγγελματικά ως επιμελητής των εκδόσεων της κλασικής Ελληνικής Γραμματείας, που κυκλοφόρησαν από τον οίκο του Ι. Χ. Ζαχαρόπουλου.
Γιατί να το διαβάσετε, εκτός από τον προφανή λόγο: α) Από την αρχή ως το τέλος καταλάβαινα ότι διάβαζα το έργο ενός επιστήμονα. β) Δεν είναι παραφορτωμένο. γ) Ανάλυση των δογμάτων των φιλοσόφων λαμβάνοντας υπόψη την κοινωνική τους τοποθέτηση, την κοινωνική σύνθεση και οικονομική κατάσταση της εποχής που έδρασαν και φιλοσόφησαν. δ) Μια πολύ καλή εισαγωγή στην αρχαία ελληνική φιλοσοφία.
Προσοχή! Προετοιμαστείτε για σφοδρή κριτική μεταξύ άλλων σε Σωκράτη και Πλάτωνα.
Last edited by a moderator: