Η Ελλάδα μέσα από τα διαμάντια της παγκόσμιας λογοτεχνίας

Ποιος έχει μείνει ασυγκίνητος από τα κολακευτικά λόγια για την Ελλάδα, όπως αυτά πλάθονται μέσα στα μεγάλα, κλασσικά αριστουργήματα, αλλά και στα μικρότερης ακτινοβολίας έργα της παγκόσμιας λογοτεχνίας.
Οι αναφορές στην Ελλάδα είναι πάμπολες, ορισμένες ξεχωρίζουν για την πλούσια περιγραφή τους, άλλες είναι απλώς για να προσδιορίσουν γεωγραφικά εδάφη, κάποιες είναι απολύτως λυρικές και κολακευτικές. Ισως εδώ θα μπορούσαμε να συγκεντρώσουμε όλες αυτές τις περιγραφές και να τις καμαρώνουμε όλοι μαζί :)
Αφορμή για το νηματάκι είναι ο Χαρούκι Μουρακάμι που στο Κουρδιστό Πουλί του έχει πλάσει (μεταξύ των άλλων) έναν χαρακτήρα την "Κρέτα Κάνο", η οποία ζει στην Ιαπωνία και πήρε το όνομά της από την Κρήτη. "Το όνομά μου το πήρα από την Κρήτη. Ενα πανέμορφο νησί της Μεσογείου. Εχω μάθει και κάποια Ελληνικά, να πάμε μαζί εκεί".
Μια άλλη αναφορά που μου έρχεται τώρα καθώς γράφω είναι εκείνη του Ντοστογιέφσκι στο "Ονειρο ενός γελοίου". Κάποια στιγμή λέει "...Ξαφνικά, χωρίς να το καταλάβω, βρέθηκα σ΄αυτή την άλλη γης, μέσα στο εκθαμβωτικό φως μια λιόλουστης μέρας, όμορφης σαν τον παράδεισο. Μου φαινότανε σα να βρισκόμουν σ’ένα απο κείνα τα νησάκια του ελληνικού αρχιπέλαγου της γής μας".
Μιαμ μιαμ....καλή όρεξη :)
 
πάντα η Ελλάδα ήτανε πηγή έμπνευσης για πολλούς καλλιτέχνες. Και συγγραφείς και ζωγράφους και κινηματογραφιστές... Πρέπει να είμαστε περήφανοι για αυτό και να προσπαθήσουμε να κανουμε τη χώρα μας όλο και πιο όμορφη ώστε να συνεχίσει να ειναι πηγή έμπνευσης.. Ζούμε στην πιο ονειρική χώρα του κόσμου!!
 
Στον Κόμη Μοντεχρήστο γίνονται πάμπολλες αναφορές στην Ελλάδα της εποχής του συγγραφέα, Αλέξανδρου Δουμά. Εκτενώς γίνεται αναφορά στα Γιάννενα, στον Αλή Πασά τους, στο χαμό του. Η κοπέλα που έχει μαζί του ο Κόμης, η πανέμορφη Αϊδέε, υποτίθεται πως είναι η κόρη του αδικοχαμένου Πασά... Διαβάζοντας αυτό το βιβλίο αντιλαμβάνεται κανείς τον φιλελληνισμό του μεγάλου Γάλλου...
 

Φαροφύλακας

Απαρέμφατος Δροσουλίτης του πιο Μόρμυρου Φθόγγου
Προσωπικό λέσχης
Σε κάποια βιβλία το θέμα είναι η Ελλάδα όπως στο "Οι Πειρατές του Αιγαίου" του Ιουλίου Βερν.
:ναι:

 
Μεγάλη αναφορά και πλοκή κάνει η Αγκαθα Κρίστι στη Ρόδο. Μια από τις περιπέτειες του Ηρακλή Πουαρό εξελίσσεται στη Ρόδο και φέρει τον τίτλο "Το όρος του Προφήτη". Αναφέρεται στον προφήτη Ηλία, ένα εκκλησάκι επάνω σ' ένα ψηλό και καταπράσινο βουνό. Εκεί πάνω υπάρχουν τρία κτήρια αντίγραφα των ελβετικών σαλέ. Εδώ έχει κάποιες χαρακτηριστικές φωτογραφίες. Και εδώ
Η Κρίστι εμπνεύστηκε το έργο όταν βρέθηκε για μερικές ημέρες στη Ρόδο, ως ενδιάμεσο σταθμό για την Αίγυπτο, όπου εργαζόταν ο σύζυγός της.
Το ίδιο έργο μεταφέρθηκε και στη μικρή οθόνη με τίτλο [video=youtube;so2183TZcjw]http://www.youtube.com/watch?v=so2183TZcjw[/video]. Αξίζει να το δείτε, έχει υπέροχες εικόνες. Το κλιπάκι που σας επισυνάπτω δεν δείχνει κάτι το σπουδαίο, όμως είμαι σίγουρος ότι μπορείτε να βρείτε καλύτερα από αυτό στο net :)
 
Στο "L'Itineraire de Paris a Jerusalem" (Δρομολόγιο από το Παρίσι στην Ιερουσαλήμ-1811),ο φημισμένος Γάλλος πεζογράφος και πολιτικός Σατωμπριάν (Chateaubriand) δίνει μια υπέροχη καταγραφή της τουρκοκρατούμενης Αθήνας μέσα από την ματιά ενός αρχαιολάτρη που φαντάζεται πως βλέπει όλους τους παλιούς θεούς κι ήρωες(Ιδιαίτερα λυρική είναι η περιγραφή της ανατολής του ήλιου).Πρόκειται για ένα από τα πιο σημαντικά περιηγητικά βιβλία όλων των εποχών.
 
η φιλία της Μαργκερίτ Γιουρσενάρ με τη Λουϊζα Κυριακού αλλά και τον ανδρέα Εμπειρίκο κατά τα νεανικά της χρόνια (οπότε ταξίδεψε πολύ σάν , της έδωσε την έμπνευση για την όμορφη νουβέλα ''Notre-dame des hirondelles'' (η Παναγιά η Χελιδονού), που ανηκει στη συλλογή ''νουβέλλες της Ανατολής'' (στα ελληνικά, νομίζω ''ιστορίες της ανατολής''). Η διαπνεόμενη απο την ελληνολατρία και την βαθειά κλασσική της κουλτούρα ρηξικέλευθη και τολμηρή συγγραφεύς ζωγραφίζει γύρω απο το εκκλησάκι που μπορεί ακόμα και σήμερα να επισκεφθεί κανείς στη Νέα Κηφισιά μιά ιστορία / παράδοση της εποχής όπου ο χριστιανισμός και η αρχαία θρησκεία έδιναν τη μάχη των αληθειών τους. Ξεχασμένο κι άγνωστο, αλλά γοητευτικό και εξαιρετικά καλογραμμένο.
 
Top