Γραφικός χαρακτήρας και… ο τρόπος που σχεδιάζουμε γενικότερα

Λορένα

Πολεμίστρια του Φωτός
Κάθε τι που κάνουμε, μπορεί να αποκαλύψει πολλά για μας. Και ο τρόπος που σχεδιάζουμε και γράφουμε, αποκαλύπτει πολλά για τον χαρακτήρα μας και τα συναισθήματα μας.

Ακόμη και οι μουτζούρες που κάνουμε πάνω στο χαρτί, ή η ζωγραφιά ενός παιδιού, φανερώνουν στοιχεία της προσωπικότητας. Η γραφολογία είναι αυτή που ασχολείται με τον τρόπο γραφής του καθενός, και βρίσκει εφαρμογή από την εγκληματολογία μέχρι τις εταιρίες που αναζητούν προσωπικό.

Μου αρέσει παρά πολύ να μπορώ να "διαβάζω" τον χαρακτήρα ενός ατόμου, από τα χαρακτηριστικά του πχ, ή την "γλώσσα" του σώματος του. Και.. ο τρόπος γραφής του καθενός είναι άλλη μια αξιόλογη πηγή στοιχείων. :μαναι:

Καταρχήν η γραφολογική ανάλυση, αφορά άτομα που έχουν τελειώσει το σχολείο και έχουν ξεφύγει από τους κανόνες γραφής εκεί. Είναι σημαντικό να δούμε όμως, το πόσο ξέφυγε ο καθένας. (Μιλάμε για κείμενο σε λευκό χαρτί πάντα). Γραφή κολλημένη στα σχολικά πρότυπα, δείχνει άτομο επιφυλακτικό και που δεν ψάχνεται ιδιαίτερα. Ένα πυκνογραμμένο γραπτό, φανερώνει άνθρωπο επικοινωνιακό, το περιθώριο που αφήνουμε προς τα πάνω, σχετίζεται με την εξουσία. Όσο πιο κάτω, τόσο πιο πολύ την σεβόμαστε. Αριστερό περιθώριο, έχει σχέση με το παρελθόν μας. Όσο πιο αριστερά γράφει κανείς, τόσο πιο πολύ είναι κολλημένος με το παρελθόν του. Μικρότερο από την άλλη δεξιό περιθώριο, έχει να κάνει με το μέλλον. Άτομο που δεν αφήνει πολύ, είναι δραστήριο και προχωρά στην ζωή του.
Επιπλέον το πόσο πολύ πιέζει το στυλό του όταν γράφει, η κατεύθυνση των γραμμάτων, και τέλος η υπογραφή του, όλα αυτά και το καθένα ξεχωριστά αποτελούν πολύτιμες πήγες στοιχείων.

Τα σκιτσάκια (μουτζούρες) που κάνουμε στα περιθώρια του βιβλίου, έχουν και αυτά το δικό τους κώδικα. Χαρακτηριστικά θυμάμαι μόνο δυο (δυστυχώς), το αφηρημένο σχέδιο, φανερώνει άτομο υψηλής νοημοσύνης, ενώ αν ζωγραφίσουμε βελάκια εξετάζουμε την φορά που έχουν. Προς μια φορά όλα, δηλώνουν στόχο, διαφορετικές κατευθύνσεις, δείχνουν σύγχυση.

Την επόμενη φορά λοιπόν που θα ξαναπιάσουμε μολύβι ας είμαστε και πιο προσεχτικοί. ;)
 

Αντέρωτας

Ξωτικό του Φωτός
Προσωπικό λέσχης
Εχω διαβασει για τη γραφολογια κυριως σε αρθρα νεανικων περιοδικων και ενθετα κομικς, και να σο πω την αληθεια, δεν ξερω με ποια βαση ξεκινησε ως σοβαρη μελετη. Μαλλον η ακαδημαϊκη κοινοτητα την αποκαλει ψευδοεπιστημη, και νομιζω πως ξεκινησε ως ενα ειδος μαντικης.

