Όταν πηγαίναμε σχολείο...

Με αφορμή μια μικρή συζήτηση σε άλλο νήμα μου ήρθε η ιδέα να μιλήσουμε για τα μαθητικά μας χρόνια. Τι μαθητές ήμασταν, τι θυμόμαστε πιο έντονα από κείνα τα χρόνια, τι θα κάναμε διαφορετικά αν είχαμε την ευκαιρία να γυρίσουμε πίσω τον χρόνο; Ας μοιραστούμε λοιπόν ό,τι ανάμνηση έχουμε από αυτό το τόσο ξεχωριστό κομμάτι της ζωής μας. Αν νιώθετε άβολα, μην αναφέρετε χρονολογίες, μόνο ένα προ ΠΑΣΟΚ και μετά ΠΑΣΟΚ είναι αρκετό. :))))

Θα ξεκινήσω λοιπόν εγώ με τις δικές μου εμπειρίες. Όπως ίσως θα γνωρίζουν οι περισσότεροι εδώ, κατάγομαι από τη Βουλγαρία όπου γεννήθηκα κι έζησα μέχρι τα 14 μου. Σε αντίθεση με το μπάχαλο που επικρατούσε τη περίεργη μεταβατική δεκαετία του 90, από τον κομμουνισμό στη " ντιμοκράτσια", με όλα τα αρνητικά που είχε, τα πρώτα σχολικά μου χρόνια θα'λεγα ότι ήταν ωραία. Μάλλον είναι και το μόνο θετικό που θυμάμαι και κρατάω από τη χώρα καταγωγής μου. Οι δάσκαλοι ήταν στη πλειοψηφία τους αυστηροί με έντονη ΚΚΕ νοοτροπία. Προσωπικά η πειθαρχία που επέβαλλαν δεν με ενοχλούσε ιδιαίτερα, θεωρώ ότι καλό μας έκανε γιατί όντως προσπαθούσαν να μας μάθουν κάτι και στις περισσότερες περιπτώσεις το κατάφερναν. Εννοείται πώς ήμουν φυτό αλλά τότε δεν θεωρούνταν ντροπή, ίσα ίσα ήταν πολύ κουλ. Έβγαλα 7 τάξεις εκεί και μετά, το 2000, ήρθα στην Ελλάδα.

Άλλος κόσμος. Από τη χώρα της διαφθοράς ήρθα στη χώρα του Σημίτη, μικρές οι διαφορές αλλά τότε δεν το ξέραμε ακόμα. :ρ Δεν έχω δακρύβρεχτες ιστορίες περί δύσκολης προσαρμογής και ρατσισμού να σας πω γιατί τα πρώτα 3 μου χρόνια έζησα σ'ενα χωριό όπου οι άνθρωποι εκεί ήταν ό,τι πιο ζεστό και αλληλέγγυο έχω δει σε ανθρώπινη μορφή. Στο γυμνάσιο πέρασα υπέροχα, έπεσα με τα μούτρα στα ελληνικά και οι καθηγητές ήταν πολύ καλοί και με βοήθησαν απεριόριστα στο να γίνω καλύτερος. Αυτό το τελευταίο θέλω να το τονίσω γιατί υπάρχει δυστυχώς έντονη η προκατάληψη ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί είναι τεμπέληδες που δεν μαθαίνουν τίποτα στα παιδιά, μόνο τσιμπάνε το μισθό τους κάθε μήνα και κάνουν διακοπάρες τέσσερις μήνες το χρόνο. Για να προσφέρει όμως ένας δάσκαλος πρέπει να υπάρχει και η όρεξη από τον μαθητή. Ήμουν και πάλι φυτό αλλά εδώ ήταν λιγότερο κουλ, οπότε ένεκα μαγκιάς υπήρχαν οι κοπάνες και το τσιγάρο φυσικά. Για το τσιγάρο θα σας πω άλλη φορά μια ιστορία όταν έβαλα φωτιά στη τάξη.

