Τίτλος: Οι άθλιοι
Πρωτότυπος τίτλος: Les Miselables
Συγγραφείς: Βίκτωρ Ουγκώ (Victor Hugo)
Μετάφραση: Άννα Αστρινάκη
Εκδόσεις:4π
Έτος έκδοσης: 2011
Έτος πρώτης έκδοσης: 1862
Αριθμός σελίδων: 1100
ISBN: 978-960-488-286-1
Τι να πρωτοπει κανεις γι'αυτο το βιβλιο αριστουργημα...
Η ιστορια του Γιαννη που βρεθηκε στην φυλακη για 20 χρονια επειδη εκλεψε ενα καρβελι ψωμι..
Η ιστορια της Τιτικας, της Φαντινας, του Μαριου των Θερναδιερων του μικρου Γαβρια. Οι ζωες τους ξεδιπλωνονται καθεμια ξεχωριστα στην αρχη, και στην συνεχεια μπλεκονται ολες μαζι, γυρω απο την κυρια ιστορια του καταδικου Γιαννη Αηγιαννη που κυνηγημενος χρονια ολοκληρα απο τον αστυνομο Ιαβερη μεγαλωνει την ορφανη Τιτικα σαν κορη του
Ο Ουγκω σε ενα λεπτοδουλεμενο μυθιστορημα μας περιγραφει τον κοσμο των ασημαντων και εξαθλιωμενων ανθρωπων, πρωτιστως του Παρισιου και δευτερευόντως της γαλλικής επαρχιας. Δεν αφηνει τιποτα που να μην αναλυσει.. και διεισδυει βαθια στην ψυχολογια του καθε ηρωα. Φτανει μεχρι την ψυχη του.
Οι αναλυσεις του ειναι τοσο εκτεταμενες ωστε ξεχνας πολλες φορες πιο βιβλιο διαβαζεις. Τριαντα σελιδες αφιερωνονται στην μαχη του βατερλω, αλλες τοσες για τα χαμινια (τα αστεγα παιδια του παρισιου) κτλ.. και μεχρι και για την αργκω των παρανομων (δινει μια ενδιαφερουσα θεωρια, που πραγματικα με εντυπωσιασε).
Για παραδειγμα.. οταν ο Γιαννης Αηγιαννης βρισκει καταφυγιο καποια στιγμη σε ενα μονταστηρι, αρχιζει μια αναλυση απο την ιστορια του μοναστηριου, την λειτουργια του, τους κανονες του, μεχρι τις ιστοριες απο τις καλογριες που ζουσαν (και που ειχαν ζησει) εκει μεσα. Και οταν επιτελους νομιζεις οτι τελειωσε με το μοναστηρι (πλακα κανω.. ειχαν ενδιαφερον οσα διαβασα ) ακολουθουν οι σκεψεις του Αηγιαννη για τα μοναστηρια και η συγκριση με την φυλακη που ειχε ζησει, μεχρι... (30 σελιδες μετα), να αποφασισει να συνεχισει η ροη της ιστοριας.
Αν και στην εξεγερση του παρισιου, οι σελιδες παραηταν πολλες (200 περιπου) και με κουρασε. Εδω εκανα ενα γρηγορο περασμα στα σημεια που δεν με ενδιεφεραν (ομολογω)
Ο Ουγκω με εκανε να κλαψω αρκετες φορες οσο το διαβαζα. Η ιστορια της Φαντινας ηταν η πρωτη, που συγκινηθηκα.. αν και το γνωριζα ειδικα γι'αυτη (απο τις ταινιες).
Ομως... ο μικρος Γαβριας (το αλητακι του παρισιου με την μεγαλη καρδια, και απιστευτο ποιανου γιος ηταν), η Επονινα (δυστυχη Επονινα, ποσο σε ενιωσα..) και τελος ο ιδιος ο Αηγιαννης (ο σχεδον παντα αδικημενος..) με εκαναν να κλαψω περισσοτερο
.
Αν αντιπαθησα καποιον.. αυτος δεν ηταν ουτε ο Ιαβερης, ουτε ο Θερναδιερος (που σχεδον ολοι αυτον θεωρουν κακο), αλλα ο Μαριος..
Ο Μαριος που φερθηκε.. ακριβως οπως φερθηκε ο παππους του στον πατερα του. Τι και αν στο τελος αναγνωρισε το λαθος του, και ολα κατεληξαν ας πουμε... καλα. Τον χαρακτηρα του οσο και αν τον δικαιολογησε στο τελος ο Ουγκω, εγω δεν μπορεσα να τον συγχωρεσω.
Τελος θελω να πω, πως οσοι ειδαν την ιστορια μεσα απο την ταινια και θεωρουν πως την ξερουν, κανουν λαθος.. Ακομη και αν ειναι γνωστη η ιστορια (των κεντρικων ηρωων) τιποτα δεν συγκρινεται με τα συναισθηματα και την συγκινηση που προκαλει η αναγνωση του ιδιου του βιβλιου.
Χαρακτηριστικο μου (αν και διαβαζω γρηγορα) να σταματω πολλες φορες για να συλλογιστω το καθε αποσπασμα που διαβασα λιγο πριν.
Τελικα τα ογκωδη βιβλια της κλασσικης λογοτεχνιας μου αρεσουν
Και για οποιον θελει να διαβασει μια αναλυτικη περιληψη της ιστοριας η Βικιπαιδεια, δινει μια εξαιρετικη. Την διαβασα και εγω προτου ξεκινησω το βιβλιο .. αλλα.. οταν αρχισα να διαβαζω το βιβλιο, την ξεχασα.. Τοσο με απορροφησαν και μου αρεσαν αυτα που διαβαζα.
Last edited: