Έχετε διαβάσει την Αγία Γραφή;

Έχετε διαβάσει την Αγία Γραφή;

  • Ναί

    Votes: 18 30,0%
  • Όχι και δεν με ενδιαφέρει

    Votes: 14 23,3%
  • Όχι αλλά θα ήθελα κάποια στιγμή

    Votes: 12 20,0%
  • Εχω διαβάσει μια λογοτεχνική μεταφορά

    Votes: 1 1,7%
  • Μέσες άκρες, μονάχα

    Votes: 15 25,0%

  • Total voters
    60
Συμφωνώ με τον Φάρο πως μια δογματική θέση, έχει το χαρακτήρα του φανατισμού. Θα επιστρέψω στο νήμα για να παραθέσω τα πιο ενδιαφέροντα quotations από τις επιστολές του Σαυλού. Όπως είπε και ο παρωνύμιος υπάρχουν σημεία ομορφιάς αλλά και σημεία αηδίας.
 
Δεν είναι καθόλου σωστό αυτό που γίνεται..Ο καθένας έχει τα πιστεύω και τις απόψεις του..Δεν είναι σωστό από άθρησκους να χλευάζουν τα πιστεύω και να υποτιμούν την νοημοσύνη πολλών εδώ μέσα και να κοροιδεύουν όπως δεν πρέπει να γίνεται και το αντίθετο...
 
Last edited:

Φαροφύλακας

Υποθετικός Σοφέρ
Προσωπικό λέσχης
Είναι ο συνεχής κίνδυνος με τέτοιες κουβέντες, πράγματι. Είναι σχεδόν αδύνατο να καταπιαστούμε για κάποιο θέμα σχετικά με την θρησκεία και να μην διευρύνουμε την συζήτηση. Όπως και να έχει, ο καθένας μας ας αναλάβει εδώ την ευθύνη που του αναλογεί κι ας προσπαθούμε να μιλάμε δίχως να προσβάλουμε και με τεκμηρίωση των τοποθετήσεων όπου χρειάζεται.
 
Μπορούμε να διαφωνούμε για πάντα ποια ομάδα πιστεύουμε ότι είναι η καλύτερη. Υπάρχουν επίσης και άλλοι που δεν πιστεύουν γενικά στην μπάλα (εγώ π.χ.), δεν ασχολούνται και δεν πατάν το πόδι τους στο γήπεδο. Το ποια ομάδα όμως έβαλε τα περισσότερα γκολ σε έναν μήνα δεν είναι θέμα πίστης αλλά γνώσης.

Ένα άλλο σημείο προσοχής: όλοι γνωρίζουμε πόσο πολύ έχουν κακοπάθει λογοτεχνικά κείμενα όταν μεταφέρθηκαν στη μεγάλη (και μικρή) οθόνη' η ΑΓ δεν αποτελεί εξαίρεση.
 

Φαροφύλακας

Υποθετικός Σοφέρ
Προσωπικό λέσχης
Παρωνύμιε, το θέμα τής πίστης είναι διαφορετικό. Είναι ευαίσθητο θέμα και θέλει προσοχή. Νομίζω πως αξίζει να το προσέξουμε αυτό λίγο όλοι μας ώστε να μην θιχτεί κάποιος που πιστεύει. Δεν υπάρχει λόγος.

Μπορούμε να συζητάμε. Απλά να έχουμε κι αυτό, όσο γίνεται, στο μυαλό. :)
 
Επελεξα το "Ναι" γιατι εχω διαβασει αρκετες φορες την Καινη, εχω διαβασει καποιο μερος την Παλαιας, τα υπολλοιπα της Παλαιας τα ξερω μεσες ακρες. Αλλα βασικα ειμαι διαρκως στη διαδικασια να την ξαναδιαβαζω, τουλαχιστον την Καινη, που ειναι και πιο ολοκληρωμενη.

Πιστευω οτι οσοι την αποδεχονται και δηλωνουν Χριστιανοι, πρεπει να την διαβασουν! Όλη, αλλα εστω για αρχη την Καινη. Αν μη τι αλλο, για να ξερουν τι ειναι αυτο που πιστευουν. Και η αληθεια ειναι πως φιλοι μου που δεν την ειχαν διαβασει ποτε, αλλα ντ'αλλων νομιζαν κ οταν αρχισαν να τη διαβαζουν επεσαν απο τα συννεφα με αυτα που μαθαιναν για την πιστη τους.

Κατα τ'αλλα, επειδη δεν θελω να επεκταθω, συμφωνω σε ολα με τον Γιωργο Τ. Κι εγω νιωθω πολυ καλυτερα απο τοτε που τη διαβασα, πολυ πιο ηρεμη και καθε φορα που τη διαβαζω ανακαλυπτω κατι καινουργιο. Βεβαια, δεν εχω ιδιαιτερο προβλημα κ με την εκκλησια... Και για να μη φουντωσω κανεναν εννοω οτι δεν εχω προβλημα με το να πηγαινω στην εκκλησια και να παρακολουθω τα μυστηρια της. Δεν εννοω σε καμια περιπτωση οτι συμφωνω με τα σκανδαλα της, ουτε με το ποσο αυστηρη ειναι, και μου τη δινει αυτη η πεποιθηση πως για να διαβαζουμε τις Γραφες σημαινει οτι καπου ειμαστε ή καποιο συμφερον εχουμε, πεποιθηση που δυστυχως τις περισσοτερες φορες ειναι αληθεια. Για καποιο λογο οι Ορθοδοξοι δεν αγγιζουν τη Γραφη, αρκουνται στον τυπο. Οι νηστειες ομως, τα εκκλησιασματα, οι μακριες φουστες και το περπατημα με χαμηλο το κεφαλι, και μολις βρισκομαστε παρεουλα να κουτσομπολευουμε και να κατακρινουμε τον αλλον που ουτε τον ξερουμε, δεν σωζουν. Σκοπος ειναι να ψαξουμε την ουσια, την αληθεια, και να καταλαβουμε ενα: οτι ο Θεος ειναι αγαπη. Τελος. Οτιδηποτε αλλο, δεν εχει καμια σχεση μαζι του κ αν θελουμε να ειμαστε μαζι του πρεπει ολη μας η ζωη να βασιζεται στην αγαπη.

Το καταλαβαινω πως πολλοι δεν δεχεστε τη θρησκεια, την υπαρξη του Θεου κλπ, και το σεβομαι, δεν θελω ουτε να σας προκαλεσω ουτε τπτ. Αλλα ειλικρινα, πιστευετε οτι αν προσπαθουσαμε να το κανουμε αυτο πραξη, να βασιζουμε καθε τι που λεμε κ κανουμε, την ιδια μας τη ζωη στην αγαπη, θα ηταν κακο για εμας ή για τους αλλους;

Να, ειχα δεν ειχα επεκταθηκα.
 
όπως λέει και μια φίλη μου "ότι είναι ωραίο στην ζωή, ή παχαίνει ή είναι αμαρτία".

H αγάπη υπήρχε και ΠΧ, οπότε δεν χρειάζεται να πιστεύεις κάπου για να αγαπάς. Εμένα μ αρέσει η φιλοσοφία του βουδισμού ¨κάνε το καλό, και το σύμπαν θα βρει τρόπο να στο ανταποδώσει¨...χωρίς μεσάζοντες.
 
Last edited:
Το ότι κάποιος διαβάζει βιβλία γενικά, δε σημαίνει ότι διαβάζει όλα τα βιβλία. Σημαίνει ότι έχει αποκτήσει κάποιο γούστο έτσι ώστε να αποφεύγει τα βιβλία που ξέρει ότι δε θα τον ικανοποιήσουν.

Εγώ είχα πάντα σαν γνώμωνα ότι "δεν πιστεύω". Και εννοώ ότι δεν πιστεύω τίποτα το οποίο να μην μπορεί να αποδειχτεί με τρόπο δυνητικά κατανοητό για όλους ή να μην μπορεί να παρατηρηθεί σαν φαινόμενο δυνητικά από όλους. Οπότε, από τη στιγμή που η ύπαρξη θεού/θεών ανήκει στην κατηγορία μη αποδείξιμων (ούτε καν ενδείξιμων, to begin with), έχει φάει διαγραφή σαν ενδεχόμενο ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΠΑΝΤΑ. Οπότε οποιοδήποτε βιβλίο ισχυρίζεται ότι κατέχει μια αλήθεια την οποία δεν μπορεί να αποδείξει, δε θα το διαβάσω, γιατί δεν έχει να μου δώσει απολύτως τίποτα.

Οι φιλοσοφίες των θρησκειών είναι άλλου παπά ευαγγέλιο (χαχα, μου άρεσε πολύ αυτή η έκφραση). Και πάλι, όχι για μένα, μιας και είμαι υπέρ της φυσικής (κάθε δράση δημιουργεί μια ίση και αντίθετη αντίδραση) και της ισορροπίας στο σύμπαν. Με αυτό εννοώ, φυσικά, ότι αν οι άνθρωποι έκαναν πρακτική το μεγάλο δίδαγμα του χριστιανισμού (αγαπάτε αλλήλους) και το εκπληκτικό επίπεδο στο οποίο το έχουν πάει οι καθολικοί (κάθε μικρό σπέρμα είναι μια πιθανή ζωή και δεν πρέπει να φοράμε προφυλακτικά ή να παίζουμε το τακατάκα), φερ' ειπείν, το ανθρώπινο είδος θα είχε πεθάνει της πείνας απ' τον υπερπληθυσμό. Η φύση είναι ισορροπημένη. Έχουμε εγκέφαλο το οποίο σημαίνει ότι μπορούμε να κυριαρχήσουμε στη γη, αλλά επίσης σημαίνει ότι θέλουμε να κυριαρχήσουμε κι ο ένας στον άλλο. It's only fair.
 

Αντέρωτας

Ξωτικό του Φωτός
Προσωπικό λέσχης
επίπεδο στο οποίο το έχουν πάει οι καθολικοί (κάθε μικρό σπέρμα είναι μια πιθανή ζωή και δεν πρέπει να φοράμε προφυλακτικά ή να παίζουμε το τακατάκα)
(εντελώς offtopic παρενθεση: δηλαδη θες να πεις οτι οι Ορθοδοξοι επιτρεπουν τα παραπανω; )
 
Αλλα ειλικρινα, πιστευετε οτι αν προσπαθουσαμε να το κανουμε αυτο πραξη, να βασιζουμε καθε τι που λεμε κ κανουμε, την ιδια μας τη ζωη στην αγαπη, θα ηταν κακο για εμας ή για τους αλλους;
Υπάρχει, κατ' αρχάς, η φιλοσοφική άποψη ότι η αγάπη δεν πρέπει να δίνεται αφειδώς και άκριτα, γιατί χάνει την αξία της και το νόημά της. Ακόμα κι αν το προσπεράσουμε αυτό όμως, σε καμία περίπτωση η έννοια της αγάπης δεν είναι μονοπώλιο του Χριστιανισμού και οποιασδήποτε θρησκείας και μπορεί να εδραιωθεί με πολλούς, περισσότερο πανανθρώπινους και βαθιά ριζωμένους, τρόπους ( φιλοσοφία, επιστήμη, παιδεία κλπ)
 
Last edited:

Φαροφύλακας

Υποθετικός Σοφέρ
Προσωπικό λέσχης
Αλλα ειλικρινα, πιστευετε οτι αν προσπαθουσαμε να το κανουμε αυτο πραξη, να βασιζουμε καθε τι που λεμε κ κανουμε, την ιδια μας τη ζωη στην αγαπη, θα ηταν κακο για εμας ή για τους αλλους;
Συγνώμη, αλλά ο θεός τής Παλαιάς Διαθήκης δεν είναι καθόλου θεός τής αγάπης. Είναι ένας κακός και εκδικητικός θεός που σκοτώνει τον άλλο επειδή μάζευε ξυλαράκια Σάββατο για να ζεσταθεί και που, εντέλει, δεν διστάζει να σκοτώσει όλη την ανθρωπότητα, μεταξύ αυτών παιδάκια, βρέφη κτλ. (αναφέρομαι στον Κατακλυσμό) επειδή η ανθρωπότητα πήγαινε κατά διαόλου. Οπότε, πέρα από την ακαρδία και την άδικη (π.χ. στα παιδάκια και τα βρέφη) τιμωρία μπορούμε να του καταλογίσουμε και αναποτελεσματικότητα αφού στην ανθρωπότητα που προέκυψε δεν άλλαξε σε κάτι.

Επίσης, αν είναι να κάνουμε πράξη, όπως λες, αυτά που διαβάζουμε στην ΑΓ θα πρέπει να λιθοβολούμε μέχρι θανάτου κόσμο για το ένα και το άλλο και να σκοτώνουμε τους ομοφυλόφιλους (όπως μας ορίζει π.χ. το Λευϊτικό). Στην δική μου αντίληψη αυτά είναι κακές πρακτικές και κάνουν φανερό πως η ΑΓ άλλο ένα παρωχημένο θρησκευτικό βιβλίο.
 
[video=youtube;Wdi_u1ZenRw]http://www.youtube.com/watch?v=Wdi_u1ZenRw[/video]

εξαιρετικός ο Dara και με επιχειρήματα...
 
Υπάρχει, κατ' αρχάς, η φιλοσοφική άποψη ότι η αγάπη δεν πρέπει να δίνεται αφειδώς και άκριτα, γιατί χάνει την αξία της και το νόημά της. Ακόμα κι αν το προσπεράσουμε αυτό όμως, σε καμία περίπτωση η έννοια της αγάπης δεν είναι μονοπώλιο του Χριστιανισμού και οποιασδήποτε θρησκείας και μπορεί να εδραιωθεί με πολλούς, περισσότερο πανανθρώπινους και βαθιά ριζωμένους, τρόπους ( φιλοσοφία, επιστήμη, παιδεία κλπ)
Σαφως και δεν ειναι μονοπωλιο του Χριστιανισμου η αγαπη, για μενα (παντα) η Γραφη με βοηθαει να την κανω πραξη, οσο μπορω :)
Αλλα δεν καταλαβα γιατι "η αγάπη δεν πρέπει να δίνεται αφειδώς και άκριτα, γιατί χάνει την αξία της και το νόημά της";
Εχω προσεξει γενικα, πως καποιοι ανθρωποι που εχουν πολυ αγαπη, ειναι καπως σα να το εκπεμπουν. Κοντα τους νιωθεις πιο ηρεμος, θελεις να εισαι μαζι τους, χαλαρωνεις, νιωθεις κι εσυ με τη σειρα σου πως τους αγαπας και επηρεαζεσαι θετικα, με το να γινεσαι ισως καλυτερος ανθρωπος.
Οπως αντιστοιχα οταν θα συναντησεις καποιον γκρινιαρη ή θυμωμενο ανθρωπο, εισαι στην τσιτα, νιωθεις αβολα και θελεις να τελειωνεις και να φυγεις οσο πιο γρηγορα γινεται.


Συγνώμη, αλλά ο θεός τής Παλαιάς Διαθήκης δεν είναι καθόλου θεός τής αγάπης. Είναι ένας κακός και εκδικητικός θεός που σκοτώνει τον άλλο επειδή μάζευε ξυλαράκια Σάββατο για να ζεσταθεί και που, εντέλει, δεν διστάζει να σκοτώσει όλη την ανθρωπότητα, μεταξύ αυτών παιδάκια, βρέφη κτλ. (αναφέρομαι στον Κατακλυσμό) επειδή η ανθρωπότητα πήγαινε κατά διαόλου. Οπότε, πέρα από την ακαρδία και την άδικη (π.χ. στα παιδάκια και τα βρέφη) τιμωρία μπορούμε να του καταλογίσουμε και αναποτελεσματικότητα αφού στην ανθρωπότητα που προέκυψε δεν άλλαξε σε κάτι.