Μετά το γυμνάσιο μετακόμισα στη πόλη της Ξάνθης και πήγα σε Ενιαίο Λύκειο
Εδώ τα πράγματα ήταν πολύ πιο διαφορετικά, οι περισσότεροι μαθητές ψώνια ενώ οι καθηγητές πιο ψωνισμένοι κι απ'αυτούς. Δεν ξέρω τι κάπνιζαν εκεί στα διαλείμματα αλλά έμπαιναν στη τάξη με ένα ύφος λες και δίδασκαν στο Χάρβαρντ. Εννοείται δεν μου άρεσε το νέο περιβάλλον και μετά από το πρώτο τετράμηνο πήγα στην Ιερατική Σχολή Ξάνθης.
Τώρα, πώς έγκενε και πήγα στο συγκεκριμένο σχολείο ακόμα δεν έχω καταλάβει , πραγματικά! Ιδιαίτερα θρήσκος δεν ημουν, για την ακρίβεια ήμουν κατά 99.999% άθεος όταν πήγα, και στα πρώτα μου 40 λεπτά εκεί εξανεμίστηκε και το υπόλοιπο 0.001%. Παρόλα αυτά ήταν πολύ ιδιαίτερο σχολείο όπως καταλαβαίνετε,οι περισσότεροι μαθητές ήταν μορφάρες, πραγματικά άξιοι να τους παρατηρεί κανείς. Οι καθηγητές άλλος θεατρικός σύλλογος, καλοί μεν αλλά ολίγον βαρεμένοι. Θυμάμαι έντονα τον καθηγητή Βυζαντινής Μουσικής, που γενικά είχε μια αντιπάθεια για το ανθρώπινο είδος, να μας κάνει μάθημα κάθε Δευτέρα πρωί. Μια τέτοια Δευτέρα λοιπόν, έρχεται σε μένα, μου ανοίγει το βιβλίο και λέει " Ψάλλε μου αυτό." Πρώτον, δεν είχα πιει καφέ ακόμα. Δεύτερον, δεν είχα, κι ούτε ακόμα έχω ιδέα από βυζαντινές νότες, στο βιβλίο φαίνονταν όλες σαν αραβικά γράμματα
Τρίτον, δεν φημίζομαι για τη μελωδική μου φωνή, δεν είμαι και ο διάδοχος του Γαϊτάνου ας πούμε. Τέταρτον, δεν τον χώνευα. Επειδή τότε, σαν άθεος την είχα δει Τζεημς Ντιν, επαναστάτης χωρίς αιτία και τα σχετικά, αποφάσισα να κάνω πλάκα. Κοιτάζω έξυπνα τη σελίδα που μου υπέδειξε ο καθηγητής λες και υπήρχε περίπτωση να καταλάβω τι έπρεπε να ψάλλω, ανοίγω το στόμα και ξεκινάω : " Άντε μάλεεε, τσικουλάτα, τσίκι-τσικιτάαα!" Έφαγα αποβολή δύο μέρες. Το ευχαριστήθηκα. :ωραίος:
Αυτά προς το παρόν, βαριέμαι να γράψω περισσότερα. :ρ
 
Last edited:
Χάνεται στα βάθη των αιώνων, αλλά θα στύψω τη μνήμη μου.
Ξεκινάει η καριέρα μου ως μαθητής, από προ ΠΑΣΟΚ εποχή, όταν είχαμε ποδιές μπλε, σάκες από αυτές που μπορούσες να κρυφτείς και εσύ ο ίδιος μέσα και δασκάλους που μας σήκωναν όρθιους στη γωνία για τιμωρία ή μας έριχναν με τη βέργα στην παλάμη (και από τη σωστή και την ανάστροφη) - και φανταστείτε ότι ήμουν από τους ήσυχους.
Μετά ήρθαν οι μέλισσες. Ήρθε η αλλαγή και αλλάξαν όλα. Από το ένα άκρο στο άλλο. Η αρχή του τώρα. Δυσκολεύομαι να καταλήξω τι είναι χειρότερο και παιδαγωγικά και γενικά. Εγώ είχα την τεράστια τύχη να είμαι τρομερά αρρωστιάρης και έτσι έβγαλα το μισό δημοτικό. Το άλλο μισό ήμουν αραχτός με πυρετό στο κρεβάτι μου με τα εξωσχολικά βιβλία μου- έτσι αγάπησα το διάβασμα. Έτσι αγάπησα το διάβασμα - αλλά ποτέ το σχολείο.
Μετά στο Γυμνάσιο. Σαν μαθητής ήμουν καλός γιατί είχα αίσθηση του καθήκοντος και όχι γιατί τρελαινόμουν για αυτά που είχα να διαβάσω. Καλός αλλά όχι από τα αστέρια-σπασίκλες που έβγαζαν τα 19 και κάτι. Θυμάμαι ακόμα μια φιλόλογο που είχα στο Γυμνάσιο που μου έλεγε διαρκώς "Κρίτων προσγειώσου" (ήμουν - και παραμένω - μονίμως αφηρημένος, άρα μη συνδεδεμένος στο μάθημα). Επίσης είχα τη φοβερή τύχη να φάω ημερήσιες αποβολές - 4 συνολικά - όσες και οι Φυσικοί που είχα στη σχολική μου γυμνασιακή ιστορία. Κάθε φυσικός μου έριχνε και μία, με άλλη αφορμή και χωρίς να έχω κάνει ποτέ κάτι σπουδαίο που να αξίζει τέτοια τιμή.
Δυο φορές ήταν χαζές οι αιτίες, τόσο που δεν θυμάμαι. Η μόνη αποβολή που ίσως όντως άξιζα ήταν όταν η Φυσικός που μας έκανε και ιστορία στη Β Γυμνασίου, ρώτησε κάτι μια συμμαθήτριά μου για το Χρυσελεφάντινο Άγαλμα της Αθηνάς και αυτή απάντησε "Το Χρυσελεφάντινο Άγαλμα της Αθηνάς το έγλυψε ο γλύπτης Ικτίνος". Δεν μπόρεσα να συγκρατήσω το πηγαίο και γαργαλιστικό γέλιο μου (ως γνήσιος χαζοχαρούμενος) και με έστειλε η καθηγήτρια σπίτι μου και να γυρίσω μα τον κηδεμόνα μου την επόμενη. Ο τελευταίος φυσικός που είχα στην τρίτη Λυκείου - Χαροκόπος λεγόταν , "Χάρος" το παρατσούκλι του - ήταν επικίνδυνα άσχετος. Φοβόμουν, καθότι πρωτοδεσμίτης (δηλαδή στις Πανελλαδικές στο τέλος της χρονιάς θα έδινα Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Έκθεση), ότι θα ξεχάσω και αυτά που ξέρω. Οπότε μόλις έμπαινε αυτός στην τάξη, έβγαινα εγώ. Είχα εξαντλήσει πλούσιο ρεπερτόριο δικαιολογιών για να βγαίνω χωρίς απουσία. Οπότε μου τα είχε φυλαγμένα και κάποια αφορμή βρήκε - δεν τον αδικώ.
Το άλλο που θυμάμαι ήταν ότι πάθαινα κατάθλιψη τις Κυριακές. Επίσης, ότι δεν ήμουν δημοφιλής, διότι ήμουν αντικοινωνικός και μοναχικός και δεν έκανα και κάτι που να εντυπωσιάζει, να προσελκύει ή να προκαλεί. Κυριότερα όμως δεν ήμουν δημοφιλής, διότι πήγαινα κόντρα στη συντριπτική πλειοψηφία των συμμαθητών μου, όταν αποφάσιζαν κάθε τρεις και λίγο κατάληψη ή αποχή - έτσι για χάρη γούστου, παρότι ούτε εγώ γούσταρα μάθημα, εναντιωνόμουν διότι δεν το έβρισκα ηθικά δικαιολογημένο. Οπότε δεν με αγαπούσε πολύ ο όχλος.
Κάπως έτσι πέρασαν τα χρόνια - που δεν μου λείπουν, ούτε τα θυμάμαι ιδιαίτερα.
 
Με το άγαλμα γέλασα πάντως πολύ κι ας είμαι 35 χρονών. :χαχα:
Η αλήθεια είναι ότι δεν θα μου άρεσε να πήγαινα σχολείο εκείνη την εποχή. Ποδιές, τιμωρίες με βέργα, πολύ πρωτόγονο το εκπαιδευτικό σύστημα τότε για τα σημερινά δεδομένα. :ανέκφραστος:
 

Πεταλούδα

Θαλασσογέννητη Ελπίδα των Ηλιόμορφων Ονείρων
Προσωπικό λέσχης
Τι ωραίο θέμα Ιαβέρη! Μου αφήνει μια περίεργη αίσθηση η σκέψη των παιδικών μου χρόνων, γιατί η όποια νοσταλγία που μου βγαίνει δεν οφείλεται τόσο σε εξιδανίκευση, όσο στο ότι έχουν αλλάξει οι εποχές. Τότε, η επιστημονική φαντασία, ήταν επιστημονική φαντασία. Ως παιδί δεν είχα κινητό γιατί δεν υπήρχαν, ούτε υπολογιστές υπήρχαν, ούτε ίντερνετ. Στα χρόνια που ακολούθησαν όμως έως και σήμερα η επιστημονική φαντασία έχει γίνει πλέον μέρος της πεζής πραγματικότητας. Όλα αυτά τα συνειδητοποιούσα βέβαια με την πάροδο των χρόνων.

Το πρώτο μου πολιτισμικό σοκ το έπαθα στο δημοτικό και είχε ως θέμα το χάσμα των γενεών. Στις πρώτες τάξεις φορούσα μπλε ποδιά με άσπρο γιακαδάκι και είχα μια δασκάλα, ηλικιακά λίγο πριν την σύνταξη, που μας έδερνε με τον χάρακα (το πρώτο μου καλό ξύλο μου το έδωσε στην δευτέρα δημοτικού). Όταν καταργήθηκε η ποδιά, εκείνη την χρονιά ή την επόμενη, έφυγε η δασκάλα μας και την θέση της πήρε ένας νεαρός δάσκαλος που ερχόταν στο σχολείο με μηχανή και φορούσε δερμάτινο :αργκ: και όταν είχε ακούσει σε διάλειμμα την λέξη μ@λ@κ@ς, όταν μπήκαμε στην τάξη μας ρώτησε σοβαρά αν ξέρουμε τι σημαίνει, μας εξήγησε με επιστημονικούς όρους για να καταλαβαίνουμε τι λέμε και γιατί δεν έπρεπε να την ξαναπούμε.

(to be continued για τις επόμενες σχολικές βαθμίδες :)))) )
 
ένας νεαρός δάσκαλος που ερχόταν στο σχολείο με μηχανή και φορούσε δερμάτινο :αργκ: και
ήταν φτυστός ο Τζωνυ Θεοδωριδης 😊

Το ξύλο δεν θα το σχολιάσω. Αδιανόητο το γεγονός πως όλο αυτό (ολο αυτό: δέρνεις ένα παιδί 6 χρόνων, χωρίς τύψεις, με τις ευλογίες όλων, και χωρίς τον φόβο πως θα βρεις τον μπελά σου από τον κηδεμόνα) γινόταν.
 

Πεταλούδα

Θαλασσογέννητη Ελπίδα των Ηλιόμορφων Ονείρων
Προσωπικό λέσχης
Αν και το "πατροπαράδοτο" ήταν το χτύπημα στην παλάμη, εκείνο το περιστατικό είναι ένα από τα λίγα που μου έχουν μείνει από τα χρόνια του δημοτικού. Ευτυχώς στην διάρκεια εκείνων των χρόνων που πήγαινα δημοτικό, σταμάτησε αυτό το σύστημα.
Θυμάμαι η αιτία που τις έφαγα ήταν μια σκανταλιά, είχα πάει στην έδρα και έβαζα στα τετράδια που είχε πάνω σφραγιδούλες -η μία που έβαζαν κάτω από την ορθογραφία και την αντιγραφή, μάλλον μου φαινόταν λίγη. Πάντως, αν γυρνούσε ο χρόνος και βρισκόμουν ξανά στην δευτέρα, πάλι σφραγιδούλες θα έβαζα. :))))

@Τσίου, για τον Τζώνυ Θεοδωρίδη δεν ξέρω πως έκανες τον συσχετισμό, αλλά στο περίπου θα μπορούσε να ήταν αυτός στα νιάτα του. :χαχα:
 
Και παλι, εκτος απο, δεν ξερω, βαρβαρο; ειναι και τελειως ανοητη αντιμετωπιση.
είχα πάει στην έδρα και έβαζα στα τετράδια που είχε πάνω σφραγιδούλες -η μία που έβαζαν κάτω από την ορθογραφία και την αντιγραφή, μάλλον μου φαινόταν λίγη.
Σταματα, λιωνω :αγαπώ:

Α :αργκ: ετσι το ειπα, επειδη μου αρεσε μικρη και ταιριαζε στην εικονα που εδωκες.

Παντως αυτη η ελευθερια στο ξυλο, καβαλησε και τη δεκαετια του 90 σε καποια σχολεια αν οι καθηγητες ηταν της παλιας σχολης. Δηλαδη ο Τσιου θυμαται σκηνικα με μπατσες στο γυμνασιο.
Εγω μολις τωρα θυμηθηκα οτι ειχα φαει μερικες στον πισινο, επειδη μια φορα στην πρωτη δημοτικου σηκωθηκα στην ωρα του μαθηματος και χορευα.
Χωρις μουσικη.
 

Αντέρωτας

Ξωτικό του Φωτός
Προσωπικό λέσχης
Ημουν χαλια μαθητης και παιδι γενικα. Φανταζομαι αν ημουν μαθητης σημερα θα λεγαμε οτι εχω "μαθησιακες δυσκολιες" αλλα τοτε το λεγαμε απλα "χαζός" ή "τεμπελης". Αλλα επειδη ειχα δειξει (λενε) ψυγματα ευφυιας, με ελεγαν απλα τεμπελη.

Μια εικονα για το λουκι που περνουσα στο σχολειο τοτε, ειχα γραψει εδω.

