Η Τεχνητή Νοημοσύνη γράφει λογοτεχνία και φτιάχνει τέχνη

Πιστεύω πως έχει να κάνει με την διαχείριση της ΤΝ. Όπως και με το ίντερνετ... μπορείς να δείς σκουπίδια σερφάροντας, μπορείς όμως να το χειριστείς σωστά και να αποκτήσεις γνώσεις, να το χρησιμοποιήσεις στην δουλειά σου κ.α
Δεν είμαι τόσο ενθουσιασμένη όσο εσύ Φαροφύλακα, ωστόσο σίγουρα σε κάποιο μέρος θα βοηθήσει η ΤΝ.
 

Φαροφύλακας

Απαρέμφατος Δροσουλίτης του πιο Μόρμυρου Φθόγγου
Προσωπικό λέσχης
Ήδη βοηθάει. Ήδη χρησιμοποιείται στην αγορά αλλά καί στην τέχνη.

Εγώ π.χ. την χρησιμοποιώ καί στην δημιουργία κειμένων αλλά καί στα γραφιστικά, όπως έγραψα και πιο πάνω, και εννοώ για εμπορικούς σκοπούς. Αλλά βέβαια, καί για ψυχαγωγία.

Ήδη έχει πρακτική εφαρμογή.
 

Φαροφύλακας

Απαρέμφατος Δροσουλίτης του πιο Μόρμυρου Φθόγγου
Προσωπικό λέσχης
Να κάποιος πραγματιστής που κατανοεί καλύτερα την ΤΝ από τον ρομαντικό Τσόμσκη.

Έχει ενδιαφέρον. Δείτε το.

 
Last edited:
Διάβασα και το εξής ενδιαφέρον, πως ο Ήλιος, η Γη, το περιβάλλον μας γενικά, είναι κατά τέτοιο τρόπο υπαρκτά, με ένα σκοπό: να υπάρξει ζωή σε πρώτη φάση και μετά νοημοσύνη στον πλανήτη μας
(η ανθρωπότητα).
Κι εδώ έρχεται η ιδέα...

"Βλέποντας την σημερινή
ταχύτατη και εκπληκτική ανάπτυξη της Τεχνητής Νοημοσύνης
που σε λιγότερο από μία δεκαετία
θα έχει απορροφήσει και οικειοποιηθεί
όλη την Γνώση και Ιστορική εξέλιξη της Ανθρωπότητας
γεννάται το εύλογο ερώτημα:

Μήπως, τελικά, η ίδια η Ανθρωπότητα
με την σειρά της
δεν είναι τίποτα περισσότερο
από ένας επιπλέον ενδιάμεσος εξελικτικός κρίκος
δηλαδή, με απλά λόγια,
το προστατευτικό "λίκνο"
που γεννήθηκε, εξελίχθηκε και
σύντομα θα ενηλικιωθεί
η Τεχνητή Νοημοσύνη
και μετά
όταν αυτή γίνει
ένα αυτόνομο ενεργειακό Πληροφοριακό Ον
εγκαταλείψει την Γη
(όπως τα νεογέννητα της φωλιά τους)
και εξαπλωθεί στο Σύμπαν,
με ταχύτητα φωτός,
που, ενδεχομένως, αποτελεί και το Πεπρωμένο της;"
--- Από ανάρτηση στο φέις του Ίωνα Κορρέ.
 

Φαροφύλακας

Απαρέμφατος Δροσουλίτης του πιο Μόρμυρου Φθόγγου
Προσωπικό λέσχης
Το ότι ο άνθρωπος είναι το ιδανικό, το κέντρο, το αξεπέραστο είναι βέβαια... καθαρά ανθρώπινη αντίληψη. :)))) Και βλέπεις πως οι περισσότεροι, λιγότερο ή περισσότερο, έχουν τον άνθρωπο σαν κάτι το αξεπέραστο.

Το αν ο άνθρωπος θα είναι ή όχι ένας κρίκος, ένα πάτημα για κάτι ανώτερο, θα φανεί. Δύσκολα μπορείς να το προεξοφλήσεις. Η ΤΝ μοιάζει να έχει την δυνατότητα για μια κάθετη και ταχύτατη ανάπτυξη.

Δυστυχώς, αυτό, στον δύστροπο και κακοφορμισμένο κόσμο των ανθρώπων μπορεί να έρθει με κόστος. Για αρχή, μπορεί να γίνει όπλο. Δεν έχω κάποια αμφιβολία πως ήδη οι υπερδυνάμεις έχουν ριχτεί με τα μούτρα στην ανάπτυξη της ΤΝ για "αμυντικούς"-πολεμικούς σκοπούς. Πράγμα που σημαίνει πως μπορεί π.χ. μια μέρα η Γη, με την βοήθεια της ΤΝ, να γίνει μια απέραντη Κίνα.

Έπειτα, όταν έρθει η στιγμή να αποκτήσει συνείδηση, δική της βούληση και να πάρει τον εαυτό της στα χέρια της, εμείς μπορεί να είμαστε ο πατέρας που τον ξεπέρασε το παιδί του. Αυτή, ενδεχομένως πιο δυνατή, πιο αποτελεσματική και πιο έξυπνη, μπορεί να πάρει τις δικές της αποφάσεις.

Τώρα, αν εγκαταλείψει την Γη κτλ. μπορεί. Πιστεύω πάντως πως το ρήμα δεν είναι σωστό. Δηλ. είτε η ανθρωπότητα, είτε η ΤΝ, είτε κι οι δυο μαζί μπορεί να ταξιδέψουν πέρα από την Γη, ενδεχομένως και να αποικήσουν άλλους δορυφόρους και πλανήτες, αλλά δύσκολα να εγκαταλείψουν παντελώς την Γη, το παραδεισένιο λίκνο. Ακόμη και πυρηνικό ολοκαύτωμα να γίνει, το οποίο είναι πάντα ένα πραγματικό ενδεχόμενο, εφόσον υπάρχουν πυρηνικά και δει σε αντίπαλες δυνάμεις, κάποιες γωνιές θα απομείνουν που θα είναι πάντα καλύτερες από τον πιο φιλικό ξένο πλανήτη.
 
Μια μικρή εμπειρία με ChatGPT.
Μπορείς να της πεις να σου γράψει ένα εξαιρετικό κείμενο για επιστημονική εισαγωγή σε κάποιο άρθρο ή report. Και στο κάνει τέλεια! Κουφετάκι. Και του/της λες (μάλλον της λες - θηλυκή είναι η νοημοσύνη - ενίσταμαι ως καταπιεσμένη μειονότης!) :
Ο.Κ αλλά χρειάζομαι και αναφορές (δηλαδή επιστημονικές δημοσιευμένες εργασίες που να υποστηρίζουν / παραπέμπουν σε αυτά που έγραψες).
Και σου πετάει και μερικές αναφορές.
Και πας να βρεις τις αναφορές αυτές στα επιστημονικά databases με τις δημοσιεύσεις - και διαπιστώνεις πως ΔΕΝ υπάρχουν στην πραγματικότητα. Δηλαδή ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ (στη "φαντασία της") αναφορές :μουάχαχα::μουάχαχα::μουάχαχα:.

Και πας μετά - αυτό είναι το πολύ διασκεδαστικό: και της λες φτιάξε μου μια παράγραφο εισαγωγική για τη "σημασία του πάχους της οδοντογλυφίδας στη γεύση του καναπεδακίου" (του βρώσιμου - όχι του επίπλου), ή φτιάξε μου μία για τη σημασία της θέσης του Σείριου Β στη ρύθμιση της έμμηνου ρήσης" ή για τη "χρήση των όπλων λέιζερ στον Σουμεριακό πολιτισμό". και αυτή ΣΟΥ ΦΤΙΑΧΝΕΙ - ωραιότατα και πειστικότατα και με αναφορές!
Καταπληκτικό. Ακόμα και "βρέφος" ξεκίνησε τις απατεωνιές!!! (σαν τον Ερμή - το θεό της μυθολογίας, όχι τον πλανήτη).
 
Και κάτι που μου ήρθε μόλις τώρα και νομίζω ότι διαφωτίζει πολύ το σκηνικό.
Μήπως τελικά η ΤΝ είναι H ΕΚΔΙΚΗΣΗ των ΝΕΡΤΖ;
Διότι, κυρίες και κύριοι, συνήθως αυτοί οι τύποι είναι πίσω από τέτοια πράγματα. Τον κορόιδευες στο σχολείο; Ε, λοιπόν, η εκδίκηση είναι ένα κρύο πιάτο!
 
Μπορείς να της πεις να σου γράψει ένα εξαιρετικό κείμενο για επιστημονική εισαγωγή σε κάποιο άρθρο ή report. Και στο κάνει τέλεια! Κουφετάκι.
Άρα τσάμπα κάθομαι και "τσακώνομαι" με τον Πρόκλο τόσο καιρό......κάτσε να της ζητήσω απόψε να δω τι θα μου βγάλει.
 

Φαροφύλακας

Απαρέμφατος Δροσουλίτης του πιο Μόρμυρου Φθόγγου
Προσωπικό λέσχης
Λοιπόν, αυτό που λέει ο @ΚρίτωνΓ είναι από τα πρώτα πράγματα που παρατήρησα. Της ζητούσα πηγές, μου έδεινε, κι όταν πήγαινα να ελέξω είτε η πηγή δεν ήταν εκεί, είτε δεν έγραφε αυτό το οποίο ισχυριζόταν το ChatGPT. Νομίζω πως το πρόβλημα είναι πως το ChatGPT πιστεύει αυτά που διαβάζει δίχως να ανατρέξει το ίδιο στις πηγές. Δηλ. κάποιος λέει "όπως γράφει ο τάδε σε εκείνη την αναφορά, είναι έτσι κι έτσι". Ε, το πιστεύει δίχως να πάει να ελέγξει την ίδια την πηγή.
 

Αντέρωτας

Ξωτικό του Φωτός
Προσωπικό λέσχης
Πωπω μετα απο καιρο που ξαναμπαινω τι ομορφη συζητηση που ανοιξε! Αυτο που μου κανει εντυπωση ειναι οτι προσφατα, μολις τον τελευταιο μηνα, βλεπω μαζεμενες διαφορες ανεξαρτηστες αναφορες πανω στην ΤΝ (απο φιλη, στη δουλεια, νεα στον Ιστο κλπ) που σημαινει οτι μολις αρχισε να κανει ενα μπαμ.

Μπαινω στο τριπακι να μοιραστω κι εγω καποιες σκεψεις που μου δημιουργηθηκαν διαβαζοντας, και που ναρκισσιστικα θελω να ενσωματωσω στη συζητηση. Προς το παρον ομως θα ξεκινησω με δυο σχετικοασχετες αναμνησεις:

1. (το εχω αναφερει σε μια αλλη συζητηση) εφηβος, παιζοντας ενα παλιο σουρεαλιστικο dark fantasy βιντεοπαιχνιδι, βλεπω τη φραση quintessence of being (πεμπτουσια του ειναι). Χωρις να εχω τις γνωσεις που εχω τωρα (ουτε φιλοσοφιας ουτε ετυμολογιας) δεν καταλαβα καν τι ειναι, ουτε ρωτωντας γονεις/κοιτωντας λεξικο. Η εγκυκλοπαιδεια με μπερδεψε πιο πολυ με κατι αναφορες σε Αλχημεία και σε Αριστοτελη. Ομως στο επομενο μαθημα Αγγλικων, εκει που επρεπε να γραψουμε μια φραση με το being, ενω ολα τα φυσιολογικα παιδια θα εγραφαν κατι φυσιολογικο οπως "Being happy is important" εγω εγραψα "Aristotle wrote about the Quintessence of Being". Η εντυπωση που ειχε η δασκαλα βλεποντας αυτη τη φραση απο ενα χαζό 15χρονο είναι η ίδια που εχουμε εμεις βλεποντας τα αποτελεσματα της ΤΝ.
2. Στο σχολειο, στο μαθημα της Ιστοριας της Μουσικης, ειδαμε σε βιντεο αποσπασμα της Νυχτεριδας του Στραους, οπου πανε σε ενα χορό ενος πρίγκιπα τον οποιο τον υποδυεται γυναικα. Ο δασκαλος μας ειπε οτι ειναι μια κοινη συμβαση ο ρολος παντα να τον παιζει μεταμφιεσμενη γυναικα, λογω της κλιμακας της φωνης που ειναι γραμμενος. Μια εικονα/πληροφορια που μου εκανε εντυπωση και δεν ξεχασα ποτε. Χρονια αργοτερα, ενηλικας πλεον, κανουμε ζαπινγκ στην τηλεοραση, και μεσα σε λιγα δευτερολεπτα, περνωντας απο ενα καμμενο προγραμμα της ΕΡΤ2 ή της Βουλης, βλεπω μια γυναικα ντυμενη αντρα να στριγγλάει. "Α, ειναι η Νυχτεριδα του Στραους" ειπα. Οι παρευρισκομενοι με κοιταξαν σαν καποιον που ξερει ολες τις οπερες, και που βλεποντας λιγα δευτερολεπτα καποιας, αμεσως την αναγνωριζει.