Επίσης, αν είναι να κάνουμε πράξη, όπως λες, αυτά που διαβάζουμε στην ΑΓ θα πρέπει να λιθοβολούμε μέχρι θανάτου κόσμο για το ένα και το άλλο και να σκοτώνουμε τους ομοφυλόφιλους (όπως μας ορίζει π.χ. το Λευϊτικό). Στην δική μου αντίληψη αυτά είναι κακές πρακτικές και κάνουν φανερό πως η ΑΓ άλλο ένα παρωχημένο θρησκευτικό βιβλίο.
Στην Παλαια Διαθηκη, (οπως νομιζω ειπε και καποιος αλλος) οι ανθρωποι δεν ηταν οπως ειναι σημερα, ουτε ειχαν την ιδια λογικη. Πιστευαν στα ειδωλα και ηταν ικανοι να προσκυνουν μια πετρα που επεσε απο τον ουρανο ή ενα μοσχαρι επειδη ηταν χρυσο. Συνεπως, ισως να χρειαζονταν και πιο αυστηρους νομους για να μπουν στο σωστο δρομο. Εξαλλου, ο Θεος πουθενα δεν ειπε "λιθοβολιστε τον αδερφο σας γιατι φταρνιστηκε Σαββατο". Οι 10 εντολες, που εδωσε καθαρα ο Θεος, δεν εχουν μεσα τπτ τετοιο. Ειναι απλοι κανονες ζωης, τα υπολλοιπα ειναι ανθρωπινα. Και αυτα τα ανθρωπινα ηρθε (κατα την αποψη μου παντα) ο Χριστος να διορθωσει, να φερει το μηνυμα της αγαπης και της ζωης.

Δυστυχως εχουμε μια ταση να τον θεωρουμε κακο τον Θεο, τιμωρο, εκδηκητικο και αμα αναφερουμε το ονομα του επι ματαιω θα πεσει φωτια να μας καψει. Και αληθεια, ουτε κι εγω θα ηθελα να πιστευω σε εναν τετοιο Θεο. Δεν θα ηθελα να εχω στο κεφαλι μου εναν δυναστη να μου περιοριζει την ελευθερια μου. Αλλα δεν ειναι ετσι ο Θεος. Δεν λεει μην κανεις αυτο, μην κανεις το αλλο, μην κανεις εκεινο, γιατι θα σε στειλω στην κολαση να καιγεσαι μια ζωη. Σου λεει (επειδη ειναι αγαπη και μονο αγαπη), παιδακι μου μην λες ψεματα, μην κανεις κακο στον αλλο, γιατι εσυ θα εχεις προβλημα. Θα αναγκαστεις να πεις κι αλλα ψεματα (συνηθως), θα πληγωσεις καποιον που δεν το αξιζει, θα κλειστεις μεσα στην παγιδα που μονος σου δημιουργησες. Σου λεει να μην κρινεις και κατακρινεις τους αλλους, γιατι ειναι κατι που δεν σε κανει να νιωθεις ομορφα (τουλαχιστον εμενα συνηθως με κανει να νιωθω πολυ ασχημα), και μπορει να κανεις και παλι λαθος. Και πανω απ'ολα, σου λεει πως οτι μα οτι κι αν σου συμβει, οτι μα οτι κι αν θελεις, να του το ζητας, σα να το ζητας απο τον πατερα σου, γιατι εκεινος σε αγαπαει πολυ περισσοτερο ακομα κι απο τον πατερα σου και θελει μονο το καλο σου. Σε καθε στιγμη της ζωης σου, ακομα και στις δυσκολες, ειναι εκει για να σε βοηθησει, αρκει να του το ζητησεις. :)
Σε αυτον τον Θεο πιστευω, και δεν βλεπω το λογο να μην πιστευω, ειλικρινα.
 
Μπορεί αυτό που θα πω να είναι λανθασμένο, καθώς δεν είμαι γνώστης των γραφών. Αλλά:

απ' όσα έχω καταλάβει, οι θρησκείες είναι σαν τις συνταγές: μακαρόνια+αυγά+πανσέτα+πεκορίνο=καρμπονάρα. Αν βγάλεις τα αυγά και βάλεις μανιτάρια, μπορεί να είναι νόστιμο, αλλά δε θα είναι καρμπονάρα. Οπότε, το να λες ότι πιστεύεις στον χριστιανικό θεό και ν' αρνείσαι αυτά που η θρησκεία που επέλεξες ορίζει ως αλήθεια, είναι σα να βάζεις πατάτες, αντί για μακαρόνια. Από μένα, εντάξει, βάλε και μπρόκολα, αλλά μην το λες καρμπονάρα...
 
(παιδιά, απλά να υπενθυμίσω πως το νήμα αναφέρεται στο αν έχουμε διαβάσει την Αγία Γραφή, ας μην παρεκτραπούμε στις σωστές ή όχι θρησκευτικές πεποιθήσεις του καθενός, γιατί είναι μια κουβέντα που, εκ φύσεως, φέρνει αντιπαραθέσεις).