Το μυαλο μου, καθως και τα ενδιαφεροντα μου, ανοιξε πολυ αργοτερα απο των αλλων. Οχι οτι ειναι της προκοπης και τωρα βεβαια, αλλα τουλαχισοτν θα την παλευε στο σχολειο. Δεν ξερω τι θα 'μπορουσα' να εκανα διαφορετικα, χωρις να εχω τοτε το μυαλο που εχω τωρα
 
Last edited:

Χρυσένια

Αρχαιολόγος του Φόρουμ
Στο σχολειο ήμουν αρκούντως μελετηρή και κάτι περισσότερο απο άτακτη.:φρύδια:
Ο γυμναστής με άφηνε να κοιμάμαι πανω στο στρώμα της γυμναστικής καθε Δευτέρα, που πρωτη ωρα νυσταζα. Η φυλακας με αφηνε να βγαινω εκτος σχολειου στο διαλειμμα,για να παρω καφε και παγωτό απο το ζαχαροπλαστειο καθε Παρασκευή, που την επομενη ωρα ειχαμε αγγλικά. Απο την αλλη ο 65χρονος καθηγητης των αγγλικων, καθε φορα, που εφτανα αργοπορημενη στην ωρα του με το παγωτο και τον καφε στο χερι, μου έλεγε μελιστάλαχτα πως με συγχωρει και πως, οταν μεγαλωσει, θα με παντρευτει.:χαχα: Η φυσικος μου εκανε παρατηρηση καθημερινα για βαμμενα κατακοκκινα νυχια μου. :γρμβ: Ο μαθηματικος πάντως μου ελεγε πως κακως τα βαφω αφου δεν αρεσουν τετοια φτιασίδια στους αντρες.:όχιόχι: Η φιλολογος στο τελος της πρωτης λυκειου ειπε στην μητερα μου "συγχαρητηρια η κορη σας μοιραζεται τον τιτλο της καλυτερης μαθητριας ολων των τμηματων μαζι με τον Χ , αλλα ερχεται με πολυ κοντα μπλουζακια και πρεπει ή να κατεβει η μπλουζα ή να ανεβει το παντελονι. Δεν ειναι πραγματα αυτα, να εμφανιζεται ετσι στο σχολειο!:οργή:'"
Επαιρνα παντα μερος σε ολες τις γιορτες, τα θεατρικα, στις χορωδιες, στις διαθεματικες εργασιες.Ειχα τις περισσοτερες χρονιες το απουσιολογιο. Ημουν ολες τις χρονιες προεδρος πενταμελους και παντα μεσα στο δεκαπενταμελες. Συχνα ψηφιζα υπερ της καταληψης, για να εχω τον χρονο να διαβασω περισσοτερο και να κοιμηθω λιγο παραπανω.
Ηταν ομορφα χρονια. Γεματα από καθε τί. Τα γεύτηκα στο επακρο. Διασβασμα, ερωτες, αταξιες, φιλίες. Καταβρόχθιζα οτιδήποτε μπορούσε να μου προσφέρει το σχολείο.
Ομως οσο καλά και να πέρασα ολα τα χρονια, δεν τα νοσταλγώ. Όταν φεύγω απο καπου, δεν κοιταζω ποτέ πισω.
 
Ο γυμναστής με άφηνε να κοιμάμαι πανω στο στρώμα της γυμναστικής καθε Δευτέρα, που πρωτη ωρα νυσταζα. Η φυλακας με αφηνε να βγαινω εκτος σχολειου στο διαλειμμα,για να παρω καφε και παγωτό απο το ζαχαροπλαστειο καθε Παρασκευή, που την επομενη ωρα ειχαμε αγγλικά. Απο την αλλη ο 65χρονος καθηγητης των αγγλικων, καθε φορα, που εφτανα αργοπορημενη στην ωρα του με το παγωτο και τον καφε στο χερι, μου έλεγε μελιστάλαχτα πως με συγχωρει και πως, οταν μεγαλωσει, θα με παντρευτει.:χαχα:
Μεχρι τουτο το σημειο της διηγησης αναρωτιομουν τι σχολειο ειναι αυτο αλλα μετα επανηλθε στα φυσιολογικα :))))
 