Αλλη συγχρονη (ψευδο?)επιστημη ειναι πχ ο φυσιογνωμισμος. Καποιες ερμηνειες που εχω ακουσει ειναι λογικες, αλλα καποιες αλλες φτανουν στα ορια της μαντικης. Δυσκολευομαι να πιστεψω πχ οτι καποιο ασχετο γεγονος στη ζωη καποιου θα σχηματισει ενα ταδε σχημα πχ στη μυτη :)

Βεβαια αυτο δε σημαινει οτι δεν εχουν βαση. Οσο γινεται ενας ψυχολογος να βγαλει ενα συμπερασμα για μας απο ενα ονειρο, ενας επικοινωνιολογος απο τις κινησεις μας, η ενας κριτικος τεχνης απο ενα εργο μας, λογικο ειναι και η γραφη, να αντικατοπτριζει στοιχεια του χαρακτηρα.
 
Last edited:

Φαροφύλακας

Απαρέμφατος Δροσουλίτης του πιο Μόρμυρου Φθόγγου
Προσωπικό λέσχης
Το βέβαιο είναι πως σχεδόν πάντα μπορείς να ξεχωρίσεις τον γραφικό χαρακτήρα ενός κοριτσιού από αυτόν ενός αγοριού.

Τα κοριτσίστικα γράμματα είναι στρόγγυλα, με ουρές, και κάπως εξεζητημένα. Άρα, η ανάλυση τού γραφικού χαρακτήρα φαίνεται να έχει κάποια βάση.
 

Λορένα

Πολεμίστρια του Φωτός
Σαν ατομο που γράφει με το αριστερό χέρι εχω προσέξει πως τα γράμματα τα σχεδιάζω με την αντιθετη φορά, από αυτή των δεξιόχειρων, και ειναι αρκετά εμφανές αν κάποιος (δεξιόχειρας) τα συγκρίνει με τα δικά του.

Άλλο που πρόσεξα, ειναι πως οι περισσοτεροι (δεξιόχειρες παντα) εχουν μια κλιση προς τα δεξιά οταν γραφουν, εγω παντα ειχα μια ελαφρα κλιση προς τα αριστερα, που μετα απο προσπαθεια αλλαξα.

Ηταν παντως πολύ ενοχλητικό τωρα που θυμαμαι. Στο θρανιο εμπαινα παντα απο την αριστερη μερια, γιατι απο τα δεξια ενοχλουσα την διπλανη μου που εγραφε με το δεξι.

Ημουν η παραφωνια της ταξης :))))
 

Αντέρωτας

Ξωτικό του Φωτός
Προσωπικό λέσχης
Η φορα δεν εχει σχεση μονο με το χερι που γραφεις, αλλα (κυριως) απο τη γωνια που εχεις το χαρτι
 

Φαροφύλακας

Απαρέμφατος Δροσουλίτης του πιο Μόρμυρου Φθόγγου
Προσωπικό λέσχης
Η φορα δεν εχει σχεση μονο με το χερι που γραφεις, αλλα (κυριως) απο τη γωνια που εχεις το χαρτι
αυτό είναι αλήθεια.. θυμάμαι κάτι κορίτσια που πραγματικά γυρίζαν το χαρτί 90 μοίρες για να γράψουν!!!
 

Λορένα

Πολεμίστρια του Φωτός
Ενδιαφέρον επισης εχει, ο τρόπος που κρατά κανεις το μολύβι-στυλο.

Εχω δει ατομα που κανουν ολόκληρη στροφή το χερι και λυγιζουν τον καρπό τους (απορω πως βολεύονται..) ετσι ώστε το χερι τελικά να "κοιτά" το χαρτί από πανω.

Αλλα άτομα πάλι, πιανουν το μολύβι απο πολύ ψηλά και άλλοι τόσοι, από πολύ χαμηλά, σχεδόν απο την μυτη του μολυβιου. Δυστυχώς οι τελευταιοι συχνά μουτζουρώνουν στο περασμα τους οτι γραφουν (αφου το χερι ακουμπα σε αυτο που μολις πριν εγραψαν).

