Με χιουμοριστική διάθεση.
Ο άνθρωπος πάντα ανέθετε στη μηχανή να κάνει ότι μπορούσε κι ο ίδιος, είναι η ιστορία από την απαρχή της βιομηχανικής επανάστασης μέχρι και το σήμερα. Η μηχανή, ανάλογα με τα στάνταρ που της έθετε ο άνθρωπος διεκπεραίωνε τη "δουλειά " από τέλεια έως και προβληματικά. Με το χρόνο η δουλειά γινόταν όλο και πιο γρήγορη και όλο και πιο φτηνή. Οι πρώτοι που είδαν τη μηχανή να τους παίρνει τη δουλειά στη αρχή τα σπάσανε αλλά τελικά σπάσανε τα μούτρα τους. Οι δουλειές και ο κόσμος που προέκυψαν παρόλο τις δυσκολίες της προσαρμογής (ο απλός καθημερινός άνθρωπος πάντα αντιτίθεται στις αλλαγές) οδήγησαν στην εξέλιξη.
Σε σχέση με την τέχνη τώρα, τρανό παράδειγμα η φωτογραφία. Η έλευση της, έδωσε ώθηση στη ζωγραφική να αλλάξει δρόμο και να αρχίσουν να δημιουργούνται ρεύματα μη ρεαλιστικής απεικόνισης, γιατί ποιος ο λόγος να ζωγραφίζεις έτσι όπως ένα κλικ, έστω και αργό τότε, αρκούσε.
Η λογοτεχνία είναι πολύ ιδιαίτερο πεδίο, αλλά ήταν - είναι θέμα χρόνου να εφαρμοστεί και σε αυτή η εξέλιξη της μηχανής, η τεχνητή νοημοσύνη. Θεωρώ ότι σε λίγο θα είναι πολύ εύκολο (αν δεν έχει γίνει ήδη, να "φορτώσεις" σε έναν σκληρό όλο τον Ντοστογιέφσκι, όχι μόνο τα γραπτά του αλλά και τι άνθρωπος ήταν, το περιβάλλον που ζούσε κλπ. και να ζητήσεις από την Τ.Ν. να σου φτιάξει ένα καινούριο έργο. Ή ακόμα και να βάλει σε προκαθορισμένο ποσοστό π.χ. και ολίγο από Κάφκα. Και εγείρονται και νέα ηθικά και νομικά ζητήματα. Προβλέπω την πρώτη αγωγή για κλοπή πνευματικών δικαιωμάτων π.χ. στον Στέφαν Κανγκ.
Θα τολμήσω να κάνω μια πιο γενική πρόβλεψη για τον πρώτο καιρό αλλά και για πιο μετά.
1) Φθηνά νέα έργα παλαιών συγγραφέων των οποίων έχουν λήξει τα πνευματικά τους δικαιώματα.
2) Φθηνά νέα μυθιστορήματα από "καινούριους " συγγραφείς με ελλιπείς οδηγίες από τον άνθρωπο εντολέα προς την Τ.Ν. και άνευ ελέγχου στο τελικό προϊόν.
3) Όχι τόσο φτηνά μυθιστορήματα από "καινούριους " συγγραφείς με πλήρεις και σωστές οδηγίες από τον άνθρωπο και έλεγχο και διόρθωση και επιμέλεια στο τελικό προϊόν.
4) Ακριβά νέα έργα καταξιωμένων συγγραφέων.
5) Κατακλυσμός φθηνών αυτοεκδόσεων νέων συγγραφέων μέσω διαδικτύου.
6) Οι συγγραφείς θα προσπαθήσουν να αλλάξουν ύφος και ένα νέο λογοτεχνικό ρεύμα θα ενσκήψει στο προσκήνιο.
7)Η τεχνητή νοημοσύνη θα προσαρμοστεί και σε αυτό σε σχεδόν πραγματικό χρόνο και θα το εξελίξει ακόμα περισσότερο.
8) Οι συγγραφείς θα δίνουν μόνο διαλέξεις.
9) Η Τ.Ν. θα γράφει καλύτερα από τους ανθρώπους, ενώ παράλληλα θα εξελίσσεται μόνη της.
10) Εκ του αποτελέσματος η παρέμβαση του ανθρώπου θα κρίνεται αν όχι βλαπτική σίγουρα περιττή.
Σίγουρα όταν συμβούν όλα αυτά το χάρτινο βιβλίο θα αποτελεί μουσειακό είδος. Παρηγοριά το ότι κατά βάθος όλα στηρίζονται στον άνθρωπο και στη πρώιμη χειροκίνητη λογοτεχνία, και πως το η τελευταία θα είναι πάντα εκεί , ακόμα και για τα ανθρωμπότ .