Από το νηπιαγωγείο φαινόταν πως με το υπουργείο παιδείας & θρησκευμάτων δεν θα τα παω καλά. Yπηρχαν πρωινά που παρακαλούσα τους δικούς μου να μην πάω. Στο δημοτικό η απέχθειά μου συνεχίστηκε, αλλά η γιαγιά μου μου είπε πως είναι παράνομο να μην με στείλουν σχολειο, και ότι θα φυλακιστούν, και εγώ μαζι (ακούγεται εξτριμ, αλλά εξτριμ ήταν η απροθυμία μου, παραδειγμα: η 1η φορά που έκανα κοπάνα ήταν στην Β δημοτικου, beat that). Περιττό να πω ότι δεν ήμουν καλή μαθήτρια, ενώ έκανα ιδιαίτερα μαθήματα από 5,5 ετών (είχα κερδίσει χρονιά) ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΟΥΣΑ (μέχρι που συνειδητοποίησα ότι χάνω τον χρόνο μου). Ευτυχώς η στήριξη των δικών μου δεν περιορίστηκε στο να γεμίσουν το σπίτι με καθηγητές, ούτε χρησιμοποίησαν το ξεπαραδιασμα τους για να μου δημιουργήσουν ενοχές.
Καλοκαίρι, τέλος δημοτικού προς γυμνάσιο, έκλαιγα με μαύρο δάκρυ, ίσως γιατί στην ΣΤ' είχα την καλύτερη δασκάλα, μεταφραση: δεν έκανε διακρίσεις, και με είχε ρίξει στο φιλότιμο και άρχισα να δείχνω ενδιαφερον, χωρίς φυσικά αποτελεσμα. Έχανα και το παρεακι μου (όλα αγόρια), ήταν που δεν ήθελα και να μεγαλώσω. Μάλλον ήξερα τι με περίμενε. Το 99% των κόμπλεξ μου φυτευτηκαν εκείνη την άχαρη περίοδο. Όχι από συμμαθητές και συμμαθήτριες (τρελό;). Στην 1η γυμνασίου είχαμε καταλήψεις. Συνέχιζα στην ίδια λίγκα και ηταν σίγουρο ότι θα είμαι μετεξεταστεα, αλλά ένα πρωινό του Απρίλη παθαίνω ένα σοβαρό ατύχημα μέσα στον σχολικό χώρο, και λίγο η χεσμενη φωλιά των καθηγητών (με άφησαν να ποναω όλο το 7ωρακι, επειδή δεν ήταν τίποτα σοβαρό, εγώ ήμουν υπερβολική χα!), λίγο τα λόγια του παπά, στο τέλος ήταν επιεικείς στις βαθμολογίες τους, και πέρασα την ταξη (μπόνους ατυχήματος: ήμουν το μοναδικό πρωτακι που το χαιρετουσαν τα λυκειοπαιδα–μεγάλη τιμή αυτό). Ερωτεύομαι τους Red Hot Chili Peppers (και παράλληλα τα αγγλικά, κάτι που δεν κατάφεραν μαθήματα πολλών χρόνων) και με τα CD τους που κουβαλούσα μαζί μου, καθώς και με τις μουφα μπλούζες του συγκροτήματος που φορούσα, ξεβλαχεψα, όσο μπορούσα, και τα τρία τμήματα. Η Β' γυμνασίου ηταν κάπως ομαλή χρόνια, η Γ' όμως με τάραξε, εξαιτίας δύο καθηγητριων. Μετά έκανα και μια αθώα παρανομία, που ευτυχώς την γλίτωσα με επίπληξη και λίγο ξεφτιλικι (επειδη ήταν αθώα), και έδεσε το γλυκό. Σε όλο αυτό το διάστημα έκανα στενή παρέα με 2 άτομα, 1 αγόρι, 1 κορίτσι, (picky af). Όταν η φίλη μου άρχισε να κάνει παρέα με κοπέλες που δεν μου ταίριαζαν, κουνησαμε η μία στην άλλη το μαντήλι. Δεν ήμουν κοινωνική, και δεν ήθελα να ξοδευω τον εαυτό μου σε ανθρώπους που δεν μου γεμίζουν το μάτι (όταν η χαμηλή αυτοπεποίθηση συναντά την υψηλή αυτοεκτίμηση). Φλερτ και τέτοια, επειδή ήταν εφήμερα (και ήταν λογικό να είναι εφήμερα) τα θεωρούσα χάσιμο χρόνου, πολύ κακό για το τίποτα. Άσε που μυριζομουν bs από χιλιόμετρο, και ήξερα πως όσοι (αυτοί οι λίγοι) με προσέγγιζαν το εκαναν επειδή ήμουν σίγουρο πράμα ως ασχημούλα. Τους έστελνα κουβά πριν πουν όλο το ποίημα, με ένα: εμένα βρήκες, μωρέ; Γιατί, κύριοι, μπορεί να έχουμε τα χάλια μας αλλά όχι να επιτρέψουμε να είμαστε second best! :ωραίος: (στη δική μου περίπτωση sixth και seventh). Μόνο ενα αγόρι μου άρεσε, και τον χρησιμοποιούσα για να έχω κάτι να χαζεύω, σαν έργο τέχνης. Γενικά δεν με ενδιέφερε η όλη φάση, δεν χάρηκα τα μαθητικά χρόνια (εξαίρεση τα λυκειακα χρόνια). Το μυαλό μου ήταν σε ένα πράγμα: Να γίνω 17, να τελειωνω με όλες αυτές τις αηδιες.
Προς το τέλος του γυμνασίου με έμπλεξαν, για αντιπερισπασμο, σε ένα teen drama (Όταν έπεσαν οι μάσκες και δικαιώθηκα... Θα γελούσα με την καρδιά μου αν η μία εμπλεκομενη, δεν έτρωγε πισώπλατο μαχαιρωμα από την παιδική της φίλη. Αρκέστηκα, στο: στα έλεγα, Β!), καιαιαι παμε λύκειο. Εκεί ήταν σα να πήρα βρογχοδιασταλτικα. Όχι μόνο έτυχα καθηγητές αστέρια, αλλά και οι άλλοι που δεν ήταν, σε άφηναν στην ησυχία σου, και αδιαφορούσαν όσο εσύ. Με τις εξετάσεις πια είχα συνηθίσει στο αγχος, περνούσα τις τάξεις στο τσακ. Όσο για φιλοδοξίες, σχέδια για το τι θέλω να γινω/ακολουθήσω και τα λοιπά, το απόλυτο τίποτα. Συνέχισα να είμαι σοβαρή, κρύα, και απόμακρη, σύμφωνα με αφηγήσεις: και λίγο τρομακτική. Στις εκδρομές πιο κεφάτη παρέα ήταν οι καψεροι καθηγητές, που έρχονταν με το ζόρι, παρά εγώ. Πάρτυ στα άλλα δωμάτια, στο δικό μου ροχαλητά (δικά μου). Ξινιλα απίστευτη στα νυχτοπερπατηματα. Αξέχαστη η στιγμή σε κλαμπ του Βόλου, οπου με πήρε ο ύπνος κάτω από το ηχείο.
Μια μέρα στην Β' λυκειου, δεν θυμάμαι πως ξεκίνησε, είπα μια αστεία βρισιά. Φωναχτά. Αυτό τράβηξε την προσοχή μιας παρέας κοριτσιών, και από το "έχεις πλάκα, τελικά" κατέληξαν να με καλούν σε βόλτες (που δεν πήγαινα), σε πάρτυ (που την έβγαζα στις κουζίνες των σπιτιών τους) και σε καλοκαιρινές διακοπές (που, πάλι, δεν πήγαινα). Ωσπου στο τέλος βαρέθηκα, και τις άφησα να με υιοθετήσουν. Πριν αποδεχτώ την μοίρα μου, ομως, είχα κάνει ήδη τεράστια αλλαγή. Πλέον δεν διασκέδαζα μόνη μου με αυτά που σκεφτόμουν, και κάπως έτσι βγήκα δειλά-δειλά από το καβούκι μου.