Τριτη κατηγορία ειναι αυτοί που πιανουν το μολύβι με όλα τους τα δάχτυλα ή μονο με τα τρια. Εδώ προσέχουμε και τον τρόπο που ακουμπα (στο μολύβι) ο αντιχειράς τους.

Εχω προσπαθησει να ξεχωρίσω αν υπαρχει καποια συγκεκριμενος τροπος, απο τους παραπανω που ανέφερα, που να σε βολεύει να κανεις πιο ομορφα γράμματα, η και να γράφεις πιο γρήγορα. Σαν ατομο που γραφει με το αριστερό, έχω προσέξει πως δεν με βολευει ιδιαιτερα να γραφω πολύ γρήγορα και σπανια μου αρεσε η καλλιγραφια μου. Το έχω προσέξει αυτο και σε ομοιους μου (που γράφουν με το αριστερό).

Στους δεξιόχειρες, πάλι δεν εβγαλα καποιο συμπερασμα, αν και πιστευω πως βολευονται πιο ευκολα και στην καλλιγραφια και στην ταχύτητα
 

Αντέρωτας

Ξωτικό του Φωτός
Προσωπικό λέσχης
Εγω απο παντα επιανα το στυλο/μολυβι με ενα ιδιαιτερο τροπο και νευριαζα πολυ τους δασκαλους. Μεχρι που πηγαν να μου κανουν μαθηματα για να το πιανω σωστα και να κανω καλυτερα γραμματα. Παντα ομως ο κανονικος τροπος με κουραζε και δεν μου εδινε ελεγχο

Στο μαθημα σχεδιου ο καθηγητης με ειδε να το πιανω ετσι οσο σχεδιαζα... και ειπε μπραβο μου που το πιανω ετσι γιατι αυτος ο τροπος ισως ειναι ιδανικος για σχεδιο (μιας και ετσι πιανεται το πινελο απο τους επαγγελματιες ζωγραφους) :))) Και του λεω οτι δεν το ειδα απο πουθενα, αλλα απο μικρος ετσι σχεδιαζω αλλα και γραφω!
 
Last edited:

Φαροφύλακας

Απαρέμφατος Δροσουλίτης του πιο Μόρμυρου Φθόγγου
Προσωπικό λέσχης
και ειπε μπραβο μου που το πιανω ετσι γιατι αυτος ο τροπος ισως ειναι ιδανικος για σχεδιο (μιας και ετσι πιανεται το πινελο απο τους επαγγελματιες ζωγραφους) :)))
Έχω προσέξει πως υπάρχουν καλοί σχεδιαστές ή ζωγράφοι που δεν κάνουν τόσο καλά γράμματα. Δεν ξέρω εάν πιστεύεις πως ανήκεις σε αυτήν την κατηγορία!

Το αντίστροφο βέβαια, να κάνει κάποιος πολύ καλά γράμματα αλλά να μην μπορεί να σχεδιάσει και να ζωγραφίσει, είναι πολύ κοινό. :θρρρ:
 
Last edited by a moderator:

Λορένα

Πολεμίστρια του Φωτός
Εχω ακούσει οτι μεταξυ Αμερικής και Ευρωπης (δεν ξερω για λοιπού κόσμου..) εχει διαφορά πως σχεδιάζουνε το νουμερο : επτά.

Στην Αμερική το σχεδιαζουν έτσι : 7

Στην Ευρώπη βαζουν και την οριζοντια ευθεια γραμμη : ... πιστευω καταλαβατε τι εννοω! :)))) δεν μπορώ να το σχεδιάσω)

Δεν ξερω ομως αν αληθευει. Αν ναι, ειναι ενδιαφερον. Άραγε ποια να εναι η πρωτη γραφη του..και γιατι αλλαξε απο κάποιους μετά! :χμ: πιθανον εμεις να βαζουμε και την γραμμη για να το ξεχωριζουμε απο το :1 :μαναι:
 

Φαροφύλακας

Απαρέμφατος Δροσουλίτης του πιο Μόρμυρου Φθόγγου
Προσωπικό λέσχης
Από χώρα σε χώρα αλλάζει ο τρόπος που σχεδιάζουν τα αριθμητικά ψηφία.
Όχι μόνο στο επτά αλλά και στους άλλους.
 

Λορένα

Πολεμίστρια του Φωτός
Πραγματικά θέλω να μάθω.

Μπορείς να το αναλύσεις σε παρακαλω;

Αν όχι ολα (αν ειναι πολλά..) καποια από αυτά τουλάχιστον :μήπως;:
 

Αντέρωτας

Ξωτικό του Φωτός
Προσωπικό λέσχης
Υπαρχουν διαφοροι τροποι για καποια ψηφια, αλλα δεν ξερω κατα ποσο εχει να κανει με περιοχες και λαους.

Για παραδειγμα το 1 μπορει να ειναι και μια απλη γραμμη |. Το 2 μπορει να ειναι κλειστος κυκλος στην πανω καμπυλη και το 4 μπορει να εχει ανοιχτο το πανω μερος. Νομιζω ομως ειναι πιο πολυ θεμα γραφικου χαρακτηρα παρα λαου
 

Λορένα

Πολεμίστρια του Φωτός
Έχεις δικιο, υπαρχουν και αυτές οι περιπτώσεις, οπως και το 0 που πολλοι (υπολογιστές και ανθρωποι) βαζουν και μια πλάγια γραμμη μεσα του.

Θυμαμαι τωρα τα χρονια της πρωτης δημοτικου που μαθαιναμε να σχεδιαζουμε τους αριθμούς στα χαρακτηριστικά τετραδια με τα τετραγωνακια. Υπηρχε συγχυση απο τοτε στο δυο (2), και στο τέσσερα (4).. χμ.. εδω το κανει "κλειστο" ο υπολογιστης (τωρα το προσεξα.. εγω το κανω ανοιχτό)

Απλά πιστεψα μην τυχον και υπαρχουν αλλες διαφορές, περαν αυτες που αναφερες.
Στο νουμερο 7 παντως το θεωρώ σημαντική διαφορα (νομιζω..)
 

Αντέρωτας

Ξωτικό του Φωτός
Προσωπικό λέσχης
Η πλαγια γραμμη του 0 ειναι καινουργια εφευρεση και εχει προελθει απο τους υπολογιστες.

Στους υπολογιστες το 0 ειχε τη γραμμη για να ξεχωριζει απο το Ο :)
 

Φαροφύλακας

Απαρέμφατος Δροσουλίτης του πιο Μόρμυρου Φθόγγου
Προσωπικό λέσχης
Η πλαγια γραμμη του 0 ειναι καινουργια εφευρεση και εχει προελθει απο τους υπολογιστες.

Στους υπολογιστες το 0 ειχε τη γραμμη για να ξεχωριζει απο το Ο :)
πράγματι! κυρίως επειδή στην πληροφορική ανακατεύουμε αριθμούς με γράμματα και όταν π.χ. σε ένα πρόγραμμα έχεις μια μεταβλητή PO1 πρέπει να είναι ξεκάθαρο εάν ο δεύτερος χαρακτήρας είναι το μηδέν ή το όμικρον.

Από τον υπολογιστή το υιοθετήσαμε έπειτα και στο γράψιμο με το χέρι. Ομολογώ πως συχνά βάζω την κάθετο γραμμή για να σημειώσω το μηδέν.
 
Θυμαμαι πως μου εμαθαν να φτιαχνω το 2 με κλειστο κύκλο σε κεινα τα χαρακτηριστικά τετραδια, και μετα καναν αγωνα για να μαθω να το κανω ανοιχτο.