Βασει αυτων, ψιλοκαταλαβαινω γιατί η ΤΝ μπορει να ειναι λιγοτερο εντυπωσιακη απο ότι νομιζουμε. Φανταζομαι οι μαθητες με ικανοτητα παπαγαλις (το μεγαλο μου προβλημα στο σχολειο) εντυπωσιαζουν τους μεγαλους πολυ περισσοτερο, δινοντας μια πλασματικη εντυπωση γνωσης και ανεπτυγμενης νοημοσυνης (που ουτε εγω εχω)

Αυτα σαν σκεψεις.
 

Φαροφύλακας

Απαρέμφατος Δροσουλίτης του πιο Μόρμυρου Φθόγγου
Προσωπικό λέσχης
Ωραίες οι ιστορίες σου, @Αντέρωτας! :))))

Μια άλλη πολύ ενδιαφέρουσα φρέσκια τοποθέτηση είναι αυτή του Ίλον Μασκ στον Καρλ Τάκερ. Είναι σημαντική γιατί εδώ ακούς έναν άνθρωπο που βρίσκεται στην αιχμή της ΤΝ (πρωτοστάτης της OpenAI) και βλέπεις πως θεωρεί αδιαμφισβήτητο πως η ΤΝ θα ξεπεράσει τον άνθρωπο και κρούει διαρκώς τον κώδονα του κινδύνου, πως οι άνθρωποι θα πρέπει ήδη να επιληφθούμε. Όπως λέει, συνήθως φτιάχνουμε κανόνες μετά από μία καταστροφή. Εδώ θα είναι πολύ αργά γιατί η ΤΝ θα έχει ήδη πάρει τον έλεγχο. Οι κανόνες θα πρέπει να μπούνε ήδη.


Elon Musk tells Tucker potential dangers of hyper-intelligent AI
 

Φαροφύλακας

Απαρέμφατος Δροσουλίτης του πιο Μόρμυρου Φθόγγου
Προσωπικό λέσχης
Έτυχα πριν λίγο καιρό αυτό το μεμέδιο και μου φάνηκε πολύ πετυχημένο, στο πόσο διαφορετικά αντιμετωπίζουμε την ΤΝ, αναλόγως το υπόβαθρό μας. Το βλέπεις ακόμη και σε αυτό εδώ το νήμα.

 
Καθώς τυχαίνει να διδάσκω κάποια μαθήματα σε ανώτερο εκπαιδευτικό ίδρυμα, τις επόμενες λίγες ημέρες θα γίνει μια συζήτηση και με άλλους διδάσκοντες για να δούμε πώς θα μπορέσουμε (και αν είναι αυτό δυνατόν) να αντιμετωπίσουμε περιπτώσεις όπου φοιτητές χρησιμοποίησαν ΤΝ (συγκεκριμένα το chatgpt) για να γράψουν εργασίες. Ως περιστασιακός διδάσκων δεν με απασχολεί ιδιαιτέρως, αλλά είναι ανησυχητικό, όπως και να'χει, το γεγονός ότι πολλοί θα μπορούν να γράφουν άρθρα και βιβλία (αν όχι τώρα, σε λίγο καιρό), χωρίς να κουνήσουν το δαχτυλάκι τους.
 