Ευχάριστες αναμνήσεις:
-Η καθηγήτρια φυσικής στο γυμνάσιο καθε φορά που καταλάβαινε από τα μάτια μου πως στο κεφάλι μου έπαιζε η μαϊμού με τα πιατινια, σταματούσε για να μου εξηγήσει, και δύο, και τρεις φορες, μέχρι που τη λυπόμουν και έλεγα ψέματα ότι κατάλαβα για να συνεχίσει.
-Τις κοπάνες δεν τις έκανα ποτέ κρυφά, γιατί μια μέρα έφαγα κατσαδα. Τα παππουδια μου είχαν τεράστιο θέμα με το ψεμα. Άρα είχα την ελευθερία να πω τους πω: εεε, αύριο θέλω ρεπό / αυριο μάλλον θα πέσει τεστ την 1η ώρα, θα με βρείτε στον φούρνο απέναντι.
-Ο καθηγητής της φυσικής στο φροντιστήριο, μια μέρα σταμάτησε το μάθημα για να πει ένα ανέκδοτο (αυτό με τον γρυλο) και να καταλήξει ότι εγώ είμαι αυτή με τον γρυλο. Μετά το μάθημα, με τράβηξε σε μια γωνιά και μου έδωσε μια από τις καλύτερες συμβουλές. Επιπλέον, αυτός, ο άνθρωπος αυτός, τα βράδια, επειδή τελειώναμε αργά, μας φόρτωνε στο αυτοκίνητο του, και μας πήγαινε σπίτια μας. Καλή του ώρα, τώρα πρέπει να βρίσκεται στην Σάμο.
-Τα παπούτσια μου ήταν μικρά έργα τέχνης. Οταν ο φίλος μου βαριόταν στο μάθημα, σταυρωνα τα πόδια μου, γινόμουν πρετσελ, και μου ζωγράφιζε τα παπούτσια.
-Στο θρανίο που καθόμουν στα μαθήματα της κατεύθυνσης, καθόταν πριν 2 χρόνια μια κοπέλα που το επίθετο της έμοιαζε με το δικό μου. Η διαφορά ήταν στην κατάληξη, οπότε στο μυαλό της φιλολόγου, οι δύο μαθήτριες είχαν γίνει μια. Την διορθωνα εγώ, την διορθωναν τα άλλα παιδιά, κάποια στιγμή το εμπεδωσε. Έλα όμως που το επώνυμο μου έχει μια ιστορία στη λογοτεχνία, και συχνά στις αναλύσεις της η καθηγήτρια είτε έστρεφε την προσοχή της τάξης πάνω μου, λες και ήμουν σημείο αναφοράς, είτε με ανέφερε λες και είχα συγγένεια με το γνωστό αυτό πρόσωπο, και πήγαινε κάπως ετσι:
*Γύριζε απότομα σε εμένα*: "Και όπως είχε πει και ο/η (...)"
Εγω:

-Εξετάσεις στο μάθημα της γεωμετριας. Πήγα εννοείται χωρίς να ξέρω την ύλη, και αυπνη. Προσκυνουσα κανονικά από την εξάντληση, έρχεται μια επιτηρητρια με ξυπνάει γλυκά, με ρωτάει αν θέλω να πάω μέχρι τις βρύσες, λέω όχι, καλά είμαι. Τσεκάρω ρολόι, σε λίγο θα μπορούσα να παραδώσω το τετραδιακι και να πάω να φουμαρω. Σε όλο αυτό το διάστημα άκουγα το στυλό μιας φίλης μου (ίδιο στουρναρι με μένα) να κάνει πατινάζ. Κάνω μια στα αριστερά, εκεί που καθόταν, τη βλέπω έδινε πόνο σα να είχε κυριευτει από το πνεύμα του Ευκλείδη. Μλκ, σκέφτομαι, τι γινεται; Περιμένω μέχρι να νιώσει ότι την κοιτάω, διασταυρωνονται οι ματιές μας,
Εγω: Μπράβο!
Εκείνη: *γκριμάτσα μπα* σηκώνει τετράδιο και βλέπω όλο το πρόχειρο γεμάτο ζωγραφιές με γεωμετρικά σχήματα. Λυγισα.
Αυτά τα (πολύ) λίγα.
 

Χρυσένια

Αρχαιολόγος του Φόρουμ
Στα χρονια, που πηγαινα εγω σχολειο, το γυμνασιο ήταν πολύ πιο ζορικο απο το λυκειο. Οχι μονο γιατι ετυχε στο γυμνασιο να εχω πολυ σοβαρους καθηγητες, αλλα και επειδη το ιδιο το συστημα το σιγόνταρε. Στο γυμνασιο περνουσες το καθε μαθημα ξεχωριστα ενω στο λυκειο περνουσες με τον μεσο ορο. Οποτε αν ειχες καλους βαθμους σε θρησκευτικα, κοινωνιολογια κλπ σε ανεβαζε σε αλλα μαθηματα που πιθανως να πατωνες και έτσι την περνούσες την τάξη. Αυτο ισως ισχυε επειδη επρεπε να δώσουμε πολυ μεγαλη προσοχη στα μαθηματα της κατευθυνσης και οχι στα αλλα, οποτε επρεπε πρακτικα επρεπε καπως να βγει η ταξη. Δηλαδη μαθητης που περασε νομικη, ειχε στη φυσικη γενικης 10 στο πρωτο και δευτερο τετραμηνο και στις εξετασεις του μαθηματος πατωσε. Αν δεν περνουσαμε με τον μεσο ορο των μαθηματων, τοτε το παιδι θα ειχε περασει Νομικη, αλλα θα ειχε μεινει σε ενα (τουλαχιστον) μαθημα της ταξης. Τρελα πραγματα!!:ζντόινγκ:
Απεχθανομουν τις πανελληνιες, αλλα απο λυκειοκοριτσο ακομη θεωρουσα, πως πρεπει να εξεταζομαστε πανελλαδικα ΟΛΑ τα μαθηματα και να υπαρχει απλα ενας συντελεστης βαρυτητας για τα μαθηματα φωτιά που μας συνδεουν με την σχολη που θελουμε. Εφοσον το αποτελεσμα το καθοριζει ο ανταγωνισμος , παλι στα ιδια θα ημααταν, τί και αν ο πρωτος της Νομκης εγραφε 19.500, τί και αν εγραφε 17.000 λογω της σφηνας των θετικων μαθηματων. Εκ των υστερων θεωρω μεγαλη απωλεια την μονομέρεια που μας διεκρινε ηδη απο τη δευτερα λυκειου. Με το προσχημα των πανελληνιων και με το μαξιλαρακι του μεσου ορου χασαμε πολλή γνώση.
 
Last edited:
Top