Διαβάζω ένα βιβλίο, για το οποίο έχω διαβάσει εδώ μέσα αρκετά καλές κριτικές. Δε μου αρέσει μέχρι τώρα αλλά θα το ολοκληρώσω και θα τοποθετηθώ μετά. Αναρωτιόμουν λοιπόν, τι είναι αυτό που καθορίζει αν σε έναν άνθρωπο θα αρέσει ένα βιβλίο ενώ σε κάποιον άλλο όχι.
Δεν θα «έπρεπε» ίσως τα πράγματα σε ότι αφορά το βιβλίο να ήταν πιο αντικειμενικά;
Θα είχε ενδιαφέρον να γίνει ίσως μια έρευνα. Να υπήρχε ένα μεγάλο δείγμα ανθρώπων, ίδιας πάνω κάτω ηλικίας, κοινωνικο- οικονομικής τάξης, οι οποίοι θα διάβαζαν το ίδιο βιβλίο, παραθέτοντας στο τέλος τις εντυπώσεις τους.
Κάποτε αρνιόμουν πεισματικά να αφήσω ένα βιβλίο στη μέση , ακόμη κι αν δεν μου άρεσε. Όταν μεγάλωσα και είδα πως καιρό δεν έχω πολύ και τα βιβλία είναι άπειρα, άρχισα να μου το επιτρέπω που και που.
Κι ενώ σκεφτόμουν όλα αυτά από το χάραμα γιατί δουλειά δεν είχα, πέφτω πάνω στην εξής παρατήρηση του Χρόνη Μίσσιου από το βιβλίο του Χαμογέλα ρε τι σου ζητάνε κι αξίζει ίσως να τη μεταφέρω.
…Βλέπεις, εμείς δεν είχαμε εκπαιδευτεί να διαβάζουμε ό,τι γούσταραν οι άλλοι. Εμείς επειδή μάθαμε να διαβάζουμε λεύτεροι, δηλαδή για πάρτη μας, χωρίς σκοπιμότητα που λένε, διαβάζαμε ότι μας γοήτευε, μας συγκινούσε, διότι μόνο μέσα απ τη συγκίνηση και τη γοητεία που σου δίνει ένα κείμενο ή ένα βιβλίο μπορείς να αποκτήσεις και την ουσιαστική γνώση, εκείνη που αναπτύσσει όλα τα ανθρώπινα στοιχεία σου, γνώση, ευαισθησία, φαντασία, που σε απελευθερώνει…
Δεν θα «έπρεπε» ίσως τα πράγματα σε ότι αφορά το βιβλίο να ήταν πιο αντικειμενικά;
Θα είχε ενδιαφέρον να γίνει ίσως μια έρευνα. Να υπήρχε ένα μεγάλο δείγμα ανθρώπων, ίδιας πάνω κάτω ηλικίας, κοινωνικο- οικονομικής τάξης, οι οποίοι θα διάβαζαν το ίδιο βιβλίο, παραθέτοντας στο τέλος τις εντυπώσεις τους.
Κάποτε αρνιόμουν πεισματικά να αφήσω ένα βιβλίο στη μέση , ακόμη κι αν δεν μου άρεσε. Όταν μεγάλωσα και είδα πως καιρό δεν έχω πολύ και τα βιβλία είναι άπειρα, άρχισα να μου το επιτρέπω που και που.
Κι ενώ σκεφτόμουν όλα αυτά από το χάραμα γιατί δουλειά δεν είχα, πέφτω πάνω στην εξής παρατήρηση του Χρόνη Μίσσιου από το βιβλίο του Χαμογέλα ρε τι σου ζητάνε κι αξίζει ίσως να τη μεταφέρω.
…Βλέπεις, εμείς δεν είχαμε εκπαιδευτεί να διαβάζουμε ό,τι γούσταραν οι άλλοι. Εμείς επειδή μάθαμε να διαβάζουμε λεύτεροι, δηλαδή για πάρτη μας, χωρίς σκοπιμότητα που λένε, διαβάζαμε ότι μας γοήτευε, μας συγκινούσε, διότι μόνο μέσα απ τη συγκίνηση και τη γοητεία που σου δίνει ένα κείμενο ή ένα βιβλίο μπορείς να αποκτήσεις και την ουσιαστική γνώση, εκείνη που αναπτύσσει όλα τα ανθρώπινα στοιχεία σου, γνώση, ευαισθησία, φαντασία, που σε απελευθερώνει…