Σας ευχαριστώ πολύ, φιλικά. :)
 

Αντέρωτας

Ξωτικό του Φωτός
Προσωπικό λέσχης
Συγνώμη, αλλά ο θεός τής Παλαιάς Διαθήκης δεν είναι καθόλου θεός τής αγάπης. Είναι ένας κακός και εκδικητικός θεός που σκοτώνει τον άλλο επειδή μάζευε ξυλαράκια Σάββατο για να ζεσταθεί και που, εντέλει, δεν διστάζει να σκοτώσει όλη την ανθρωπότητα, μεταξύ αυτών παιδάκια, βρέφη κτλ. (αναφέρομαι στον Κατακλυσμό)
Υπενθυμιζω οτι η ιδεα που εχουμε για την καλοσυνη ηταν διαφορετικη ανα εποχες και ανα περιοχη. Αν αποχωριστουμε την πολιτισμική ιδεα "ο Θεος ειναι αγαπη > αρα ειναι γουτσου γουτσου και είναι όπως θελουμε να τον φανταζομαστε εμεις" μπορουμε να διακρινουμε τα παραπανω φαινομενα πιο στωικά. Καταρχας ο Θεος δεν ειναι ανθρωπος που θα σκοτωσει καποιον επειδη τον μισει ή απο εκδίκηση. Ουτως η αλλως ο πονος και ο θανατος ειναι μερος της ζωης. Οπως πεθαναν βρεφη απο τον κατακλυσμο ή στο τσουναμι αλλο τοσο πεθαιναν βρεφη στη γεννα. Εφοσον καποιος χαίρεται ή πονάει σημαίνει οτι η φύση του είναι να χαίρεται ή να πονάει. Εφοσον η ζωη ειναι προσωρινη και ολα εχουν τον προορισμο τους, το νοημα της ζωης ειναι αλλο, και μακροσκοπικα, λιγη σημασια εχει αν καποιος πεθανε επειδη μαζευε ξύλα ή απο βαθειά γεράματα. Το θεμα ειναι αυτα να μη τα προκαλει ο άνθρωπος απο σαδισμο και κακία.

Δεν ξερω αν αποδεχομαι 100% τα παραπανω, ειναι δυσκολο να σκεφτεσαι για τετοια θεματα στωικά, απλα περιγραφω απο κοσμικής και όχι συναισθηματικής άποψης.

Επίσης, αν είναι να κάνουμε πράξη, όπως λες, αυτά που διαβάζουμε στην ΑΓ θα πρέπει να λιθοβολούμε μέχρι θανάτου κόσμο για το ένα και το άλλο και να σκοτώνουμε τους ομοφυλόφιλους (όπως μας ορίζει π.χ. το Λευϊτικό).
Στο Χριστιανισμο δεν ισχυει αυτουσιο το Λεβιτικό δικαιο (τουλαχιστον οχι ολο) αν και ειμαι σιγουρος οτι στη Δυση και στο Βυζαντιο ηταν ενας παραπανω λογος για βασανιστηρια.

Κατα τα αλλα οι νομοι, σαν νομοι, ισχυουν. Ναι, η ομοφυλοφιλια, η μοιχεια κλπ θεωρουνται αμαρτιες. Δεν θα λιθοβοληθουν οι αμαρτωλοι, αλλα ειναι αμαρτωλοι.
 
Last edited:
Μπορεί αυτό που θα πω να είναι λανθασμένο, καθώς δεν είμαι γνώστης των γραφών. Αλλά:

απ' όσα έχω καταλάβει, οι θρησκείες είναι σαν τις συνταγές: μακαρόνια+αυγά+πανσέτα+πεκορίνο=καρμπονάρα. Αν βγάλεις τα αυγά και βάλεις μανιτάρια, μπορεί να είναι νόστιμο, αλλά δε θα είναι καρμπονάρα. Οπότε, το να λες ότι πιστεύεις στον χριστιανικό θεό και ν' αρνείσαι αυτά που η θρησκεία που επέλεξες ορίζει ως αλήθεια, είναι σα να βάζεις πατάτες, αντί για μακαρόνια. Από μένα, εντάξει, βάλε και μπρόκολα, αλλά μην το λες καρμπονάρα...
(αν το λες σε μενα) Δεν αρνουμαι με τιποτα αυτα που η θρησκεια που επελεξα οριζει ως αληθεια, αρνουμαι αυτα που οι ανθρωποι επεβαλαν επειδη ειχαν καποια θεση εξουσιας, καποιο συμφερον, ηθελαν να υποταξουν τις μαζες κλπ. Ισα ισα, αποδεχομαι πληρως αυτα που η θρησκεια που επελεξα οριζει ως αληθεια :) Διαβαζω τη Γραφη, την ψαχνω, προσπαθω να την καταλαβω και να την κανω πραξη. Αυτα που ανεφερα η Γραφη τα λεει, δεν τα λεω εγω. Οι παρανοησεις προκαλουνται απο την αγνοια (δεν το λεω για σενα, αλλα για οσους καλουνται Χριστιανοι και δεν θελουν να πιασουν στα χερια τους τη Γραφη, γιατι αυτα πρεπει να τα διαβαζουν ΜΟΝΟ οι παππαδες!).
 
(Θεωρώντας πάντα ότι οι πιθανότητες να κάνω λάθος είναι μεγάλες, μιας και δεν ασχολήθηκα ποτέ με θρησκείες), αυτά που πρεσβεύει η κάθε θρησκεία, από ανθρώπους δε γράφτηκαν; Δηλαδή και η Π.Δ και η Κ.Δ και όλα τα κείμενα όλων των θρησκειών. Να, παίρνω αυτό του Παύλου, που είπα πιο πάνω: "Ο άντρας είναι ο εγκέφαλος της γυναίκας". Το έγραψε ένας άνθρωπος. Αλλά το κείμενο αυτό του Παύλου, αποτελεί ένα κομμάτι ενός μεγαλύτερου έργου (Αγία Γραφή), το οποίο ο Χριστιανισμός αποδέχεται σαν τη μία και μοναδική, συμπαντική αλήθεια. Ολόκληρο. Οπότε, αν δηλώνεις ότι δέχεσαι αυτά που η θρησκεία που επέλεξες (χριστιανισμός στην προκείμενη περίπτωση), τότε αυτόματα δέχεσαι κι αυτό. Τουλάχιστον εγώ αυτό καταλαβαίνω. Μιας, όμως, και δεν είμαι γνώστης (για να μην αναφέρω καν ότι τα ελληνικά με δυσκολεύουν πάρα πολύ), μπορεί να κάνω μεγάλο λάθος.

Όχι, δεν το λέω μόνο σ' εσένα, αλλά το λέω με αφορμή αυτό που είπες. Το β' ενικό πρόσωπο είναι για ευκολία και δεν πάει σε κάποιον συγκεκριμένα.

Παρακαλώ, αν νομίζετε πως το θέμα παρεκτρέπεται και τα πνεύματα οξύνονται (κάτι που η χαλαρότητά μου αποφεύγει), πείτε μου και το post θα εξαφανιστεί άμεσα. :)
 
Προσωπικα τη δεχομαι τη Γραφη με οτι λεει. Ο Παυλος λεει "ο αντρας ειναι κεφαλή της γυναικας", με την εννοια οτι η γυναικα πρεπει να τον σεβεται, να τον υποστηριζει χωρις αυτο να σημαινει οτι ο αντρας πρεπει να ειναι δυναστης και να την πλακωνει στο ξυλο, καθως επισης λεει οτι ο αντρας πρεπει να εχει κεφαλη την εκκλησια. Αν παιρνουμε μεμονομενα τα πραγματα μπορουμε να πουμε οτι θελουμε, να βρουμε ενα σωρο επιχειρηματα για να υποστηριξουμε την αποψη μας και να αντικρουσουμε την αποψη του αλλου. Ο Παυλος επισης εγραψε τον υμνο της αγαπης (το βρηκα στα νεα ελληνικα για να ειναι πιο κατανοητο)

Συγγνωμη που παρεκτρεπομαστε (αλλα τωρα τι περιμενατε με τετοιο θεμα; :ρ ).
 
Top