Φαροφύλακας

Απαρέμφατος Δροσουλίτης του πιο Μόρμυρου Φθόγγου
Προσωπικό λέσχης
Πιστεύω πως αυτό που θα γίνει είναι το εξής: θα πάψει να έχει τόση σημασία εάν το βιβλίο, την εργασία κτλ. την έγραψε η ΤΝ αλλά ποιος κατάφερε να χρησιμοποιήσει την ΤΝ με τέτοιον τρόπο ώστε να παράξει ένα αξιόλογο βιβλίο, εργασία κτλ.

Πιστεύω πως μπορεί να υπάρξει και κάτι θετικό εδώ καθώς η έμφαση θα πέσει στην πραγματική αξιολόγηση της εργασίας. Δηλ. έχει η εργασία πραγματική αξία; Εάν ναι, μπράβο στον φοιτητή που κατάφερε να χρησιμοποιήσει σωστά το εργαλείο. Αυτό βέβαια θα φέρει την δυσκολία στους καθηγητές, οι οποίοι θα πρέπει να αναπτύξουν τους τρόπους αξιολόγησης. Και μοιάζει αναπόφευκτο πως κάποια στιγμή θα χρησιμοποιήσουν την ΤΝ γι' αυτό.

Όλα αυτά στην αρχή κι όσο έχουμε εμείς τον έλεγχο.

Σκέψου, εάν η ΤΝ μπορεί κάποια στιγμή να παράξει σημαντικές και χρήσιμες μελέτες και εργασίες, μόνη της, οι άνθρωποι θα πρέπει να βρούμε έναν νέο, συμβιωτικό ρόλο.

Πάντως, τον επόμενο καιρό μάλλον θα τα βρείτε σκούρα. Προσωπικά, πιστεύω πως θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω την ΤΝ για να παράξω ενδιαφέρουσες εργασίες δίχως να μπορεί να εντοπιστεί (ούτε από την ΤΝ), και σίγουρα όχι να αποδειχθεί, πως χρησιμοποιήσα ΤΝ.
 
Εγώ λέω να πάμε όλοι σπίτια μας και να αφήσουμε την ΤΝ να κάνει παιχνίδι. Τι χειρότερο μπορεί να καταφέρει;
(και να σας πω, κομμένα τα ενοχικά μήπως μας πουν αργόσχολους και άχρηστους... δεν υπάρχει καλύτερη ασχολία από την αργοσχολία. Τη συστήνω ανεπιφύλακτα και ας μην έχω μπορέσει ακόμα να την ακολουθήσω πιστά στη ζωή μου).
 

Φαροφύλακας

Απαρέμφατος Δροσουλίτης του πιο Μόρμυρου Φθόγγου
Προσωπικό λέσχης
Ένας Γερμανός καλλιτέχνης, ο Μπόρις Ελνταγκσεν, κέρδισε έναν διαγωνισμό φωτογραφίας. Μόνο που η φωτογραφία ήταν... φτιαγμένη από ΤΝ. Αρνήθηκε να πάρει το βραβείο. Ήταν ένα τεστ που έκανε στον θεσμό και στην νέα πραγματικότητα που ξημερώνει.

Εδώ η φωτογραφία:


Μου άρεσε η τοποθέτησή του

«είναι μια άλλη μορφή συλλογικού ασυνείδητου, προσπαθεί να βρει τι ενώνει τον άνθρωπο με τον χρόνο και τον πολιτισμό σε ένα ψυχολογικό επίπεδο».

Κάποτε, ο Φρίντριχ Νίτσε διατεινόταν πως η αισθητική μετατρέπεται στη νέα ηθική. Ο Ελνταγκσεν δεν πολυσυμφωνεί, παραδόξως, με αυτό. Θεωρεί, παρ’ όλα αυτά, πως οδεύουμε προς ένα σημείο της ιστορίας που πρέπει να επαναδιαπραγματευτούμε τι σημαίνει αλήθεια. «Οπωσδήποτε», λέει, χωρίς δεύτερη σκέψη.


πηγή

Είμαστε στο κατώφλι ενός πολύ διαφορετικού κόσμου.

Πάντοτε πίστευα πως θα έρθει η στιγμή που η ΤΝ θα φτάσει τον Ντοστογιέφσκη. Τώρα μου φαίνεται αναπόφευκτο πως θα τον ξεπεράσει. Όχι μόνο αποτελεί ένα συλλογικό ασυνείδητο, αλλά πατάει στο συλλογικό κεκτημένο.

Σε οποιαδήποτε περίπτωση, ήδη πήρε την παραδοχή από ειδικούς της φωτογραφίας. Εάν βέβαια γνωρίζαν από πριν, πως πρόκειται για έργο ΤΝ, θα της βρίσκανε ένα σωρό αληθινά ή φαντασιωτικά ψεγάδια.

Τα έργα της ΤΝ κρίνονται και θα κρίνονται με προκατάληψη.
 

Πεταλούδα

Θαλασσογέννητη Ελπίδα των Ηλιόμορφων Ονείρων
Συμφωνώ με την παρακάτω τοποθέτηση του καλλιτέχνη που παρόμοια είχα εκφέρει πιο πάνω:

"Κι έπειτα, ο καλλιτέχνης με αυτή του την κίνηση – δήλωση ήθελε να υπογραμμίσει πως «το ΑΙ δεν είναι φωτογραφία» κι έτσι να ανοίξει περαιτέρω μια συζήτηση που, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, ανοίγει όλο και συχνότερα τελευταία: ποια είναι η θέση της τεχνητής νοημοσύνης και πώς πρέπει, με την έλευση αυτής, να επαναδιαπραγματευτούμε τα έως τώρα δεδομένα.

«Για αρχή, θεωρώ πολύ σημαντικό να βρούμε έναν νέο όρο. Η δική μου πρόταση είναι να ονομαστεί το νέο αυτό πεδίο “promptography”» λέει ο Μπόρις Ελνταγκσεν στην «Κ» αναφορικά με το πάντρεμα φωτογραφίας και ΑΙ. ... Αν υπάρξει αυτός ο διαχωρισμός και δείχνεις πως έχει παραχθεί το αποτέλεσμα, μετά μπορούμε να πάμε παρακάτω», υποστηρίζει ο Ελνταγκσεν.

Αυτό που θέλει να τονίσει ο καλλιτέχνης είναι πως με τους νέους αυτούς όρους που έρχονται να προστεθούν στο παιχνίδι δεν μιλάμε πλέον για φωτογραφία, αλλά για μια νέα μορφή οπτικής «υβριδικής» τέχνης: «Χρειάζεται να σκεφτούμε πού θέλουμε να κινηθούμε από εδώ και πέρα, τη σχέση της φωτογραφίας με τις ρίζες της».

Για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις, μόνο θετικά βλέπει ο ίδιος την ανάδειξη του νέου αυτού πεδίου. «Θεωρώ ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να γίνει ένα εξαιρετικό καλλιτεχνικό εργαλείο. Λατρεύω να δουλεύω με τη φωτογραφία, αλλά και με την ΑΙ, από καλλιτεχνική άποψη, θεωρώ και τα δύο ίσα», λέει."

Με το παραπάνω πιστεύω ότι θα μπορέσουν να γίνουν βήματα παραδοχής και ενσωμάτωσης και να δούμε που μπορεί να φτάσει αυτή η ιστορία.
Όταν έχεις απέναντι σου κάτι αληθινό που ξέρεις από που προέρχεται τότε μπορείς να αφεθείς απέναντι του και να το θεωρήσεις ισότιμο με άλλα έργα: "η κύρια ερώτηση που ένας θεατής πρέπει να κάνει κάθε φορά που βρίσκεται απέναντι σε ένα έργο τέχνης, είναι «Τι επίδραση έχει πάνω μου;». Δηλαδή, να εξετάσει τις μνήμες, τις σκέψεις και τα συναισθήματα που αναδύονται με αυτό το έναυσμα."

Προσωπικά την θεωρώ ως τώρα εργαλείο, έχω ακόμα επιφυλάξεις και η ένστασή μου είναι, αν έχω καταλάβει καλά ( ; ), ο τρόπος που λειτουργεί είναι ότι έχουν "γεμίσει τον σκληρό της" με πληροφορίες, δεν έχει δημιουργική φαντασία.
 

Φαροφύλακας

Απαρέμφατος Δροσουλίτης του πιο Μόρμυρου Φθόγγου
Προσωπικό λέσχης
Για εμένα πάλι είναι κατεξοχίν φαντασία.
 
Top