Γραμματα ουτε και εγω μπόρεσα ποτέ να κανω παρα πολύ καλα. Ζηλευω αυτους που μπορουν, σαν ζωγραφιές ειναι τα τετραδια τους. Θυμαμαι στο σχολειο, οι διαφοροι δασκαλοι κοιτουσαν συχνα τα τετραδια μας, και θαυμαζαν τα καλυτερα γραμματα. Ημουν περιπου στην μεση προς το καλο
 
Εχω ακούσει οτι μεταξυ Αμερικής και Ευρωπης (δεν ξερω για λοιπού κόσμου..) εχει διαφορά πως σχεδιάζουνε το νουμερο : επτά.

Στην Αμερική το σχεδιαζουν έτσι : 7

Στην Ευρώπη βαζουν και την οριζοντια ευθεια γραμμη : ... πιστευω καταλαβατε τι εννοω! :)))) δεν μπορώ να το σχεδιάσω)

Δεν ξερω ομως αν αληθευει. Αν ναι, ειναι ενδιαφερον. Άραγε ποια να εναι η πρωτη γραφη του..και γιατι αλλαξε απο κάποιους μετά! :χμ: πιθανον εμεις να βαζουμε και την γραμμη για να το ξεχωριζουμε απο το :1 :μαναι:

Πρόσφατα έλαβα ένα μήνυμα με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο που αναφερόταν στο λόγο που όλοι οι αραβικοί αριθμοί έχουν τη μορφή που ξέρουμε. Το βρήκα αρκετά ενδιαφέρον και σχετικά ικανοποιητικό ως εξήγηση, το μεταφέρω όμως με κάθε επιφύλαξη γιατί δεν έχω ψάξει τις πηγές του.
Ανέφερε ότι ο κάθε αριθμός δείχνει τον αντίστοιχο αριθμό γωνιών. Έτσι το 1, χωρίς τη γραμμούλα στη βάση του, έχει μία γωνία, το 2, το οποίο όμως έδειχνε σαν Ζ, έχει δύο γωνίες κ.ο.κ. Το 7 το έδειχνε με γραμμούλα στη μέση και στη βάση του, οπότε έτσι αριθμούσε επτά γωνίες. Το 0, ως κύκλος, έχει μηδέν γωνίες. Αν κάποιος ξέρει κάτι παραπάνω γι' αυτό, πολύ θα ήθελα να το μάθω.
 
Last edited:
Αυτο που αναφερει η Γαλη το χω διαβασει κι εγω απο μεηλ.

Δεν αμφιβαλλω οτι η γραφολογια ισως χαρακτηριζεται ως επιστημη και να μην ειναι ανυποστατα τα διαφορα συμπερασματα, παντως σε καθε περιπτωση θεωρω οτι δεν μπορει να αντιπροσωπευουν απολυτα τον καθε ανθρωπο. Ερχομαι συχνα σε αντιθεση με κανονες και πιστευω οτι δεν ειναι δυνατον ο τροπος γραφης μου να σημαινει πχ κατι συγκεκριμενο. Θεωρω δηλαδη οτι ολα ειναι πολυ ρευστα και ισως να μας αντιπροσωπευουν σε καποιο μικρο ποσοστο. πολυ ελευθερα και ανοιχτα δηλαδη... κραταω πολλες επιφυλαξεις. (για να μην παρεξηγηθω, δεν ισχυριζομαι οτι εσεις υποστηριζετε την ενταση με την οποια μας δεσμευουν οι διαφοροι κανονες. απλως παραθετω τη γνωμη μου σχετικα με αυτο. :) )
 

Αντέρωτας

Ξωτικό του Φωτός
Προσωπικό λέσχης
Καλα κανετε και ειστε επιφυλακτικες. Οι "αποκαλυψεις" που ερχονται σε μαιλ συνηθως παρουσιαζουν μια πολυ λογικη και θεμελιωμενη εναλλακτικη ερμηνεια την οποια και παρουσιαζουν ως μια και μοναδικη εξηγηση/αποδειξη. Φυσικα κατι που απλα ακουγεται λογικο σε καμια περιπτωση δεν ισοδυναμει με αποδειξη

Η συγκεκριμενη ερμηνεια αναφερεται και στη Γουικιπεντια :)))
 
Last edited:
Top