Ο διάλογος μεταξύ των ηρώων είναι ένα μάλλον αναπόσπαστο κομμάτι της αφήγησης, αν και υπάρχουν μυθιστορήματα με μονάχα ίχνη διαλόγου (για καθόλου δεν ξέρω, δεν το έχω συναντήσει).
Προσωπικά, βρίσκω τα διαλογικά μέρη στα μυθιστορήματα "ξεκούραστα", ευχάριστα, σα να τονώνουν τη διάθεση για διάβασμα και να σε ωθούν να πας παρακάτω. Σπάνε τη μονοτονία των περιγραφών και των εξιστορήσεων.
Νομίζω ότι παλιότερα έλεγαν ότι υπάρχει και η σωστή "αναλογία" διαλόγου έναντι στα αφηγηματικά μέρη. Έπρεπε ο διάλογος να είναι κάπου το 1/3 του κειμένου. Αυτό φαντάζομαι ότι προέκυψε αφού μέτρησαν χοντρικά τους διαλόγους στα κλασικά μυθιστορήματα του 19ου αιώνα. Η δική μου η αίσθηση είναι ότι όταν ο διάλογος είναι πολύς τότε το κείμενο είναι πιο "ελαφρύ", ενώ όπου είναι λιγότερος τα πράγματα είναι σοβαρότερα. Πάντως, πάντα αναζητώ κομμάτια διαλόγου, ειδικά όταν αυτά αργούν να φανούν. Νομίζω ότι οι διάλογοι είναι και ένα πολύ καλό μέσο να καταλάβεις τους ήρωες καλύτερα.
Υπάρχουν και βιβλία, πειραματικά ας τα πούμε, που είναι γραμμένα μόνο σε διάλογο. Αυτό, βέβαια, είναι τελείως διαφορετικό και πολύ ενδιαφέρον σαν πείραμα. Ένα τέτοιο βιβλίο είναι το Μήπως; της Μαργαρίτας Καραπάνου που δεν είναι τίποτα άλλο από τις συζητήσεις που έκανε με την ψυχολόγο και φίλη της, επίσης συγγραφέα, Φωτεινή Τσαλίκογλου. Όπως λέει στο βιβλίο, συναντιόνταν οι δυο τους στην τραπεζαρία ενός ξενοδοχείου, έπιναν καφέ, άνοιγαν το κασετοφωνάκι και κατέγραφαν τις συζητήσεις τους. Οι συζητήσεις αυτές έγιναν το Μήπως;
Προσωπικά, βρίσκω τα διαλογικά μέρη στα μυθιστορήματα "ξεκούραστα", ευχάριστα, σα να τονώνουν τη διάθεση για διάβασμα και να σε ωθούν να πας παρακάτω. Σπάνε τη μονοτονία των περιγραφών και των εξιστορήσεων.
Νομίζω ότι παλιότερα έλεγαν ότι υπάρχει και η σωστή "αναλογία" διαλόγου έναντι στα αφηγηματικά μέρη. Έπρεπε ο διάλογος να είναι κάπου το 1/3 του κειμένου. Αυτό φαντάζομαι ότι προέκυψε αφού μέτρησαν χοντρικά τους διαλόγους στα κλασικά μυθιστορήματα του 19ου αιώνα. Η δική μου η αίσθηση είναι ότι όταν ο διάλογος είναι πολύς τότε το κείμενο είναι πιο "ελαφρύ", ενώ όπου είναι λιγότερος τα πράγματα είναι σοβαρότερα. Πάντως, πάντα αναζητώ κομμάτια διαλόγου, ειδικά όταν αυτά αργούν να φανούν. Νομίζω ότι οι διάλογοι είναι και ένα πολύ καλό μέσο να καταλάβεις τους ήρωες καλύτερα.
Υπάρχουν και βιβλία, πειραματικά ας τα πούμε, που είναι γραμμένα μόνο σε διάλογο. Αυτό, βέβαια, είναι τελείως διαφορετικό και πολύ ενδιαφέρον σαν πείραμα. Ένα τέτοιο βιβλίο είναι το Μήπως; της Μαργαρίτας Καραπάνου που δεν είναι τίποτα άλλο από τις συζητήσεις που έκανε με την ψυχολόγο και φίλη της, επίσης συγγραφέα, Φωτεινή Τσαλίκογλου. Όπως λέει στο βιβλίο, συναντιόνταν οι δυο τους στην τραπεζαρία ενός ξενοδοχείου, έπιναν καφέ, άνοιγαν το κασετοφωνάκι και κατέγραφαν τις συζητήσεις τους. Οι συζητήσεις αυτές έγιναν το Μήπως;
Last edited: